צוות המומחים של AllJobs
1. למה חשוב להיראות טוב בגוגל?
כי מעסיקים או מגייסי כוח אדם בודקים את השם שלכם.
הרבה אנשים מתעלמים מהשאלה מה רואים כשמקלידים את השם שלהם בגוגל. וזו טעות. המציאות בשוק התעסוקה היא שמגייסים ומעסיקים עושים את הבדיקות שלהם ברשת, כשהם מרגישים חוסר ביטחון לגבי מועמד, או כשהם צריכים לבחור בין שניים-שלושה שנראים די דומים. וככל שהתפקיד שעליו מתמודדים הוא בכיר יותר, ככה חשוב למעסיק לדעת שהעובד הבכיר שלו הוא מישהו שלא יבייש אותו. והמקום הכי טוב להכיר באופן לא פורמלי מישהו, זה באינטרנט.
מה הסקרים אומרים? ש- 22% מאנשי ההשמה בודקים את המופעים של המועמדים גם ברשתות חברתיות. ש-34% מתוכם הסירו מועמד מהרשימה עוד לפני שפגשו אותו, בהתבסס על מה שמצאו שם. ש-24% מאנשי ההשמה דווקא גילו דברים שעזרו להם להחליט בעד מועמד.
מה עזר למגייסים להחליט לטובת מועמד?
כשהם גילו באינטרנט, שהמידע שכתבו המועמדים למשרה על עצמם הוא נכון.
כשהם ראו שיש למועמדים כישורי תקשורת וביטוי טובים.
כשהמועמדים פשוט התבררו כ"תואמים" את התרבות והערכים של הארגון, לפי האופן שהם הציגו את עצמם ברשת. וכשהמועמדים הראו תחומי עניין מגוונים, באמצעות תכנים רלוונטיים שהעלו.
מכאן לא קשה להסיק את המסקנות - אין ברירה אלא להשתמש היטב בכלים של ניהול זהות מקצועית ברשת - לשלוט בתכנים שאתם מייצרים, לחשוב עליהם היטב, ולהעלות לרשת רק דברים שאתם שלמים איתם. כך תהיו בטוחים שגם מגייסת כוח אדם בכירה לא תסמיק כשהיא תיכנס לעמוד שלכם ברשת החברתית, או תקרא את הפוסט האחרון בבלוג שלכם.
2. איך מיילים קשורים למיתוג אישי?
כשאתם מציעים את עצמכם לתפקיד - יש דרכים להתבטא במייל שאליו אתם מצרפים קורות חיים, וכדאי להקפיד עליהן
כשמחפשים עבודה, שולחים הרבה מיילים עם קורות חיים, המופנים למעסיקים או למגייסות כוח אדם. חלקם לחברים או עמיתים שאנחנו רוצים לבקש מהם שישימו לב אם הם שומעים על משרה שיכולה להתאים לנו, ומבקשים שהם יפנו אותנו אליה. חלקם אף למעגל הנטוורק הרחוק יותר שלנו.
בגוף המייל שאליו מצרפים קורות חיים אנחנו כותבים מכתב מקדים, ובו עיקר המידע עלינו, והתייחסות ספציפית למשרה שאנחנו מעוניינים בה. חשוב לדעת מה ראוי ולא-ראוי, ומה חכם ולא-חכם לכתוב במייל. הנה כמה עצות שכדאי ליישם לפני שאתם לוחצים על Send:
האם בזמן שאתם כותבים את המייל או שולחים קורות חיים אתם מתוסכלים או מרירים? אם כן - חכו שתהיו רגועים ורק אז כתבו ושלחו. תחושות עוברות גם במייל.
עדיף לא להשתמש באותיות מוגדלות וב-Bold. זה לא מועיל, זה רק נראה צעקני.
האם מופיעות דרכי ההתקשרות איתך בתחתית המייל? אם לא - אין פלא שלא חוזרים אליך. צרף באופן קבוע חתימת-מייל ובה טלפון, כתובת אימייל, ותואר מקצועי.
האם המייל מכיל חיוכים ושאר סמלים גרפיים שנועדו להביע רגשות? אם כן - עדיף להימנע מכך. מייל בנושא קריירה צריך להיות ענייני.
אם כבר שלחתם לאותו מעסיק, חבר, עמית או מגייסת מייל והם לא חזרו אליך - אין טעם לשלוח שוב. אם זה נראה לכם מספיק חשוב - תרימו טלפון.
3. למה שינויים דווקא טובים למיתוג שלנו?
כי ארגונים, חברות ותפקידים משתנים כל הזמן. החוכמה שלנו כעובדים היא להשתנות איתם: ללמוד, להוביל, ולא לקפוא על השמרים.
ההרגשה שאתה שולט בחומר, משתלט על העבודה בקלות ומונע טעויות מראש היא הרגשה נהדרת. אבל היא הרגשה שאם נותנים לה לשלוט על פעולותיך בעבודה, עשויה להכשיל אותך. כי דברים משתנים כל הזמן, ואם תישאר באותו המקום, תהפוך ללא-רלוונטי. אז מה לעשות בשביל שהמיתוג שלכם לא יהיה קבוע, נוקשה, ובהמשך - לא רלוונטי?
תמשיך ללמוד את התחום שלך. בכל תחום מקצועי יש התפתחויות טכנולוגיות, יש הגדרות חדשות ויש מוצרים חדשים. תישאר עם אצבע על הדופק ולמד אותם. וכמובן - השתמש בהם.
חזק את שיתוף הפעולה עם מחלקות אחרות. ככל שתהיה חלק מסוגים שונים של פעילויות בחברה, ותשתתף בעשייה של יותר מחלקות, כך יצטרכו אותך מיותר כיוונים ויעריכו את התרומה שלך יותר.
במקום לבקש שיעשו בשבילך - למד לעשות בעצמך. למה לבקש שוב ושוב ממחלקת שיווק לכתוב בשבילך מצגת? למד היטב את תוכנת פאוור-פוינט, נסח את המסרים שיש לך להעביר, ועשה זאת בעצמך. כך תרוויח אי-תלות מחד, ומיומנות חדשה מאידך.
דאג שיידעו על המעורבות שלך בעשייה מסוגים שונים. אל תעשה זאת באופן בוטה, ואל תמקד רק בעצמך, אבל חשוב שיידעו שהיית מעורב. כך תחזק את המיתוג שלך כעובד רב תחומי, מעורב ותורם.