התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » רוצים להכיר טוב יותר את המועמדים שלכם? כמה נתונים על מועמדי 2015

רוצים להכיר טוב יותר את המועמדים שלכם? כמה נתונים על מועמדי 2015

כמה מועמדים התמודדו על כל משרה בשנה החולפת? מתי ולאילו תחומים הם שלחו קורות חיים? דרך איזו פלטפורמה? ומה קורה בתחום ההיי-טק? כל הנתונים הללו (ועוד) מוגשים לפניכם, ועבורכם

מאת מערכת AllJobs
 
 
 
מה אתם יודעים על המועמדים שלכם כיום? תהליך גיוס מוצלח ואפקטיבי מחייב הכרה טובה של עולם התעסוקה והנתונים המרכיבים אותו - בכל ההיבטים, וכל הזמן: מה מעניין את המועמדים, מה הם מחפשים וכיצד הם עושים זאת.
 
המועמדים של 2015
 
דו"ח מצב שוק התעסוקה שהפיקה מחלקת המחקר שלAllJobs  מסכם את שנת 2015 ונותן, זו השנה השלישית ברציפות, תמונת מצב מלאה ועדכנית אודות שוק העבודה בישראל*. מתוך דו"ח זה בחרנו עבורכם 5 נתונים שנראו לנו מעניינים ורלוונטיים במיוחד עבורכם, מגייסי העובדים, ואנו מקווים שתמצאו בהם לא רק עניין - אלא גם תועלת.
 

1. כולם רוצים להיות מנהלים בכירים (אך ייאלצו להמתין לשם כך)

 
המספר הממוצע של המועמדים על כל משרה, מלמד כי עיקר המועמדים מתמודדים על משרות מתחום הניהול הבכיר, עם 110 מועמדים למשרה. אחריו, בדומה לשנה הקודמת, ניצבים תחום הרכש והלוגיסטיקה עם 91 מועמדים על משרה אחת, ותחום האדמיניסטרציה, עם 68 מועמדים על משרה אחת. לאחר מכן כספים וכלכלה עם 60 מועמדים, תחום משאבי אנוש ותחום המשפטים עם 59 מועמדים למשרה לכל אחד מהם ופרסום, שיווק ויחסי ציבור עם 56 מועמדים.
 
כמה מועמדים התמודדו על כל משרה ב-2015
 
משרות הניהול הבכיר מושכות את תשומת הלב כיוון שאין הרבה כאלו, ועל כל משרה מתמודדים הרבה יותר אנשים. כשמטפסים במעלה ההיררכיה הארגונית, מספר התפקידים קטן והתחרות על כל משרת בכיר היא רבה יותר. אך נתון זה משקף בעיקר את השאפתנות של העובד הישראלי, כמו גם את השאיפה שלו לחופש תעסוקתי, מעמד גבוה יותר ותגמול כלכלי.

האם זה אומר שעליכם לפתוח תכף ומיד 20 משרות ניהול בכיר חדשות? ממש לא. אבל מה שכן אפשר לעשות הוא להבין, לפני הכל, כי מועמד אשר יוצגו בפניו אפשרויות קידום ברורות, תגמולים מיידים ועתידיים מספקים וחופש פעולה מספק בתפקיד שלו - יטה לבחור באותו תפקיד, בסבירות גבוהה.


2. מצב ההורים שמחפשים עבודה משתפר

הדו"ח סקר נתונים מעניינים לגבי משרות המותאמות לקהלים ספציפיים. שמחנו לגלות, כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 27% בכמות המשרות שנמצאו מתאימות להורים – 9,079 משרות בממוצע בחודש בשנה האחרונה. מעסיקים מבינים בהדרגה כי איזון בין חיי עבודה לחיי המשפחה הוא אחד מהדברים שהעובדים של היום מחפשים במקום העבודה, ולכן הם פתוחים יותר מתמיד להעסיק אוכלוסיות שדורשות שעות עבודה גמישות יותר, כגון הורים.

בתחומים אחרים נראה כי חלה עלייה, אך כזה הטעון שיפור. נרשמו עליות מתונות יותר של 7% במשרות שנמצאו מתאימות לדתיים וחרדים (9,891 משרות בממוצע בחודש), עלייה של 5% במשרות לסטודנטים (14,957 משרות בממוצע בחודש). ועלייה של 2% בלבד למשרות שמתאימות לגילאי 50+ (3,318 משרות בממוצע בחודש).
 
כמה משרות יש ל
 
 
לצערנו, נראה כי שוק התעסוקה כיום עדיין מציב לא מעט קשיים בפני האוכלוסייה הבוגרת. בקרב ארגונים רבים ישנן חששות ונורמות פנים ארגוניות (החל בחשש מפני חוסר השתלבות ב"סביבת עבודה צעירה" ועד בעיות בהטמעת טכנולוגיה), אשר מבססות התנהלות ארגונית מקובלת של גיוס עובדים בטווח גילאים מסוים. וחבל, כי להעסקת עובדים בגילאים אלו יתרונות רבים, שפועלים לטובתכם.
 

3. אנשים מחפשים עבודה בתחילת השבוע, בשעות הצהריים, ודרך הנייד

 
האם אתם מעניקים מחשבה נוספת ליום ולשעה בה אתם מפרסמים את המשרות שלכם? אם לא, אולי זה הזמן להתחיל. הנתונים שלנו מראים כי מחפשי העבודה מעדיפים לחפש עבודה בעיקר ביום א', ובין השעות 11:00-13:00.

וכיצד הם שולחים אליכם קורות חיים? נראה כי רוב מחפשי העבודה עדיין שולחים את קורות החיים שלהם דרך המחשב (69%). אבל, וזה אבל גדול מאוד - השנה חלה עלייה של 29% (!) בכמות השולחים דרך הנייד (31% לעומת 24% בנייד בשנה הקודמת).
 
מתי ואיך קורה כל האקשן?
 
האם יש לכך משמעות מבחינתכם? כמובן. המסקנה של נתונים אלו מובילה אותנו להמלצה שכבר נתנו לא פעם (ולא פעמיים): התחזקות המובייל בהקשר זה ממחישה כי מי שרוצה להישאר רלוונטי - צריך להציע למועמדים חוויית מובייל טובה, וכך לאפשר להם להגיש מועמדות בקלות מתוך המכשיר הנייד.


4. מה חיפשו מחפשי העבודה הכי הרבה השנה?

 
בדיקה של מנוע החיפוש החופשי והמשודרג באתר שלנו, העלתה כמה נתונים מעניינים.
כמו כן, בדיקה של הקלדה חופשית של תפקידים מצאה את "משאבי אנוש" עם 269 חיפושים, "מנהל תפעול" עם 169 חיפושים ו"מנהל פרויקטים", עם 148 חיפושים. בדיקת הקלדה חופשית של אזורים במנוע החיפוש באתר, מצאה את  "באר שבע" עם 271 חיפושים, "ירושלים" עם 237 חיפושים ו"אשדוד" עם 202 חיפושים. בדיקת הקלדה חופשית של שפות במנוע החיפוש באתר, מצאה את "ספרדית" עם 211 חיפושים, "רוסית" עם 203 ו"סינית" עם 98 חיפושים.

ולקינוח: מצאנו כי צירוף המילים "עבודה מהבית" הנו הפופולארי והמחופש ביותר, עם מעל ל-1,000 חיפושים, ובהפרש ניכר מהבאים אחריו.
 

 
בעוד שעם אזורי הפעילות, סוגי התפקידים ושפת העבודה כנראה שאין לכם איך להתמודד - עם התחום האחרון דווקא יש לכם. בתחומים רבים, חברה המציעה את האופציה של עבודה מהבית, בצורה חלקית לפחות, תגבר על חברה אחרת המציעה למועמדים תנאים דומים (חוץ מאופציה זו). חבל שתפסידו מועמדים איכותיים רק בגלל הקונספציה (השגויה, לעתים), כי עבודה מהבית לא מתאימה לאופי הארגון/התפקיד. שווה לכם, לכל הפחות, לבחון את ההיתכנות של אופציה זו ברצינות.    


5. ענף ההיי-טק: תחום הביג-דאטה הוא כאן כדי להישאר


אם אתם משתייכים לתחום ההיי-טק, יש לנו כמה נתונים שאולי יעניינו אתכם. בתחום ההיי-טק והאינטרנט נצפתה בשנה האחרונה עליה בולטת בתפקידים הבאים: אנשי SEM \ PPC (עלייה של 34% בכמות המשרות), מנתחי מערכות מידע (עלייה של 31% בכמות המשרות) ומתכנתי JavaScript (עלייה של 26% בכמות המשרות).
 
תפקידים בענף האינטרנט וההיי-טק שצברו תאוצה השנה
 
 
נראה כי תחום נוסף שמתעורר הוא ה-"ביג דאטה", תפקיד חדש יחסית שחדר לשוק העבודה לא מזמן והולך ותופס תאוצה עקבית. 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* הדו"ח סוקר את השנה החולפת בתחום התעסוקה, ומתמקד בסוגיות ומגמות מרכזיות המשפיעות על שוק התעסוקה בישראל. נתוני הדו"ח מבוססים על סך המשרות שעלו לפרסום באתר וסך תחומי החיפוש שהוגדרו במהלך 2015. הנתונים נדגמו והותאמו בתאריך ה-5 בדצמבר
שתף