התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הטיוטות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » מודעת הדרושים משעממת? הכירו 5 טעויות שאולי פוגעות בה

מודעת הדרושים משעממת? הכירו 5 טעויות שאולי פוגעות בה

פרסמתם מודעת דרושים וההיענות לא מדהימה? לפני הייאוש והרמת הידיים, יש כמה דברים שאפשר וכדאי לבדוק כדי לשפר את המצב משמעותית

מאת: בתיה וייסמן
 
שוק העבודה מלא במועמדים שמחפשים עבודה ושמספרם גדול ממספר המשרות הפנויות. אז איך ייתכן שכאשר אתם מעוניינים לגייס, לעתים אינכם מצליחים כלל לאתר מועמדים ראויים אשר מתאימים לקריטריונים הדרושים?
 


האם מקור הבעיה הוא בשוק העבודה? האם אין מספיק מועמדים ראויים? ייתכן. אולם לפני שמחפשים את הבעיה בחוץ, כדאי לבדוק אם היא אינה נעוצה בכם, או יותר נכון - במודעת הדרושים שלכם. ייתכן שאתם חושבים שאופן תיאור המשרה הוא זניח כאשר מדובר במודעת גיוס. אך למעשה, תיאור המשרה חשוב יותר ממה שתוכלו לדמיין.
 

לפניכם 5 טעויות נפוצות שעלולות לפגוע במודעת הדרושים שלכם:

1. חוסר מידע על החברה

עוד לפני המשרה הספציפית, סביבת העבודה עשויה להיות הפרמטר שבזכותו יכריע המועמד אם הוא מעוניין להגיש מועמדות או לא. לכן, חבל לגלות כי אחת הטעויות הנפוצות במודעות דרושים תהיה לרוב מחסור במידע הנוגע לחברה. גרוע מכך הוא מצב בו שם החברה חסוי לחלוטין. הנ"ל עלול להעלות חשד מדוע יש צורך בהסתרת מידע, או שאולי מדובר כבר במקום העבודה הקיים של מחפש העבודה (ולכן ימנע מלשלוח קו"ח).
 
רבים ידלגו על מודעה מטעם חברה לא ידועה במידה שתחומי עיסוקיה לא יפורטו. לכן, אלא אם מדובר בארגון כמו גוגל או מייקרוסופט, עליכם קודם כל להשתדל לציין את שמה וכן לוודא, עוד לפני תיאור המשרה עצמה, כי למועמד יהיה ברור במה החברה עוסקת, היכן משרדיה ממוקמים, מול אילו גופים היא פועלת וכו'. 

2. מחסור במידע מכריע הנוגע למשרה

מחפשי העבודה נתקלים בעשרות מודעות דרושים ולכן הם רוצים לדעת, במהירות האפשרית, כמה שיותר פרטים על המשרה המוצעת. אך לעתים המודעה כה חסרה בפרטים עד שהמועמד לא מצליח לקבל מושג של ממש בנוגע למשרה, מלבד קווי מתאר מאוד קלושים ותחום כללי, מה שגם עלול להעלות חשד אצלו (בדומה לשם חברה חסוי). במידה ואין פרטים מסוג זה, לעתים המועמד יעדיף להגיש מועמדות למשרה אחרת, אשר תחשוף פרטים רבים יותר. הנה דוגמה לאחת כזו:
 
נסו לשים את עצמכם בנעלי המועמד ולחשוב מה הייתם מבינים על אודות המשרה מבלי להכירה מראש, רק דרך עיון במודעת הדרושים. אם התשובה לכך תהיה "כמעט וכלום", המודעה שלכם בבעיה. חפשו את הדרכים בהן תוכלו לחשוף כמה שיותר פרטים הנוגעים למשרה, מבלי לפגוע בדיסקרטיות המינימלית אותה דורשת החברה, למשל: משכורת, תנאים נלווים, הטבות, תחומי אחריות ושעות עבודה. 

3. שולחים את הזרועות לכל הכיוונים - במקום לכיוון אחד נכון

כל קבוצה באוכלוסייה מחפשת דברים אחרים במקום העבודה ועל הדברים הללו יש לשים את הדגש כשבאים לנסח את המודעה. איך עושים זאת בפועל? מתמקדים בקהל היעד, בשפה, בצרכים שלו ובעולם המושגים שהוא מכיר. לדוגמה:

סטודנטים - הבליטו יתרונות כגמישות בשעות העבודה והתחשבות בתקופות מבחנים.

הורים לילדים - דברו על נתונים הנוגעים להיקף המשרה ושעות העבודה.

חיילים משוחררים - רוצים לחסוך לטיול ולעבוד עם חברים, להם הדגישו את השכר.

בכירים - הדגישו את תחומי האחריות של התפקיד ואת התנאים, וכן את היקפי הפעילות של החברה.

עובדי היי-טק - מפתיע, אך עוד לפני השכר, מה שהכי חשוב להם זה יציבות החברה. לכן כדאי לדבר, חוץ משכר ואפשרויות קידום, גם על יציבות החברה ולהדגיש אותה. מגייסים לסטארט אפ? סטארט אפ נתפס כמקום עבודה ארעי שיכול כל רגע להיסגר. לכן כדאי להשתמש במודעה במונחים כמו "חברה/בית תוכנה".

4. הנראות והניסוח לוקים בחסר


למרות שסעיףזה הוא לכאורה השטחי ביותר - לעתים הוא יהיה המשפיע ביותר. עליכם להקפיד כי גם צורתה של המודעה תהיה מושכת, מאורגנת וברורה. חשוב שהמודעה תהיה מזמינה, לא קצרה מדי ולא ארוכה מדי (בין 3-5 שורות), ברורה וקלה לקריאה. בתוך כך, הקפידו על:

שימוש שמות מקובלים ושגורים לתפקידים: אל תמציאו תפקידים חדשים שאף אחד לא מכיר. שימוש במונחים מקובלים יקל על המועמד להבין במה מדובר. למשל: במקום "עובד/ת נמרץ/ת ומוכשר/ת לתפקיד ניהולי במטה החברה", השתמשו ב"מנהל/ת שיווק בחברה".

חלוקה לסעיפים, לפי דרגת חשיבות. לדוגמה: תיאור החברה ותחום ההתמחות, הגדרת התפקיד, מה התפקיד כולל (2-3 תחומי אחריות עיקריים), תנאים והטבות, שכר, מועד תחילת עבודה, דרישות חובה, דרישות יתרון, תהליך מיון. למשל:
 
הדגשות והבלטות: כאשר יש פרטים מסוימים אשר אתם סבורים כי הם חשובים יותר, מושכים יותר או רלוונטיים במיוחד לתיאור המשרה, הדגישו אותם כדי שהמועמדים יוכלו לשים לב אליהם בקריאה ראשונית של המודעה. לצורך העניין, גם כוכביות יעשו את העבודה.

הקפדה על הקלדה נכונה: ממש כפי שתתרשמו פחות ממועמד אשר יגיש קורות חיים עמוסי שגיאות כתיב והקלדה, כך מועמדים ירגישו לגבי מודעת דרושים. כדי להיות בטוחים, כדאי לעבור על המודעה מספר פעמים לפני פרסומה.

5. ואולי הבעיה היא בעטיפה?

האופן בו אתם משווקים את המודעה חשוב לא פחות (ולעתים אף יותר), מהאטרקטיביות של הצעת העבודה עצמה. ולכן, עליכם לבחון בקפידה את האופן בו הצגתם אותה למחפש העבודה. קחו לכם רגע והסתכלו על מודעות הדרושים אשר פרסמתם. נסו לחשוב:
 
  • האם היא עושה לכם חשק לדעת עוד?
  • האם זה נשמע כמו מקום ששווה ונחמד לעבוד בו?
  • האם המשרה עצמה נראית מעניינת?
  • מדוע המשרה מעניינת? מה מייחד אותה? לאילו אתגרים היא מובילה?
  • האם אתם מציעים הטבות ויתרונות, ולא מדברים רק על דרישות?
  • האם אתם מדברים למועמדים בגובה העיניים?
  • האם אתם מדברים דוגרי, ולא מפליגים בסופרלטיבים והבטחות?
 
לסיכום: זכרו כי מודעת הדרושים היא המפגש הראשון של המועמדים עם המשרה ועם החברה, ורושם ראשוני הוא לעתים הרושם הקובע. בהתאם לכך, יש להקפיד על מודעה אשר תייצר משיכה ועניין מידיים - בכל הנוגע למשרה עצמה, לחברה ולתהליך הקבלה. כמובן שכל זה צריך להיות מוצג בצורה ברורה ומנוסחת היטב, כדי שהמועמדים ייקחו את המשרה ברצינות, מהרגע הראשון.
 
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור מדור קריירה ב-ynet
שתף