כל עובד זוכר את הימים הראשונים שלו במקום עבודה חדש. אל תחושות ההתרגשות והציפייה מצטרפים גם חששות וחוסר ידיעה, בעיקר לגבי כיצד תיראה העבודה בפועל ואיך הוא ישתלב בארגון החדש.
הכלל שצריך לזכור הוא כזה: להתנהגות בתקופת העבודה הראשונה יש השפעה גדולה על האופן בו יתפסו אתכם, מאחר ורושם ראשוני – קשה מאד לתקן.
המוטיבציה שנלווית תמיד להתחלות חדשות, גורמת לנו לנסות להיות במיטבנו ולפעול בהתלהבות כדי להשיג אהדה מהסביבה הלא מוכרת. אך לפעמים, דווקא בגלל הכוונות הטובות, אפשר לפספס ולהתנהג באופן שפוגע בנו במקום לקדם אותנו.
לזלזל ולאחר
כביכול ברור מאליו, ואולי הדבר שהכי קל לבצע. פשוט... להגיע בזמן ולצאת בזמן. אבל עדיין רבים נופלים בכך. ככל שאדם נמצא יותר זמן בארגון – כך הגמישות כלפי שעות העבודה שלו הולכת וגדלה. אבל כשעובד הוא חדש – הגעה מאוחרת ויציאה מוקדמת במיוחד, יכולים לגרום לתהיות. ההמלצה היא לעשות כל מה שביכולתכם כדי להתארגן ולהגיע בזמן.
להידבק לסמארטפון
אם את רוב היום תבלו בשיחות טלפון או בצ'יטוטי ווטצאפ ארוכים – סביר להניח שיתפסו אתכם באור לא רציני ולא מקצועי. שלא נדבר על הברור מאליו, כמו העובדה שזה פשוט מפריע ללמוד את העבודה – ולבצע אותה. שזו תכלס המטרה שלשמה הביאו אתכם.
לחפף את החפיפה
זה אולי לא נראה ככה אבל חפיפה היא בעצם מתנה. קודם כל, לא כל עובד חדש זוכה לחפיפה, ובחלק גדול מהמקרים העובד הקודם עזב את התפקיד לפני שאנחנו נזרקנו אליו. דבר שני – בתקופה שמוגדרת כחפיפה יש סבלנות יותר גדולה אלינו כעובדים, ואנחנו יכולים לעשות טעויות שיתקבלו בהבנה ולשאול שאלות שבשלבים מאוחרים יותר כבר נתפדח להציף. זו הסיבה, שכדאי לנצל את החפיפה כמו שצריך, להקשיב למה שאומרים לכם, ובעיקר להפנים.