רוצים ללכוד את עין המגייס? ובכן, גשו ישר לעניין וזקקו את המסמך עד לרמה שיהיה פשוט וקל לקרוא אותו.
היום, יותר מתמיד, אנשי גיוס מיומנים יודעים איך למצוא בזריזות את המידע הרלוונטי עבורם מתוך קורות החיים שנשלחים אליהם. רובם לא משקיעים יותר מחצי דקה לכל קובץ, ובטח שלא מגיעים לקרוא את העמוד השני של המסמך.
לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. החלק העליון של קורות החיים שלכם הוא הנדל"ן היקר ביותר ולכן עליו לכלול את המידע החשוב ביותר. מה זה אומר? שהוא צריך להיות נקי ומצומצם. אל תקדישו 30% ממנו לכותרת גדולה של "יוסי כהן - קורות חיים". במקום זה, הקטינו וסדרו בשורה אחת את הפרטים האישיים. יש אנשים שמקדישים את החלק העליון של קורות החיים, מיד לאחר הפרטים האישיים, עבור פתיח קצר, הנקרא גם "תמצית". מטרת הפתיח היא להעביר למגייס, בקצרה, מעין סיכום של מי שאתם ומה שאתם יודעים הכי טוב לעשות. רוצים לכתוב אותו כמו שצריך? הקפידו על לא יותר מארבע שורות שמתמצתות את מהות העשייה שלכם. רצוי לעשות זאת באמצעות תבליטים ("בולטים") ולא בפסקה ארוכה ומייגעת. כמו כן, קורות חיים נכתבים בסדר כרונולוגי *הפוך* - מהתפקיד האחרון לראשון. כך, המידע האחרון והרלוונטי ביותר, מוצג ראשון.
אם לפחות בעשור האחרון עסקתם בתחום התוכנה, או השיווק, או בהנדסה - מה לעזאזל עושה שם משרת המתדלק או שירות הלקוחות שבה עבדתם לפני עשר שנים? רבים לא יודעים שמותר להשמיט משרות שלמות, שאינן רלוונטיות, מקורות החיים. ורק מעטים יודעים, שזה גם נראה מקצועי יותר בעיני המגייס. כי אפשר ואפילו מומלץ להשמיט כל תפקיד בעל רלוונטיות נמוכה שעבדתם בו אי שם לפני 15 שנה. כמובן, שבכל דבר צריך להפעיל שיקול דעת, וכל מקרה לגופו, אבל אתם בוודאי מבינים את הרעיון הכללי.
מכל תפקיד בדרך למדתם והשכלתם, אך יחד עם זאת, חשוב שתבליטו רק את המידע שעשוי לקדם אתכם לקראת התפקיד שאתם רוצים. אם אמרנו שאפשר למחוק תפקידים ישנים מדי, אז את התפקידים הישנים פחות, אלו אשר יש להם רלוונטיות רבה לעיסוק הנוכחי שלכם, צריך לדעת לכתוב עם המון מחשבה. למשל, אם בעברכם יש תפקיד אדמיניסטרטיבי, והיום אתם עוסקים בתחום של הנהלת חשבונות - הבליטו מתוך התפקיד הישן רק את המידע שעשוי לתרום לכם היום - כמו, הכנת דוחות אקסל, ניהול חשבוניות וכיוצא בזאת.
נכון לכתיבת שורות אלו, רוב קורות החיים עדיין מוגשים על גבי מסמך Word , או משהו שדומה לו, וכוללים כללי עיצוב די סטנדרטיים. ככל שתדעו לשלוט בכללים אלו, כך תוכלו לצמצם את המסמך שלכם מבלי לפגוע בנראות. דרכים להכנסת יותר טקסט במסמך היא בחירת פונט מתאים בגודל נכון, למשל Arial 12 במסמך ממוצע, ובגודל 11 במסמך קצת עמוס. כמו כן, אפשר לצמצם את הרווחים בין השורות, וגם את השוליים של המסמך. בנוסף, מחיקת מילים מיותרות והקפדה על כתיבה עניינית, תעזור למראה אסתטי וקריא.
בחלקים השונים של קורות החיים כדאי להשתמש בתבליטים ולא בפסקאות ארוכות שדורשות קריאה מעמיקה. בכתיבה כזו אתם מאפשרים למגייס להבין, בתוך מספר שניות בדיוק, מה עשיתם ואיך אתם מתאימים לדרישות המשרה.
גם כשהמטרה היא לצמצם את קורות החיים לאורך של עמוד אחד, הכלל החשוב ביותר, הוא לנסות לקרוא את המסמך בעיניים של מי שאמור לקבל אותו. הרי בסופו של דבר, הכי חשוב להבין האם במסגרת שלושים השניות שיוקדשו למסמך שלכם, מי שקורא אותם יבין את מידת הרלוונטיות שלכם לתפקיד. ככל שהכלל הזה יופנם על ידכם, כך יהיה קל יותר עבורכם לתעדף את המידע המופיע ברזומה שלכם.
תוכלו גם להיעזר במדריך המלא שלנו לכתיבת קורות חיים ולקרוא שם טיפים נוספים,
או להיעזר בשירות כתיבה מקצועית של קורות חיים, ולתת למומחים שלנו לכתוב עבורכם את קורות החיים.
בהצלחה!
נכתב על ידי AllJobs, ופורסם לראשונה ב-Ynet