המדריך ליזם המתחיל

כיצד הופכים ליזמים? הנה מספר דברים שיעזרו לכם לחשוב יזמות וללכת קדימה עם היוזמה שלכם


נמאס לכם להיות שכירים ולהוציא לפועל פרוייקטים של אחרים? יש לכם רעיון מבריק? אתם משתוקקים לממש חלום ישן? זה הזמן לצאת מהמסגרת, לשבור שגרה ולהמציא את עצמכם מחדש ובקיצור, ליזום!

נשמע מפתה? רוצים ללכת על זה? בהצלחה! אבל לפני שיצאתם לדרך, שימו לב למספר טיפים שיעזרו לכם לחשוב יזמות וללכת קדימה עם היוזמה שלכם.

תופסים יוזמה

יש הטוענים שיזמות היא תכונה מולדת, אבל גם אם לא הייתם מאותם ילדים, שמאלתרים דוכני לימונדה באמצע הרחוב ביום שמש חם ועושים הון תועפות על הצמא של השכנים או מרשימים את המורה למדעים בפטנט חדשני, הרי שאתם יכולים לבנות את עצמכם כיזמים. הצטיידו ברצון אדיר, מוטיבציה בשמיים, תעוזה וכמובן – רעיון. 

יוזמה יכולה להתחיל כרעיון קטן ולהפוך לעסק מסחרי ענק! לא חסרים סיפורי הצלחה על אנשים שהחלו את דרכם בעולם עם פרוייקט מיוחד ואפילו גימיק חביב ובמרוצת הזמן הרעיונות שלהם הפכו ללהיט מטורף - לוקיישן מגניב, פריט לבוש מיוחד, צעצוע מקורי ועד רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט, ששינו לגמרי את הרגלי הגלישה שלנו.   

יצירתיות: היא שם המשחק. היצירתיות שלכם תעזור לכם לפרוץ קדימה! אם ניחנתם בחשיבה יוצאת דופן, יהיה לכם קל לחדש ולרענן גם את השוק הרווי ביותר. עם זאת, אתם חייבים להיות פרקטים – אומנם מוכרים כבר נדל"ן על הירח, אבל בכל זאת, מומלץ לחשוב על מוצר או פרוייקט שיתחבר למציאות או יהיה ישים לביצוע עבורכם מבחינת יכולות, מימון וכדומה.

בשטח שלכם: חשוב שתפעלו בשטח שלכם, בתחום שבו צברתם ידע וניסיון או בתחום קרוב ללבכם, כך תבטיחו מקצוענות וגם עניין לאורך זמן ותצליחו להלהיב אחרים. אם אתם יזמים סדרתיים, מהסוג שמוחם הקודח מנפיק אינספור רעיונות, ערכו רשימת יוזמות ובחרו יוזמה שלדעתכם היא היוזמה הטובה והמעניינת והמבטיחה ביותר והתמקדו בה.

חזון: אתם מוכרחים להאמין בעצמכם, בכח היזמות שלכם, להיות בעלי מוטיבציה גבוהה ורצון עז ללכת עד הסוף עם היוזמה שלכם ולא לפחד לקחת סיכונים. אם אתם טיפוסים שאוהבים להוציא דברים לפועל ומאמינים ברעיון של מישהו אחר, אתם יכולים להציע לו להיכנס יחד בשותפות או להיות הרוח הביצועית בפרוייקט שלו.

סודות היישום: בדקו אם הרעיון שלכם ליוזמה אכן ניתן לביצוע וישים בפועל. כמו כן, בדקו אם אתם עצמכם בתקופה נוחה לתפעול היוזמה ובאמת מוכנים להתמסר להגשמת העניין. 

סקר שוק: אם טרם גיבשתם רעיון ליוזמה, אתם מוזמנים לגשש בתחום בו הייתם רוצים ליזום ולבדוק מה חסר, מה אפשר לתגבר, באילו פעילויות מתעורר הצורך לחדש או לשדרג. אם כבר יש בידיכם רעיון, בדקו האם הרעיון שלכם ייחודי, התייעצו במידת הצורך עם עורך דין.
אגב, הרעיון לא חייב להיות ייחודי או חדשני, כי הצלחתו של מוצר תלויה גם בדרך השיווק שלו, אבל טרם התחלתם לעבוד וליישם, מומלץ להכיר את המתחרים שלכם ולחשוב כיצד לבדל את המוצר או הפרוייקט שברצונכם ליזום.

שותפים או/ו משקיע: אם אתם זקוקים לתגבור קריאטיבי או כלכלי, בהחלט אפשר להכניס שותפים לפרוייקט ואפשר לאתר גם משקיע פוטנציאלי, מישהו שיתמוך ברעיון מבחינה פיננסית וכמובן, אם אתם עובדים ורוצים לעזוב את העבודה לטובת היוזמה ולא יודעים כיצד תתפרנסו בזמן הזה, משקיע הוא הפיתרון האולטימטיבי. הכינו מצגת עם הרעיון שלכם, בררו לגבי משקיעים אפשריים וקחו את הסיכון שבחשיפת הפרוייקט למען עתיד כלכלי בטוח יותר.

איך מוצאים משקיע או שותף ליוזמה? כדי למצוא את המשקיע שלכם כדאי לכם להגיע לאירועים עסקיים או כנסים מקצועיים בהם תוכלו לפגוש את האנשים הנכונים ולעניין אותם ביוזמה שלכם. כיצד תדעו לאן להגיע ולמי לפנות? הירשמו חינם ל"
יומן", פלטפורמה אינטרנטית חדשנית המאפשרת לכל משתמש לקבל בחינם מידע ממוין אישית על כל האירועים המקצועיים והעסקיים ותגיעו לכל המקומות הנכונים.

ייעוץ מקצועי: אל תחששו לשמוע ביקורת, אך היו זהירים בחשיפת הרעיון בפני אחרים – דברו עם אנשים דיסקרטיים, שאתם סומכים על דעתם ושיוכלו לייעץ ולכוון אתכם בביצוע היוזמה.

תוכנית עסקית ושיווקית: מודל עסקי חשוב כדי לדעת מה גודל ההשקעה, פוטנציאל המכירה וכדאיות היוזמה. כמו כן, תוכנית עסקית תעזור למשקיעים הפוטנציאלים להחליט האם להשקיע בפרוייקט שלכם. 

גמישות:
קבלת ההחלטות ביוזמה חשובה, אבל אל תחששו לשנות את הדרך בה בחרתם בהתאם לתנאים. ערכו הערכת מצב מדי פעם והיו ערניים ליוזמות של אחרים, שנו ועדכנו בהתאם לצורך. 

סבלנות: זכרו, לוקח זמן עד הגשמת החלום, שיווק המוצר או הרמת הפרוייקט – אתם מוזמנים לארגן לו"ז מסודר ולהציב לעצמכם דד ליין, אבל היו ריאליים – עדיף לשחרר לשוק מוצר טוב מאוחר מכפי שציפיתם מאשר להקדים ולחשוף מוצר בלתי גמור. 


 יש לכם שאלות אלינו? אנחנו והמומחים של AllJobs זמינים בכל מקום שבו נוח לכם להיות: בטלפון 077-6-000-000 בפייסבוק בלינקדאין ,ובאתר.

שתף