איך יוצרים רושם ראשוני חיובי בקורות החיים?

המעסיקים מגבשים עליכם דעה לפי קורות החיים והדרך בה הצגתם את עצמכם בתוכם. אז כיצד להשאיר רושם חיובי ולבלוט? מדריך

רושם ראשוני משחק תפקיד חשוב בזירת ההיכרויות, מאחר ואנו מסיקים מסקנות על אנשים זרים עוד לפני שהם הציגו את עצמם בפנינו. לבוש מחויט? הוא בטח בן אדם מסודר, היא מושכת בשיער בעצבנות? כנראה בחורה לחוצה. יכול להיות שלאחר הכרות קצרה נשנה את דעתנו על האדם שמולנו, אבל הרושם שהוא הותיר עלינו בהתחלה - משפיע מאוד על הדרך בה אנו תופסים אותו.

הבעיה היא שלמעסיקים הפוטנציאליים אין זמן להכיר אתכם. למעשה, המפגש הראשון שלכם עם מקום העבודה החדש מתרחש עוד לפני שהגעתם בכלל למקום עצמו: הוא קורה כשקורות החיים שהעברתם מגיעים לידיו של מנהל גיוס או המנהל הישיר שמחפש עובד חדש.

המסקנה: גם בלי שתהיו נוכחים שם, אתם כבר משאירים רושם ראשוני. המעסיקים מגבשים עליכם דעה כבר בשלב קורות חיים ולכם יש זמן קצר מאוד להציג את עצמכם נכון ולהשאיר רושם ראשוני חיובי ככל האפשר. 




קורות חיים הם כרטיס הביקור שלכם וכדאי להשקיע בהם

בקורות חיים מקצועיים אתם לא רק מספרים על עצמכם, אלא גם מוכרים תדמית מסוימת. המידע שאתם מכניסים אל קורות החיים והאופן שבו אתם מציגים את עצמכם הינם קריטיים להמשך. למעשה, עליכם להעביר את המסר של "למה דווקא אני" בצורה השיווקית ביותר ב-40 שניות, שזה הזמן הממוצע של סינון ראשוני של קורות החיים.

העברת המסר הזה אינה משימה פשוטה וזכרו, שיש לכם מתחרים רבים המתמודדים על אותה המשרה! לכן יש להשקיע מחשבה רבה, לנסח ולעצב את הקורות חיים באופן מקצועי וממוקד שמתאים לצרכים של המגייסים.

הרעיון הוא להעביר את התוכן במלואו, באופן שיווקי וגם לענות על צרכי המעסיק כך שהוא יזכור אתכם וירצה לזמן אתכם לראיון עבודה. השאיפה היא לא רק לקבל זימון נחשק, אלא גם לדאוג לכך שכשיתקיים משא מתן על גובה השכר – ידכם תהיה על העליונה! בעבור הידע והניסיון שהצגתם ברזומה תוכלו לדרוש שכר ההולם את הכישורים שלכם.

מעצבים את הקורות חיים

מכיוון שלמעסיק יש כאמור בממוצע 30-40 שניות לאבחן את קורות חיים, גם הבחירה של הפונט בו יכתבו הקורות חיים שלכם היא בעלת משמעות. המשפט שהכי מתאים לנושא הזה הוא "כל המוסיף גורע" כלומר, ככל שהקובץ יהיה מקושקש עם פונטים מיוחדים, כך למעסיק יהיה קשה לקרוא אותם.

קיימים מספר פונטים שכיחים בכתיבת קורות חיים: הראשון והשכיח ביותר הוא הפונט הפורמאלי אקדמי David – ניתן לראות אותו כמעט תמיד בפורמט הפורמאלי. הבעיה היחידה בפונט הזה היא שהוא קצת פחות קריא, פחות מושך את העין.

הפונט הפשוט והקריא ביותר הוא Ariel. ה"ניקיון" בסגנון הכתב של Ariel מאפשר למעסיקים להבין את המסר בצורה קלה גם כאשר מדובר ברפרוף שאורך 40 שניות. ככל שהכתב "נקי", היכולת של המגייס לקרוא ולהבין כמה שיותר את הטקסט עולה.  

עצות בסיסיות ליצירת רושם ראשוני טוב בקורות החיים:
 

1. הבליטו מותגים: במידה ועבדתם בחברה גדולה ומוכרת הבליטו עובדה זו.

2. פחות זה יותר: אל תציינו פרטים שאינם רלוונטיים למשרה הספציפית.

3. דברו בהישגים מדידים: ציון הישגים כגון "הגדלת המכירות ב-15%" או "הגעה לרווחיות בתוך שנתיים", נראה הרבה יותר מרשים ופחות אמורפי מ"יכולת מכירה גבוהה".

לסיום, המעסיקים מגבשים עליכם דעה כבר בשלב קורות חיים ולכם יש זמן קצר מאוד להציג את עצמכם נכון ולהשאיר רושם ראשוני חיובי ככל האפשר. כדי ליצור מסמך מעולה וללא שגיאות היכנסו למדריך קורות החיים המקיף שהכנו עבורכם - והיעזרו בו.

בהצלחה!
 



רוצים לקרוא עוד? לחצו כאן למידע נוסף בנושא קורות חיים

כתבות נוספות:
שתף