על מנת להבין כיצד ניתן לשפר את מיומנויות עבודת הצוות שלנו כמחפשי עבודה, יש להבין קודם מהו בכלל צוות ומה נדרש מאיתנו כדי להיות חלק אפקטיבי בו.
אחת ההגדרות הממצות לעבודת צוות היא של התיאורטיקן Parker (1990), שאמר ש"קבוצת אנשים איננה צוות. צוות הינו קבוצה של אנשים בעלת מידה גבוהה של תלות הדדית, המכוונת להשגת מטרה או להשלמת משימה. חברי הצוות מסכימים על מטרה ועל כך שהדרך היחידה להשגתה הנה לעבוד ביחד".
בעולם הדינמי שבו אנחנו חיים – שבו נדרשת מיומנות גבוהה גם בידע וגם בכישורים, כאשר המשימות מורכבות והדד-ליינים קצרים – עבודת הצוות חיונית כמעט בכל סוג של ארגון. משתנים רבים, אישיותיים וחיצוניים, משפיעים על מידת האפקטיביות של עבודת צוות ועל יכולתו להשיג את מטרותיו.
מבחינת המשתנים האישיותיים ניתן להשוותם לכישרון שלנו לחיות בקרב משפחה. זה דורש מאיתנו יכולת להקשיב לאחר, להביע את עצמנו, להתגמש, לקבל החלטות משותפות ולבצע דברים תוך שיתוף פעולה ומתוך אחריות אישית. בצוות הדבר יותר מורכב מכיוון שאין בהכרח בסיס של אהבה וקבלה שקיים ברוב המקרים במשפחות.