הטרנד הבא הוא אתם. כן, כן, מה שקראתם. כדי לנהל קריירה מצליחה באמת אתם צריכים להיות אלה שמביאים למעסיקים את הבשורה החדשה בתחום עוד לפני שכולם יודעים עליה ולפני שהיא הפכה למגמה המובילה בשוק.
לא חייבים להמציא מוצר חדשני או להרים מיזם אטרקטיבי, טרנדים זה לא רק לבעלי עסק או עצמאים, אלא לכל אחד מאיתנו שרוצה למנף את הקריירה שלו.
הכוונה היא לזהות כבר עכשיו את ההתקדמות הבאה שלכם ולהיות מקצוענים לפני שכולם יהיו שם. קחו לדוגמא את סצינת קידום האתרים. פעם אף אחד לא ידע מה זה SEO ואילו היום אפשר ללמוד את זה כמקצוע והשוק עמוס מקדמי אתרים מוכשרים שנאבקים על מקומם בצמרת. אבל תחשבו על אלה שהיו הראשונים בתחום הזה, שהציעו שירות קידום אתרים לאתרי אינטרנט, הם אלה ששיחקו אותה באמת, להם היתה החדשנות שארגונים חיפשו ולא ידעו איך להשיג.
חדשנות מקצועית היא נכס ששווה הרבה כסף וגם כמובן, עניין וסיפוק. חדשנות מחזירה לנו את התשוקה לעבודה ומעניקה לנו מוטיבציה להתקדם הלאה בעקבות הבשורה הבאה בתחום. נכון שלא תמיד קל לעלות על משהו חדשני שאיש עוד לא שמע עליו, אבל זה בהחלט אפשרי ושווה את המאמץ שלכם. איך עושים את זה?
עדכניות היא מילת המפתח.
אתם חייבים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתחום שלכם ובתחומים משיקים לו. הכוונה היא לגלוש לאתרים מקצועיים באינטרנט או לשוטט בפורומים מקצועיים, לנסוע לחו"ל לכנסים ותערוכות ולהיות בקשר עם אנשים שונים שקשורים למקצוע שלכם.
על נטוורקינג בוודאי שמעתם, זה בדיוק הזמן להפעיל קשרים, לגשש ולבדוק למי יש רעיונות טובים ששווים את ההתייחסות שלכם. יתכן מצב שבו מישהו מעביר סמינר מצומצם או נכח בהרצאה מרתקת בחו"ל וכעת הוא מוכן להכשיר רק מספר אנשים למקצוע – אם אתם מאמינים שההרצאה שלו תעניק לכם את הכלים לשדרג את העיסוק שלכם – לכו על זה.
זיכרו, אתם לא חייבים להמציא את הגלגל, אבל תתפלאו לגלות איך מגמות שהן לוהטות בחו"ל טרם הגיעו לארץ. אתם יכולים להיות אלה שתייבאו לכאן את הבשורה הבאה. בין אם מדובר בתוכנה חדשה שמשפרת ביצועים או שיטת ניהול ייחודית. אם תדעו להציג את זה נכון לממונים או למעסיקים פוטנציאליים וזה עונה על צורך מסויים בחברה שטרם הושג לו פיתרון – תוכלו להתקדם ולרוץ עם זה הלאה. כך אתם יוצרים עבור עצמכם תפקיד חדש בחברה הנוכחית או בחברה חדשה – חדשני לכם וחדשני לארגון.
חשבו תמיד על השדרוג הבא בקריירה שלכם. קריירה דומה לאבולוציה, כל שלב בקריירה הוא סוג של התפתחות – כמו שבוודאי אתם מעוניינים להגדיל את המשכורת ככל שאתם מתקדמים בסולם הדרגות, כך גם תרצו להעצים את הקריירה שלכם.
עכשיו, לפתח קריירה זה לא אומר רק להתקדם בדרגה – לא כולנו רוצים להיות בכירים או מנהלים. פיתוח קריירה פירושו גם לגוון בתחומי העניין או לעסוק במשהו חדש שמעניין אותנו לעשות כעת.
אם תבדקו לאן השוק פונה בימים אלה, תוכלו לוודא שאתם מקדמים את עצמכם לכיוונים הנכונים – לדוגמא, אם תגלשו במודעות הדרושים, תשימו לב שבשוק השיווק מחפשים עכשיו הרבה אנשים שמבינים שיווק באינטרנט. אם כך, שווה לכם בהחלט לשקול לצאת לקורס או השתלמות מקצועית רלוונטית – כך תוכלו להביא חדשנות למקום העבודה הנוכחי וגם תוכלו לשדרג את עצמכם בדרך לתפקיד הבא. יתכן שגם תרוויחו יותר כי תגיעו למקום העבודה הבא עם ערך מוסף וידע, לא רק על שיווק אלא גם על שיווק באינטרנט. אבל מעבר לערך הכספי, חשבו כמה זה נהדר שכעת אתם מתמחים גם בשיווק באינטרנט, מסוגלים לעסוק בשיווק בדרכים שונות וכדומה.
איך שלא תסתכלו על זה, תמיד כדאי ליטול יוזמה. אל תחכו שהמעסיק הנוכחי ישלח אתכם לקורס מקצועי, בדקו אילו קורסים רלוונטיים וחדשים בתחום ובקשו ממנו להישלח לקורס. ברוב הפעמים זה משתלם גם למעסיק ולכם זה בוודאי משתלם.
למשל, אם שוק התוכנות מחייב עכשיו הבנה בתוכנות שונות, תוכלו להתמקצע בנושא עכשיו ולהתנסות בו ולצאת לעבודה הבאה עם ניסיון עשיר בתחום.
המודיעין האולטימטיבי שלכם לאיתור מגמות בתחומים שונים אלו מודעות הדרושים. אם תעקבו אחרי מודעות הדרושים תוכלו לראות לאילו תפקידים יש לפתע ביקוש או אם עשיתם קצת עבודת מחקר או אתם חושבים שיש לכם מושג מה יהיה הדבר הבא, תוכלו בוודאי לזהות הצעה בתחום שאין בו מספיק עובדים אבל בהחלט טמון בו פוטנציאל עצום להתפתחות.
אם אתם רוצים להיות צעד אחד לפני כולם אתם חייבים לבדוק כל הזמן מה קורה בשוק העבודה. מנוי ב- AllJobs מבטיח שתהיו תמיד מעודכנים ותוכלו לבחר מכל המשרות הקיימות את המשרה הבאה שלכם
