7 טעויות שאנשים עושים בעבודה חדשה

התקבלתם לעבודה חדשה? רגע לפני שאתם מתחילים, הכירו את 7 הטעויות הנפוצות בהן שוגים עובדים חדשים וצאו לדרך ברגל ימין

מאת: נטלי ברון, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה

תחושת ההתרגשות המתלווה לימיה הראשונים של עבודה חדשה, גורמת לנו לרצות להיות במיטבנו ולנסות להצליח במשימת הרושם הראשוני. אך עם כל הרצון הטוב, לפעמים אפשר לפספס. רוצים להתחיל ברגל ימין את העבודה החדשה? למדו מטעויות של אחרים.


 

1. מגיעים באיחור 


אם יש טעות אחת שבקלות ניתן למנוע, זוהי האחת. לא מדובר באיחור חד פעמי, אבל לא צריך הרבה כדי לגרום לאנשים סביבכם להרים גבה. המלצה חמה: לפחות בשבועיים שלושה הראשונים מתחילת העבודה, עשו כל מה שאפשר כדי להתארגן מוקדם ולהגיע בזמן.

למגוון משרות ראשונות, ללא ניסיון, לחצו כאן>>>

 

2. לא נפרדים מהווצאפ 


בהמשך לטעות הקודמת, גם עודף של שיחות אישיות, ואפילו צ'יטוטים ארוכים בווצאפ, עשויים להותיר אחריכם רושם לא רציני. ומעבר לעניין של הרושם הראשוני, זה פשוט יפריע לכם ללמוד את התפקיד, במיוחד אם אתם עוברים חפיפה ועדיין לא עובדים לבדכם.

 

3. מציקים לעובדים אחרים


כעובדים חדשים, זה לגמרי טבעי שלא תדעו דברים ושלא תמיד תהיו בטוחים במה שאתם עושים. עם זאת, חשוב למתן את תדירות בקשת הסיוע שלכם מאחרים, שגם הם, מנסים להתרכז בעבודתם. מרגישים ששאלות רבות נותרו ללא מענה? השתדלו לרכז אותן ובקשו מהממונה עליכם לשבת באופן מסודר כדי לטפל בכל מה שלא ברור.

 

4. מתלוננים יותר מדי


עובד שרק החל לעבוד וכבר מביע טרוניות על כל מה שאפשר, עשוי להעיק על העובדים הקיימים, שבעצם מורגלים לאותם התנאים בדיוק – רק יותר זמן ממנו. כמו כן, מבחינת הממונים, קיימת ציפייה שהעובד החדש יהיה נלהב וחדור מוטיבציה כך שבעיניים שלהם, עובד חדש שמתחיל לעבוד ללא מוטיבציה, לא בטוח שיפתח אחת בהמשך.

 

5. מחפפים בתקופת החפיפה


לא כולם זוכים לתקופת חפיפה, מכיוון שבמקרים רבים העובד הקודם מסיים לעבוד בטרם נמצא לו מחליף. תקופת החפיפה, מהווה למעשה "ימים של חסד" ובמהלכה קיימת לגיטימציה לשאול שאלות ולעשות טעויות ביתר לגיטימיות. נצלו את התקופה הזו היטב ונסו לקלוט כל פיסת מידע, לשאול שאלות וגם לתת לעובד הוותיק להציג אתכם למי שיעבוד אתכם מעתה ואילך.

 

6. לא משקיעים בפן החברתי


היכרות עם הנפשות הפועלות בעבודה תעזור לכם בהמשך הדרך, מכיוון שהם אלה שיעבדו לצדכם ויהיו זמינים לעזור לכם יותר מכולם. בנוסף, רובנו מבלים במקום העבודה שלנו חלק ניכר משעות היום ולכן חשוב שסביבת העבודה תהיה נעימה. השקעה ביחסי האנוש, גם אם נראית מיותרת למהלך העבודה, היא מה שמבדיל בין מקום שנעים להגיע אליו בכל בוקר למקום אליו אין לנו תחושת שייכות.

 

7. ממהרים לשנות את הסדר הקיים


לכל מקום עבודה יש נהלים וכללים משלו, ולכן חשוב ללמוד את העבודה כפי שהיא מתבצעת במקום החדש, בטרם מנסים לשנות אותה. זה אמנם טבעי שנרצה לנסות להצליח יותר מהעובד הקודם, אך עדיף להפנים בשלב הראשון את שיטת העבודה של קודמכם, ורק לאחר תקופת למידה וצבירת ביטחון, להעז ולהציע רעיונות לשיפור משלכם למערכת.

כבר בדקת אילו משרות חדשות התפרסמו היום?>>

שתף