רובנו כבר רגילים לצייץ או לפרסם לכ-300 "חברים קרובים" את מה שאכלנו, המקומות בהם ביקרנו ועם מי. הבעיה עם כל הפתיחות הזו, היא שהיא אינה שמורה למעטים איתם התכוונו לשתף את המידע הזה.
מסקר שנערך על ידי "האריס אינטראקטיב" בשיתוף עם CareerBuilder.com, בקרב 2,000 אנשי גיוס עלו מסקנות שאם נודה על האמת, אינן לגמרי בלתי צפויות: לעולם אל תפרסמו על הוול, מה שלא הייתם רוצים לספר על עצמכם בראיון עבודה.
הסקר מצא כי 39% מהחברות עושות שימוש באתרים כמו פייסבוק וטוויטר כדי לגלות מידע על מועמדים. ואכן, אנשי הגיוס נשאלו כיצד פוסטים וסטטוסים של מועמדים לעבודה ישפיעו על החלטתם לגבי המועמד, לחיוב או לשלילה ומסתבר שיש כמה דברים שגרועים לקריירה שלכם, אז הכירו והימנעו.
לא לכל אחד ואחת יש את אותה מידת הפתיחות שיש לכם. תמונות חושפניות עשויות לעורר רגשות שפשוט לא אמורים להיות שם, במעמד הגיוס - החל בקנאה וכלה בחשש מפני שיקול הדעת שלכם כבני אדם.
בנושא הזה באמת שאין צורך להרחיב...
כבר אמרנו זאת בעבר, בהקשר של ראיונות עבודה וזה רלוונטי גם כאן - כשאתם בוחרים ללכלך על מעסיקים קודמים, אתם נראים מרירים ושליליים. קראו בהרחבה איך להשיב על שאלות הנוגעות למקום עבודה קודם, במיוחד כזה שלא ליקקתם בו דבש: האם כדאי ללכלך על הבוס הקודם בראיון עבודה?
מטרתם עבודתם של המגייסים היא לבחור את המועמדים האיכותיים ביותר מבין כל אלה שהגישו מועמדות. ולכן, מטבע הדברים התבטאויות עילגות ושגיאות כתיב, באופן מיידי הופכות אתכם למפסידים במרוץ למשרה. אם אתם לא בטוחים שניסחתם נכון, העבירו בדיקה נוספת אצל חבר נאמן.
אם הרעיון הכללי בחיפוש עבודה הוא להבליט את כל מה שטוב בכם כמועמדים, אולי כדאי להשאיר את השנאה בבית. זכרו שאתם אף פעם לא יודעים מי המגייס שמציץ לכם בפרופיל - אולי הוא אדם דתי, שמאלני קיצוני, שחום, לבן, לוחם למען בעלי חיים בשעות הפנאי וכן הלאה.
אם שיקרתם לאנשים אחרים, או לבוס הקודם - מה בעצם ימנע מכם לספר סיפורים למעסיק הבא?
מסקנות המחקר מורות על כך שאנשי גיוס שמחפשים אתכם במדיה החברתית, רוצים לקבל עליכם הצצה נוספת אותה לא יוכלו להשיג גם בראיון המתוחכם ביותר - על האופי האמיתי שלכם ועל מי שאתם מבחינה חברתית. ערך מוסף שכזה יכול לעזור להם להחליט אם תצליחו להשתלב במארג החברתי של הארגון.
"מעסיקים משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להבטיח שהם עושים את ההחלטה הנכונה, וכך השימוש במדיה החברתית ממשיך לגדול", אומר רוזמרי הפנר, סגן נשיא למשאבי אנוש ב-CareerBuilder. "למחפשי עבודה כדאי להיות מודעים יותר למידע אותו הם הופכים לזמין למעסיקים, ולנהל בחוכמה את התדמית שלהם באינטרנט. במקביל, שכירת מנהלים ומחלקות משאבי אנוש חייבת לשקול היטב כיצד להשתמש במידע שהושג מהמדיה החברתית והאם הוא רלוונטי לכישוריו של המועמד". הפנר מציע טיפים להפיכת הפרופיל שלכם לכזה שמעביר את המסר הנכון:
חפשו את עצמכם: איך מגייסים מוצאים אתכם מלכתחילה? מחפשים אתכם בגוגל. אז נסו זאת בעצמכם וגלו מה הם יכולים למצוא.
קראו את הגדרות הפרטיות שלכם: אתרי מדיה חברתית משנים את הגדרות הפרטיות שלהם לעתים קרובות. בדקו מדי פעם מה אפשר למצוא עליכם באתרים הללו והדקו את ההגדרות שוב, במידת הצורך.
הראו מה יש לכם: אם הם בכל מקרה מחפשים אתכם שם, נצלו את ההזדמנות ושתפו מדי פעם גם בפוסטים "רציניים" או כאלה שמעידים על ידע, הישגים, אהבה אמיתית לתחום וכדומה (רק לא ברמה שתגרום לחברים שלכם להחביא את הפוסטים שלכם).
למציאת עבודה חדשה לחץ/י כאן>>
3 טיפים למציאת עבודה ללא פשרות
ניהול משאבי אנוש: איך מתחילים, למי זה מתאים, ומה התפקיד כולל?
איך יודעים שהגיע הזמן לחפש עבודה חדשה?