מנהלי הקמפיינים אחראים על הפעילות השיווקית וניהול הקמפיינים של הארגון בכל הפלטפורמות הדיגיטליות שלו.
במסגרת התפקיד אחראים מנהלי הפרוייקטים על העלאת קמפיינים במדיות השונות, בקרה עליהם, ניתוח הנתונים המתקבלים, הסקת מסקנות וביצוע שינויים בהתאם לצורך. מנהל הקמפיינים צריך להכיר לעומק את הפלטפורמות הדיגיטליות הקיימות וכיצד להשתמש בהן נכון, לנהל את פעילות הקמפיינים, לבחור את קהל היעד, לבחור מה הפעולה הרצויה שהגולש יעשה, לנהל את התקציב, לבדוק את פעילות הקמפיינים, לבחון את העמידה ביעדים, ולעשות אופטימיזציה.
עיקר אפשרויות התעסוקה הן או בסוכנויות דיגיטל וחברות פרסום, או בחברות שעושות את הפרסום שלהן In-house ומעסיקות עובדים בתפקידים מסוג זה. יש גם מנהלי קמפיינים שעובדים באופן עצמאי.
לרב יידרשו לימודים רלוונטיים כמו תואר בתקשורת, קורס שיווק דיגיטלי או קורס שיווק בפייסבוק. ישנם גם קורסים ייעודיים ללימודי PPC בהם ניתן לרכוש את הידע והמיומנויות שנדרשות לתפקיד זה.
עם הזמן ניתן להתקדם לתפקיד מנהל דיגיטל (מנהל צוות) ועם השנים לתפקידים בכירים יותר כמו סמנכ"ל שיווק/מנהל שיווק.
כששאלנו את בן מתן, מנהל קמפיינים אצלנו ב-AllJobs , למה בחר דווקא במסלול מקצועי זה, הוא השיב "היום הכל קורה בדיגיטל, ואם הוא לא קורה בדיגיטל – האם הוא באמת קרה? זה עולם שמתחדש כל יום וכיף להיות בו".
"לימודי תואר ראשון בתקשורת שהובילו אותי לעבודה ב'ביטמוב' - משרד פרסום דיגיטל. שם התחלתי כמנהל מדיה חברתית, תוך כדי נחשפתי לעולמות ה-PPC והתמקצעתי גם בתחום הזה. בתפקיד האחרון שלי ב'ביטמוב' הייתי סופרוויזר וניהלתי צוות", מספר בן.
איש PPC נדרש ליכולת ניתוח מעמיקה כדי לזהות מגמות ולהשיג בקמפיינים החזר השקעה (ROI) גבוה ככל שניתן וביצועים טובים יותר לכל קמפיין. אנליזה זו מאפשרת לו לנצל בחוכמה מסעות פרסום, לקבוע תקציב שיווק ועלויות לכל קמפיין.
"כדי להיות מנהל קמפיינים (PPC) צריך להיות בעל גישה אנליטית, לאהוב מספרים וגרפים ולא להיבהל מהם, לדעת להציע פתרונות לבעיות ולהתמודד איתן. ומעל הכל, צריך לאהוב את זה. אני לא מאמין שאפשר לעשות משהו אם לא אוהבים אותו", אומר בן.
אחד הדברים שמאפיינים את התחום זה השינויים והחידושים שקורים בו כל הזמן. תפקיד PPC מחייב ידע בשיווק דיגיטלי ועדכניות רבה, כיוון שהטכנולוגיה והשיווק באינטרנט מתפתחים בקצב מסחרר ויש להתאים את פעילויות השיווק לנהלים ולטכניקות החדשות בענף.
"חשוב להיות עם אצבע על הדופק וערני לחידושים ושינויים. אפשר לעשות את העבודה השוטפת באופן מצוין, אבל התחום דורש שנהיה חלק מהשינויים הרבים שלו, וזה מצריך לקרוא הרבה על מה שמתחדש בשטח כדי שנוכל להיות יותר יעילים".
"היתרון בתפקיד זה שלך יש את הזכות הגדולה להיות "ההוא שיודע", אתה זה שיש לו גישה לכל הנתונים, זה שיודע כמה אנשים הקליקו, כמה נחשפו, כמה רכשו, כמה כסף התקציב שלך ניצל, מאיזו עיר בארץ מגיעה מרבית התנועה לאתר שלך ועוד".
"אני מגיע למשרד, אומר "בוקר טוב" עם חיוך למי שנמצא ומתחיל לעבוד. הדבר הבא שאני עושה לאחר מכן זה לבדוק שהקמפיינים שלי עובדים באופן תקין, ומכאן אני ממשיך למשימות השוטפות: יצירת דו"חות, פגישות מקצועיות עם עובדים בחברה, הדרכות העשרה וכדומה".
"הדבר שאני הכי אוהב זה שזה תחום שלא נשאר במקום. הוא משתנה כל הזמן, מתחדש בלי סוף וזה מה שהופך אותו לכזה מאתגר ומהנה".
לפי מתחם "כמה אתם שווים?" אצלנו באתר AllJobs, השכר הממוצע לתפקיד מנהל קמפיינים / PPC בשנה הראשונה לתפקיד הוא 8,506 ₪, כאשר השכר הממוצע אחרי 5 שנים בתפקיד כבר עומד על 14,496 ₪.
לנתוני שכר נוספים בתפקיד PPC לחצו כאן >>
כמות המשרות הממוצעת שמתפרסמת בשנה לתפקיד מנהל קמפיינים / PPC אצלנו באתר, עומדת על 1,865 משרות.
כאשר על כל משרה חדשה שמתפרסמת לתפקיד מנהל קמפיינים / PPC, מתחרים בממוצע כ-19 מועמדים.
כרגע אצלנו באתר 161 משרות פנויות לתפקיד מנהל קמפיינים / PPC.
לצפייה בכל משרות מנהלי הקמפיינים / PPC באתר והגשת מועמדות, לחצו כאן >>
לקריאה נוספת על תפקיד מנהל קמפיינים / PPC לחצו כאן >>
3 טיפים למציאת עבודה ללא פשרות
איך למצוא עבודה ללא ניסיון? 6 טיפים לצאת איתם לדרך
בואו נדבר על זה: מה זה אומר "להתקדם"?