מאת רז מצנע, סמנכ"ל השיווק והתוכן של AllJobs
כתבה זה הינה השנייה בסדרה של כתבות המנתחות סקר "מראה" רחב היקף, שהציג שאלות דומות למגייסים ומועמדים בישראל כדי לבחון את תהליך הגיוס/חיפוש עבודה משני צדדיו.
שלב הגדרת הפרופיל המבוקש מאחורינו. אחרי צחצוח קורות החיים ומירוק מודעת הדרושים, הגיע רגע האמת – צריך "לצוד" את המועמד המבוקש. וכשיוצאים לשטח, חייבים לשאול את עצמנו: מהם המקומות הכי נכונים לחפש בהם את מי שאנחנו מנסים למצוא? ובהקשר התעסוקתי - איפה מחפשי העבודה והמגייסים הכי מסתובבים?
גם מועמדים, גם מגייסים: למעלה מ-80% נמצאים באתרי הדרושים
המחקר שלנו מצא כי המוקד העיקרי בו שני הצדדים מחפשים הוא, עדיין – אתרי הדרושים. 82% מהמועמדים ו-83% מהמגייסים לא מוותרים על שירותיהם במסע החיפושים שלהם.
במקום השני נמצאות חברות ההשמה, עם פחות ממחצית אצל שני הצדדים – 44% אצל המבקרים, 48% אצל המגייסים. פנייה ישירה למעסיק או למועמד? קיימת אצל 40% בלבד, בשני הצדדים.

במקום השני נמצאות חברות ההשמה, עם פחות ממחצית אצל שני הצדדים – 44% אצל המבקרים, 48% אצל המגייסים. פנייה ישירה למעסיק או למועמד? קיימת אצל 40% בלבד, בשני הצדדים.
מדיה חברתית: פחות מ-30% נעזרים בה לחיפוש
לא מעט סיפורים על זוגות שמצאו אהבה דרך פייסבוק נשמעים לא אחת. אבל כמה משתמשים בו (ובעמיתיו – לינקדאין, טוויטר ושות') לחיפוש עבודה - ומועמדים? הרבה פחות מאשר אולי נדמה לכם.
הסקר מצא כי רק 28% מהמועמדים נעזרים בפייסבוק לצורך חיפוש העבודה, והמגייסים נעזרים בהן אפילו פחות – 26% מהם בלבד. בלינקדאין, רשת חברתית שמהווה זירה עולמית שוקקת לחיפוש עבודה/עובדים, המצב "קשה" אף יותר – רק 10% מהמועמדים ו-14% מהמגייסים עושים בו שימוש לצורך זה.

0
מובייל: זירת הזדמנויות חד פעמית להיכרות עם מועמדים ומגייסים
המובייל הולך והופך למשמעותי ועיקרי בחיינו יותר ויותר – גם בתהליכי החיפוש של המועמדים: לא פחות מ-300,000 איש גולשים ל-AllJobs דרך הטלפון הסלולארי. 65% מהמיילים בארה"ב - נפתחים מהמובייל. לכן, חשוב לא רק לחשוב על איך המשרה נראית - אלא גם איך נראים המיילים שלנו, כמו גם על הנראות של עמוד הקריירה.
גם אנחנו ב-AllJobs התאמנו את כל המוצרים למובייל – באתר עצמו ובמיילים. כיום דרך האתר הסלולארי של AllJobs ניתן לבצע את כל פעולות חיפוש העבודה: הרשמה לאתר, חיפוש משרות וצפייה בהן, שליחת קורות חיים ורכישת מנוי .VIP

שתי נקודות אחרונות למחשבה:
1. חשוב להישאר בחזית הטכנולוגיה כדי להוביל בשטח. הסקר מצא כי כ-32% מהמגייסים לא יודעים בכלל אם אתר הקריירה שלהם מותאם למובייל. הרוב יודעים שלא. ואתן?
כמגייסים, אנחנו קובעים את הכללים. אבל אם אנחנו לא נהיה שם – המועמדים לא יחכו לנו, והם יהיו אצל המתחרים.
2. לבניית יחסים ארוכי טווח- Keep it real. מעת לעת אני נתקל במודעות המציעות "עבודה מפנקת וכיפית" - כאילו מדובר בבילוי בספא ולא במקום עבודה. Over promising הוא מתכון בטוח למערכת יחסים קצרת טווח, לכן חשוב לא למכור אשליות - כי משלמים על זה בנטישה מהירה של העובד.
צפו בקטע העוסק בנושא, מתוך הרצאתו של רז מצנע בכנס:
שומרות הסף מגלות: כך אנחנו מסננות מועמדים
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הממצאים נאספו ורוכזו על ידי מחלקת המחקר של AllJobs באמצעות "סקר מראה", שבוצע יחד עם מכון Panels, הסקר נערך בקרב 253 מגייסים ו-906 מחפשי עבודה מכל התחומים והענפים בשוק התעסוקה.