מאת: בתיה וייסמן, מנהלת תוכן – גיוס עובדים באתר AllJobs
עד כמה אתם חושבים סלולאר? יותר ויותר ארגונים מבינים כי בתקופה בה כולם, כולל מחפשי העבודה מחוברים בווריד לסמארטפון שלהם - אתר המותאם לסלולאר הוא לא רק חשוב, אלא must.
הבעיה היא שרצון לחוד, ומציאות לחוד, וחברות גדולות מגלות כי השדרוג המיוחל, בו הושקעו לא מעט מחשבה, זמן ומשאבים, לא תמיד צולח את המעבר חלק ולא זוכה להצלחה בקרב קהל היעד.

כיצד ניתן להתגבר על אתגר זה? לקחנו מקרה מבחן בולט ובדקנו את המהלכים שהובילו להצלחתו.
AT&T: אתר מותאם, אבל לא מתאים
כבר בשנת 2009 חברת AT&T השיקה אתר גיוס המותאם לגלישה ממכשירים סלולאריים. שנתיים לאחר מכן, ניתוח מעמיק מצא כי 15% מביקורי הגולשים בכלל אתרי החברה מתבצעים באתר הסלולארי, אך בו זמנית הוא גם זוכה לביקורות שליליות ביותר, בדגש על ממשק הניווט המגושם שלו.
בחברה הוחלט לבצע שדרוג מקיף של אתר הגיוס הסלולארי ולהביא אותו לסטנדרטים הגבוהים הקיימים בשאר אתרי החברה, על ידי ביצוע שינויים בתחומים הבאים:
-
התמקדות בפיצ'רים מנצחים וויתור על המוצלחים פחות: החברה ביצעה מחקר, שמטרתו לאתר מהם הפיצ'רים הפופולאריים ביותר באתר הראשי של החברה, ולאחר מכן "ייבאה" אותם אל גרסת הסלולארי.
-
יותר גדול, יותר נוח: לאחר מכן, החברה החליפה את הלינקים הטקסטואליים המקוריים באייקונים ויזואליים גדולים ומסוגננים המסודרים בצורת “Grid”, המדמה את מסך הבית של מכשירי Android ו–iPhone. שינוי זה הפך את חווית הגלישה לאינטואיטיבית הרבה יותר עבור מחפשי המשרות הצעירים, המורגלים בשימוש בסמארטפון.
-
פחות טקסט, פחות מעיק: לסיום, החליטה החברה על צמצום כמויות הטקסט עד כמה שניתן ושימוש בניסוחים קצרים ומדויקים – כל זאת על בסיס ההנחה שהגולשים צופים באתר ע"ג מסך קטן, ובנוסף הנם בעלי יכולת ריכוז מוגבלת.

התוצאות היו מדהימות. בתקופה שלאחר ביצוע המהלך* נרשמה צמיחה של 17% במספר הכניסות לאתר, צמיחה של 20% במספר המבקרים הספציפיים (Unique Visitors) צמיחה של 37% בכמות הדפים הנצפים פר ביקור באתר וצמיחה של 28% בזמן השהייה באתר פר ביקור. שדרוג האתר אף זיכה את החברה בפרס ה-Best Mobile Employment Website לשנת 2012 מטעם איגוד ה–Web Marketing Association האמריקני.
המסקנה: האתר הסלולארי הוא עולם אחר לגמרי מגרסת ה-PC שלו. ככזה, הוא מתחרה על זמנם הפנוי של הגולשים, שלרשותם מיליוני אופציות אחרות, ולכן עליו להציע להם את המקסימום.
שלושה דברים שעליהם כדאי לחשוב טרם היציאה לדרך:
1. מיהו קהל היעד? מדוע הוא נכנס אליו מהסלולארי? אילו תכנים יגרמו לו להישאר בו?
2. כיצד נייצר עבורם נוחות מקסימאלית – הן ויזואלית, הן אינטואיטיבית והן טקסטואלית?
3. כיצד יוביל גם הממשק הסלולארי את קהל היעד לעבר המטרה של הארגון בקלות המקסימאלית?
גם ב-AllJobs: אתר סלולארי שמאפשר למצוא עבודה מהנייד בקלות ובנוחות
לא פחות מ-300,000 איש גולשים ל AllJobs-דרך הטלפון הסלולארי. לא מפתיע, בעידן בו אנשים מחפשים עבודה והזדמנויות קריירה - כל היום ומכל מקום. ולכן עבדנו לאורך השנה האחרונה (ונמשיך לעבוד בעתיד) על שינויים והתאמות לסלולאר, שיהפכו את חיפוש העבודה לזמין, נגיש ונוח יותר.
כיום דרך האתר הסלולארי של AllJobs ניתן לבצע את כל פעולות חיפוש העבודה: הרשמה לאתר, חיפוש משרות וצפייה בהן, שליחת קורות חיים ורכישת מנוי VIP . הרווח עבור המגייסים: חשיפה גדולה יותר למשרות ויותר הזדמנויות לקבלת קורות חיים ממועמדים.

גרסת האתר הסלולארי המשודרג של AllJobs
*התוצאות שלהלן מתבססות על השוואה בין היקף הגלישה שנמדדה באתר הנייד בין החודשים מרץ-אוגוסט 2011, לבין ההיקפים שנמדדו בתקופה המקבילה בשנת 2012 לאחר השדרוג.
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור אתר HRUS
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!