מה זה מיתוג אישי? בחרנו שלוש שאלות נפוצות ששאלתם, וענינו עליהן.
1. מה הכוונה במיתוג אישי בכלל?
אושרית: מיתוג אישי הוא תהליך שבמסגרתו את משווקת את עצמך כמותג באמצעות כלים שונים - בעיקר באינטרנט. המטרה - להבליט את עצמך או להעצים את ערכך בתחום המקצועית. המיתוג האישי יכול להיות מופנה לכיוון של לקוחות פוטנציאליים, מעסיקים פוטנציאליים, נטוורק מקצועי כללי, וגם עמיתים ומעסיק נוכחי, בשאיפה להעצים את הקרדיט המקצועי בעיניהם.
ולמה צריך את זה? כי בני דור ה-y, שנכנסו לשוק העבודה בתחילת שנות ה-2000, מחליפים עבודות ותפקידים בתדירות של אחת לשנתיים בממוצע. המעברים התכופים יוצרים אצלם צורך ביצירת מותג עצמי שלהם כאנשי מקצוע חיוניים, בכדי שיתקבלו בברכה בארגונים שונים בתפקידים שונים.
לצד זאת, כל המחקרים מראים שמגייסי כוח אדם, מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש פועלים באינטרנט בשביל לאתר וליצור קשר עם טאלנטים, וזה מחייב עובדים בתחומים רבים, למתג את עצמם כטאלנטים.

2. איך להגדיר את עצמי כמותג מקצועי?
ענת: התשובה שלי היא: אל תגדיר את עצמך לפי התפקיד הנוכחי ומקום העבודה הנוכחי שלך, אלא לפי המהות המקצועית שלך. אתה מחזיק בידע מסוים ובניסיון נצבר, וזו ההגדרה המקצועית שלך. נתקלתי אפילו במישהי שכתבה בראש הקורות חיים שלה - "תקתקנית ומזיזה הרים", כי זה המיתוג שלה, ולאו דווקא "מנהלת משרד".
אז אם אתה מצויין בהנעת אנשים ובניהול פרויקטים, זה לא משנה אם התפקיד הנוכחי שלך הוא ראש צוות פיתוח בהייטק, או מנהל משמרת במסעדה, או מנהלת מחלקה בסניף בנק. מה שחשוב הוא שאתה יודע להזיז אנשים ולגרום לדברים לקרות, וזה המסר שאתה רוצה להעביר למעסיק העתידי שלך - ולסביבה המקצועית שלך.
3. למה חשוב לדאוג להיראות טוב בגוגל?
אדם: התשובה שלי היא, שמעסיקים או מגייסי כוח אדם בודקים את השם שלכם בגוגל, וכדאי שיהיו להם שם רק הפתעות טובות. הרבה אנשים מתעלמים מהשאלה מה רואים כשמקלידים את השם שלהם בגוגל. וזו טעות. המציאות בשוק התעסוקה היא שמגייסים ומעסיקים עושים את הבדיקות שלהם ברשת, כשהם מרגישים חוסר ביטחון לגבי מועמד, או כשהם צריכים לבחור בין שניים-שלושה שנראים די דומים.
לפי הסקרים, חמישית מאנשי ההשמה מחפשים מידע ברשת על המועמדים (יש סקרים שטוענים שרבע). 22% מאנשי ההשמה בודקים את המופעים של המועמדים גם ברשתות חברתיות (פייסבוק, לינקדאין ועוד). ש-34% מתוכם הסירו מועמד מהרשימה עוד לפני שפגשו אותו, בהתבסס על מה שמצאו שם. ש-24% מאנשי ההשמה דווקא גילו דברים שעזרו להם להחליט בעד מועמד.
אז אין ברירה - בתקופה שבה אתם מחפשים עבודה - הקפידו קצת יותר.
המייעצים הנם צוות המומחים של AllJobs
יש לכם שאלות בעניין מיתוג אישי? הכנסו לעמוד של AllJobs בפייסבוק - אנחנו תמיד שם בשבילכם.