מאת: בתיה וייסמן
איך נראה קמפיין גיוס בינלאומי מצטיין? אפשר היה לראות 8 כאלו בטקס ERE Recruiting Excellence Awards האחרון. הטקס, הנערך ע"י חברת ERE Media האמריקאית ב-14 השנים האחרונות, מרכז את מובילי הדעה בעולם הגיוס ומשאבי האנוש. בטקס מוענקים פרסים בקטגוריות שונות, למגייסים המצטיינים של אותה שנה. אגב: אם אתם מרגישים מצטיינים בתחום, אולי יעניין אתכם לדעת שהטקס פתוח למגייסים מכל רחבי העולם.
אז מיהם אותם מגייסים יוצאי דופן, שלכדו את תשומת ליבנו? הנה 4 זוכים ב-4 קטגוריות שנראו לנו מעניינות במיוחד – והקמפיין שהקנה להם את הפרס הנחשק.
גיוס אישי - עם מתנה: הזוכה בקטגורית "השימוש האסטרטגי ביותר בטכנולוגיה"
האם לפניכם מקרה של גיוס - או שוחד? אתם תחליטו. חברת התקשורת האמריקאית T-Mobile השיקה תכנית גיוס למנהלים בשם ,“A-List Boomerangs” שיעודה היה לגייס מחדש אנשים שעבדו בחברה, והומלצו על ידי המנהלים שלהם למלא תפקידי מפתח. היא עשתה זאת על ידי שליחת מכשיר נקסוס טאבלט (!) חדש למועמדים האופציונליים, שהכיל הזמנה אישית לשיחה עם אנשי הגיוס של החברה. (אגב, כטיזר למתנה השווה, קיבלו אותם מועמדים גם מטען לנקסוס החדש שלהם כמה ימים לפני שהטאבלט הדנדש הופיע בתיבת הדואר שלהם). בנוסף, כיוונה החברה את המועמדים לאתר אינטרנט שיווקי שהוקם במיוחד למטרה זו. כתובת האתר הייתה אישית (כללה את שמו הפרטי של המועמד- במטרה לסקרן ולמשוך את המועמדים להיכנס) ובו הסבירו איך החברה גדלה והתפתחה, מה הייעוד שלה היום ואיך המועמדים יוכלו להרוויח מהפיתוח הזה. בנוסף, האתר הכיל סרטוני תדמית שונים, חדשות מתעשיית התקשורת ועוד. אין ספק כי הקמפיין מצדיק את הפרס. ראשית, הוא פונה למועמדים באופן אישי וייחודי. שנית, הוא גורם להם להרגיש מחוזרים ומובחרים. ושלישית - הוא מדבר על הצרכים של האחרון – ולא של עצמו. מבדיקת יעילות תכנית הגיוס, אגב, עלה כי אחוזי הצפייה באתר עלו על המצופה ב-100%.
פיתוח וקידום לסטודנטים ובוגרים: הזוכה בקטגורית "גיוס מצטיין בקולג'"
מי היה מאמין שנמצא בקטגוריה זו דווקא את התחום ההוליסטי? הזוכה בקטגוריה היא קבוצת האנרגיה ההונגרית MOL. החברה נאלצה להתמודד עם פער משמעותי, שנוצר עקב צמיחה מואצת בתחום האנרגיה, אל מול מיעוט יחסי של כוח אדם מקצועי בתחום. דרך ההתמודדות של החברה הייתה יצירת תכנית גיוס הוליסטית חוצת יבשות, בקולג'ים ברחבי אירופה ואסיה, שתעזור להם למלא את השורות באנשי מקצוע מוכשרים. התכנית, המופעלת כבר מספר שנים, זוכה להצלחה רבה ומתרחבת כל שנה לקולג'ים במדינות נוספות.
התכנית נקראת ""Freshhh and Growww, וכוללת שני צירים מקבילים, האחד לסטודנטים והשני לבוגרים: ציר Freshhh הוא תחרות סטודנטים בינלאומית, בה קבוצות של סטודנטים במקצועות האנרגיה מרחבי העולם צריכות לבנות תאגיד אנרגיה מן היסוד, בתחרות בת שלושה שלבים, עם פרס על סך 20,000 יורו. באופן זה, מקבלים המגייסים התרשמות בלתי אמצעית מכישורי המועמדים, ויכולים להתרשם מהתאמתם הפרקטית לתפקיד. סטודנטים מחמשת הקבוצות הזוכות בתחרות Freshhh זוכים להשתלב בתכנית הבוגרים.
ציר Growww הוא תכנית בוגרים שמפעילה החברה, הנותנת הזדמנות ל-250 בוגרי אוניברסיטאות מחוגים שונים להשתלב במגוון "תפקידים ראשונים" בחברה, עם תכנית פיתוח וקידום ייחודית. גם כאן מאפשרת החברה למועמדים להציג את היכולות שלהם, ובה בעת להרשים אותם עם היתרונות הברורים שהיא מעניקה להם. וזה נכון גם לגבינו: בסקר שערך אתר AllJobs במאי 2014 בקרב סטודנטים ובוגרים טריים, נמצא כי עבור 37% מהסטודנטים הישראלים הדבר החשוב ביותר במקום העבודה הוא הפוטנציאל לפיתוח הקריירה שלהם. המסקנה: כדי לגייס את האנשים הטובים כדאי להדגיש כבר בשלב הפנייה למועמד, ולאורך התהליך כולו, את אופק הקידום אצלכם עבורו, על כל מדרגותיו.
שקיפות ארגונית מלאה: הזוכה בקטגורית "מיתוג המעסיק המצטיין"
המצטיין בקטגוריה זו הוא תאגיד ראיית החשבון העולמי "ארנסט אנד יאנג". במהלך 2013 השיקה החברה מיתוג מחודש הפונה לעובדים נוכחיים, לשעבר ובעיקר למועמדים פוטנציאליים עם הסיסמא: “Whenever you join, however long you stay, the exceptional EY experience lasts a lifetime.” (ובתרגום חופשי: "לא משנה מתי הצטרפת או כמה זמן תישאר, חוויתEY הייחודית תישאר לנצח").
לשיווק המיתוג החדש, החברה הקימה מיני אתר להשקת המיתוג המחודש, הפונה בעיקר למועמדים חדשים. האתר סוקר בפניהם את אופציות ההעסקה השונות העומדות בפניהם, חושף את תהליכי המיון ומציג את האג'נדה של החברה.
המסר העיקרי, שהסיסמא הנ"ל מנסה לתמצת אותו, הוא שבחברה ניתן ללמוד, להוביל ולהיחשף למגוון רב של מקורות, עם תרבות ארגונית גמישה, מעניקה ורב תרבותית. חכם מאוד מצדו, היות וכל אלו הם אלמנטים הנתפסים בתור חשובים ומשמעותיים מאוד בקרב המועמדים החדשים, ושווה להשקיע מחשבה כיצד מייחצנים אותם לעולם הלקוחות (והמועמדים) שלכם.
האתר הושק באמצע 2013, ומלבד הפרס הנחשק, מאז זכה כבר למליוני כניסות.
מגייסת בעזרת מבט מבפנים: הזוכה בקטגורית "אתר הגיוס הטוב ביותר לתאגיד"
הזוכה הוא אתר הדרושים של חברת התעופה Air New Zealand. הסיסמא המלווה את האתר היא Your journey starts here"", המתייחסת כמובן לעובדה שמדובר בחברת תעופה, אך ממתגת את העבודה בחברה כמסע חוויתי שעומד להתחיל.
החברה יישמה המלצות של מועמדים לשלב באתר סרטונים וסיפורים אמיתיים של עובדים, כמו שתוכלו לראות בסרטון שלפניכם. החלטה חכמה, לכל הדעות: מחקר שנערך בקרב סטודנטים לתואר שני ב-12 האוניברסיטאות המובילות בעולם, גילה כי חוות הדעת של עובדים על המעסיק שלהם מדורגת במקום שני בחשיבות בהחלטה לגבי מקום עבודה עתידי. ככל שהעובדים יזדהו עם מסרי וערכי החברה, כך הם יהיו "שגרירים" טובים יותר של המסרים הללו מול הלקוחות - וגם מול מועמדים חדשים. סיבה מעולה מבחינתכם להשקיע במיתוג פנים ארגוני.
לפי החברה, זה עובד לא רע: במהלך 2013 היו 600,000 כניסות ייחודיות לאתר, וכמות הכניסות דרך לינקדאין עלתה ב- 600% (!). בנוסף, אחוזי הגיוס של החברה עלו באופן משמעותי.
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!