6 סטטוסים שאנשי הגיוס לא רוצים למצוא בפייסבוק שלכם

זה לא סוד שהמגייסים מסתכלים לכם בפרופיל, לפעמים אפילו לפני שהחליטו אם לזמן אתכם לראיון עבודה. מחפשים עבודה כרגע? סקר שהועבר למנהלי גיוס מגלה שכדאי לכם לעדן את הנראות שלכם במדיה החברתית

מאת: נטלי ברון, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה

רובנו כבר רגילים לצייץ או לפרסם לכ-300 "חברים קרובים" את מה שאכלנו, המקומות בהם ביקרנו ועם מי. הבעיה עם כל הפתיחות הזו, היא שהיא אינה שמורה למעטים איתם התכוונו לשתף את המידע הזה.

מנהלי הגיוס מסתכלים לכם בפרופיל

מסקר שנערך על ידי "האריס אינטראקטיב" בשיתוף עם CareerBuilder.com, בקרב 2,000 אנשי גיוס עלו מסקנות שאם נודה על האמת, אינן לגמרי בלתי צפויות: לעולם אל תפרסמו על הוול, מה שלא הייתם רוצים לספר על עצמכם בראיון עבודה.

הסקר מצא כי 39% מהחברות עושות שימוש באתרים כמו פייסבוק וטוויטר כדי לגלות מידע על מועמדים. ואכן, אנשי הגיוס נשאלו כיצד פוסטים וסטטוסים של מועמדים לעבודה ישפיעו על החלטתם לגבי המועמד, לחיוב או לשלילה ומסתבר שיש כמה דברים שגרועים לקריירה שלכם, אז הכירו והימנעו.

1. תמונות חושפניות ובלתי הולמות

לא לכל אחד ואחת יש את אותה מידת הפתיחות שיש לכם. תמונות חושפניות עשויות לעורר רגשות שפשוט לא אמורים להיות שם, במעמד הגיוס - החל בקנאה וכלה בחשש מפני שיקול הדעת שלכם כבני אדם.

2. שתיית אלכוהול ושימוש בסמים

בנושא הזה באמת שאין צורך להרחיב...

3. השמצות או לכלוכים על המעסיק הקודם

כבר אמרנו זאת בעבר, בהקשר של ראיונות עבודה וזה רלוונטי גם כאן - כשאתם בוחרים ללכלך על מעסיקים קודמים, אתם נראים מרירים ושליליים. קראו בהרחבה איך להשיב על שאלות הנוגעות למקום עבודה קודם, במיוחד כזה שלא ליקקתם בו דבש: האם כדאי ללכלך על הבוס הקודם בראיון עבודה?

4. כישורי תקשורת לקויים, או שגיאות כתיב איומות

מטרתם עבודתם של המגייסים היא לבחור את המועמדים האיכותיים ביותר מבין כל אלה שהגישו מועמדות. ולכן, מטבע הדברים התבטאויות עילגות ושגיאות כתיב, באופן מיידי הופכות אתכם למפסידים במרוץ למשרה. אם אתם לא בטוחים שניסחתם נכון, העבירו בדיקה נוספת אצל חבר נאמן.

5. הערות גזעניות, סקסיזם ושאר ירקות

אם הרעיון הכללי בחיפוש עבודה הוא להבליט את כל מה שטוב בכם כמועמדים, אולי כדאי להשאיר את השנאה בבית. זכרו שאתם אף פעם לא יודעים מי המגייס שמציץ לכם בפרופיל - אולי הוא אדם דתי, שמאלני קיצוני, שחום, לבן, לוחם למען בעלי חיים בשעות הפנאי וכן הלאה.

6. שקרים וחוסר אמינות כללית

אם שיקרתם לאנשים אחרים, או לבוס הקודם - מה בעצם ימנע מכם לספר סיפורים למעסיק הבא?

אז מה בעצם מחפשים עליכם המעסיקים במדיה החברתית?


מסקנות המחקר מורות על כך שאנשי גיוס שמחפשים אתכם במדיה החברתית, רוצים לקבל עליכם הצצה נוספת אותה לא יוכלו להשיג גם בראיון המתוחכם ביותר - על האופי האמיתי שלכם ועל מי שאתם מבחינה חברתית. ערך מוסף שכזה יכול לעזור להם להחליט אם תצליחו להשתלב במארג החברתי של הארגון.

"מעסיקים משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להבטיח שהם עושים את ההחלטה הנכונה, וכך השימוש במדיה החברתית ממשיך לגדול", אומר רוזמרי הפנר, סגן נשיא למשאבי אנוש ב-CareerBuilder. "למחפשי עבודה כדאי להיות מודעים יותר למידע אותו הם הופכים לזמין למעסיקים, ולנהל בחוכמה את התדמית שלהם באינטרנט. במקביל, שכירת מנהלים ומחלקות משאבי אנוש חייבת לשקול היטב כיצד להשתמש במידע שהושג מהמדיה החברתית והאם הוא רלוונטי לכישוריו של המועמד". הפנר מציע טיפים להפיכת הפרופיל שלכם לכזה שמעביר את המסר הנכון:

חפשו את עצמכם: איך מגייסים מוצאים אתכם מלכתחילה? מחפשים אתכם בגוגל. אז נסו זאת בעצמכם וגלו מה הם יכולים למצוא.

קראו את הגדרות הפרטיות שלכם: אתרי מדיה חברתית משנים את הגדרות הפרטיות שלהם לעתים קרובות. בדקו מדי פעם מה אפשר למצוא עליכם באתרים הללו והדקו את ההגדרות שוב, במידת הצורך.

הראו מה יש לכם: אם הם בכל מקרה מחפשים אתכם שם, נצלו את ההזדמנות ושתפו מדי פעם גם בפוסטים "רציניים" או כאלה שמעידים על ידע, הישגים, אהבה אמיתית לתחום וכדומה (רק לא ברמה שתגרום לחברים שלכם להחביא את הפוסטים שלכם).

למציאת עבודה חדשה לחץ/י כאן>>

כתבות נוספות:
שתף