כל קמפיין פרסומי יעיל מתחיל בסיסמא מקדימה ומושכת. מכתב מקדים הוא בעצם הטיזר שלך, ומטרתו לעורר במעסיק הפוטנציאלי סקרנות לעבור למסר העיקרי-קורות חיים, ולהחליט האם להזמינך לראיון עבודה.
בעידן האינטרנט פשוט מתמיד להפיץ כמות גדולה של קורות חיים ברמה היומית. אבל המטרה האמיתית היא לא לשבור שיא אישי בכמות הפניות שאתה שולח כל יום, אלא להגיע בסוף לראיון עבודה ולהתקבל למשרה.
דמיינו לרגע את המעסיק הפוטנציאלי - למי הסיכויים שיתייחס ברצינות יותר? למי ששולח פניה "ממוחזרת", או למועמד שמתאים את פנייתו למשרה המוצעת ומפרט במכתב מקדים כיצד הוא עונה באופן מדויק על הדרישות? חשוב שהמעסיק יחוש כי המכתב המקדים צורף לו באופן אישי ולא באופן גורף לכלל המעסיקים. חשוב לוודא שהתכונות האישיות שהוספת במכתב מקדים אכן רלוונטיות למשרה ולא מכירתיות מידי. מומלץ להימנע משימוש בסיסמאות, ולפרט את ההישגים המקצועיים הממשיים שיהוו יתרון עבור החברה אליה אתם פונים. לדוגמא: פתיחת סניף חדש, השקת מותג בעקבות מחקר שוק, תרומה להגדלת מחזור מכירות, הרחבת מאגר לקוחות ועוד.
ניתן לראות מכתב מקדים כאמצעי לשיווק עצמי, ומומלץ להקדיש זמן לכתיבתו. במידה ואתם שולחים קורות חיים בהמשך למודעת דרושים, יש להתמקד בתיאור הכישורים הנדרשים לביצוע התפקיד בהתאם לאלה שפורטו במודעת דרושים.
במידה ופנייתך כללית ואינה בהמשך למודעה שפורסמה, אל תנסה להציג את עצמך כמי שטוב בהכל ומתאים לכל סוג עבודה. מעסיקים אינם מחפשים "סופרמן" אלא איש מקצוע, המתמחה בתחום ספציפי. לכן, כשהפניה כללית, יש לציין את הכישוריך הבולטים ביותר, ולהסביר כיצד יתרמו להשגת מטרות החברה, אחרי שנערך מחקר קטן והצלחת לגלות מהן אותן מטרות.
אורך מכתב מקדים מומלץ שלא יעלה על חצי עמוד. יש להקפיד לכתוב באופן מדויק ולהיצמד לעובדות ולדאוג לאופן ניסוח ראוי. לא לשכוח לעשות הגהה. מומלץ להימנע משימוש יתר במילה "אני", בעיקר בתחילת המשפטים. אין צורך ליצור רושם שאתה ממוקד רק בעצמך.
במידה והפנייה כללית, ניתן לפתוח את המכתב מקדים בהתייחסות למידע המופיע באתר האינטרנט של החברה, או אולי להתייחס לידיעה שקראת אודות החברה במדור כלכלי של עיתון יום האתמול. לחילופין, ניתן לכתוב משפט פתיחה בסגנון: "אני מגלה עניין בתחום הפעילות של החברה, ומעריך כי אוכל לתרום מהניסיון שצברתי וכישורי להשגת היעדים".
במידה והופנית למעסיק על ידי איש קשר משותף, נא לציין במשפט הפתיחה את שמו. מעסיקים לרוב יקראו מכתב שמתחיל במשפט כמו: "הפנה אותי אליך (שם איש הקשר) איתו עבדת בעבר."
מומלץ לפרט הישגים אישיים וכישורים. מדובר במסר מרכזי והזדמנות להקנות לקורות חיים שלך ערך מוסף. אפשר לתאר יכולות ותכונות אופי שמעניקות יתרון אישי, למשל - יכולתך להובלת צוות, היותך יוזם באופייך, יכולתך לקבל החלטות במצב לחץ.
מכתב מקדים לא מהווה תאור קורות חיים, אלא מיועד בעיקר להסביר מדוע אתה רואה עצמך כמתאים לחברה, אך ניתן לשלב בו גם סיפור קטן שקשור בהישגים האישיים (לדוגמא, אתגרים מקצועיים שהוצבו והצלחת להשיג).
יש חשיבות לא מבוטלת בשליחת מכתב נלווה בגוף המייל עצמו ולא בקובץ מצורף נוסף למייל עצמו. מעסיקים לרוב מקבלים מאות קורות חיים לכל משרה והסיכויים שייפתחו קובץ סגור נוסף המצורף לקורות חיים נמוכים. גם במידה וצירפתם קובץ אחד של קורות חיים ודאגתם שהדף הראשון בקובץ יהיה מכתב מקדים, מדובר בטעות. הדבר מחייב את המעסיקים לעבור על מכתב נלווה לפני קורות חיים, דבר העלול ליצור תגובה שלילית אצל המעסיק, להסיח את דעתו ולעייף אותו עוד לפני שקרא בפועל את הקורות חיים.
מומלץ לחשוב ביצירתיות ובהגיון ולהעמיד את עצמכם במקומו של המעסיק. חשבו איזה מכתב מקדים היה עושה עליכם רושם נכון וכך תדעו שאתם בדרך הנכונה.
תוכלו גם להיעזר במדריך המלא שלנו לכתיבת קורות חיים ולקרוא שם טיפים נוספים,
או להיעזר בשירות כתיבה מקצועית של קורות חיים, ולתת למומחים שלנו לכתוב עבורכם את קורות החיים.
איך כותבים קורות חיים באנגלית ומתי יש בכך צורך?
6 דברים שצריך לעשות לפני ששולחים קורות חיים