ברוב המקרים, ראיון עבודה הוא סיטואציה די קבועה שבה המראיין שואל את השאלות, ואנחנו (המתראיינים) צריכים לספק את התשובות.
אין ספק שהמעסיק שזימן אותנו לראיון, הוא זה שמוביל את הקצב והוא קובע ומחליט אילו שאלות ישאלו במהלכו. אך למרות זאת, ברוב המקרים יש בהחלט מקום לשאול גם את השאלות שמעניינות אותנו. אחרי הכל, המעסיק מבין כי גם לעובד עצמו יש תהיות משלו והוא בוחן את המקום החדש בדיוק כמו שהמקום בוחן אותו.
2. להיזהר שלא לראיין את המראיין
לאנשים דומיננטיים יש נטייה "לקחת את המושכות" ולהפליג בדיבורים, במיוחד אם זה שמולם נותן להם פתח לכך. אך יש לזכור שבראיון עבודה, גם כזה שמיועד לתפקיד ניהולי, אתם קודם כל מתראיינים. לכן, גם אם יש לכם המון שאלות – תבחרו רק את אלו שבאמת חשובות לכם והקפידו לשאול אותן באופן שמכבד את המראיין והארגון.
3. להבין שהדרך היא זו שקובעת
גם כששואלים שאלה, אפשר לעשות את זה בכמה צורות. כלל הברזל הוא לשאול את מה שמעניין אתכם בנעימות ובסקרנות ולהיזהר מלשדר ביקורת, ולו הקטנה ביותר. ואיך יודעים אם הגזמנו? הדרך הטובה ביותר היא לבחון את שפת הגוף של זה שמולנו ואם מרגישים שהוא עצבני או חסר סבלנות – פשוט להרפות. בסיטואציה הנוכחית המועמד הוא זה שעומד למבחן ולבדיקה, ואסור לשכוח את זה. החדשות הטובות הן שלאחר שמתקבלים לתפקיד אפשר לשנות מה שתמצאו לנכון בתחום האחריות שלכם.