התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » החלומות החדשים של עובדי ההייטק

החלומות החדשים של עובדי ההייטק

איך תגייסו הייטקיסטים איכותיים אל שורות העסק שלכם? סקר שערכה מחלקת המחקר של AllJobs באמצעות חברת Zeta Tools בקרב 1,200 עובדי הייטק שופך אור חדש על מאווייהם האמיתיים של עובדי הייטק בשנת 2011

עובדי הייטק: מה הכי חשוב להם במקום העבודה? איך ומתי הם מחפשים עבודה? מה דעתם על אקזיט? והכי חשוב – איך תיישמו את מסקנות הסקר?  

יצאנו לתור אחר מאווייהם האמיתיים של עובדי אחד הענפים הנחשקים בישראל – תעשיית ההייטק. רצינו לדעת מה מניע אותם בחיפוש עבודה, איך הם מחפשים עבודה, מה מקורות המידע המועדפים עליהם ומה חשוב להם במקום העבודה. לצורך זה מחלקת המחקר שלנו, באמצעות חברת הסקרים Zeta Tools, יצרה סקר ממוקד עליו השיבו 1,200 עובדי הייטק. כדאי ללמוד מהסקר ולהפיק ממנו כמה מסקנות שיועילו לגיוס. הנה חלק מהן: 

1.נוכחות וירטואלית ברורה וממותגת – הדרך לחשיפה לעובדים איכותיים

מתוך המחקר:

40% מעובדי ההייטק לומדים על מקום עבודה באתר האינטרנט של הארגון

39% מעובדי ההייטק מחפשים מידע על מקום העבודה בגוגל

העובדים הפוטנציאליים שלכם מחפשים ברשת מידע אודותיכם. אם לא תגישו להם אותו באופן יזום, אתם מסתכנים באחד משניים:

 מידע אודות העסק שלכם יושג ממקורות אחרים. הסכנה: אין לכם שליטה על המידע שיועבר.

העדר חשיפה למועמדים טובים. "עונש" על חוסר השקיפות שלכם הוא שמועמדים טובים פשוט ידלגו עליכם ויעברו הלאה.

אז מה עושים? יוצרים נוכחות ויתרון ברשת

צרו אזור קריירה באתר. אל תסתפקו בפרסום המשרות גרידא – זה פשוט לא מספיק. גולשים רוצים להכיר אתכם מקרוב כעסק וכארגון: מיהם האנשים מאחורי המותג? מהי התרבות הארגונית? מה החוויה של העובדים בארגון? מה מדיניות ההעסקה והקידום התעסוקתי של הארגון? דוגמא מצוינת תוכלו לראות באתר של חברת ההייטק אמדוקס, שם עובדים מספרים על חוויות העבודה שלהם בחברה. או ספרו למועמדים למה כדאי להם לעבוד בחברה שלכם, כמו שעושה מטריקס באתר שלה. 

קדמו את האתר שלכם בגוגל. הנושא בוודאי לא זר לעסק שלכם, בטח ובטח אם אתם חברת טכנולוגיה. ובכל זאת, אם אין בנמצא – גייסו את הידע הדרוש כדי לחזק את הקידום שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל: כשיחפשו אתכם – האתר שלכם יעלה ראשון.

שפרו את הקידום האורגני שלכם גם מחוץ לאתר האינטרנט של החברה. יצרו נוכחות וירטואלית בפורומים, בלוגים, רשתות חברתיות מקצועיות, פרסומים מקצועיים, פרסומים בכלי התקשורת – וודאו שאתם משקיעים בנוכחות בפלטפורמות זמינות ברשת.

הקימו ערוץ ב-YouTube .YouTube הוא מנוע החיפוש השני בפופולאריות שלו אחרי Google – אל תתעלמו ממנו: פתחו ערוץ לעסק שלכם ב YouTube. ודאו שהגרפיקה שלו ממותגת, ונושאת את הנראות של העסק. קחו השראה, למשל, מהערוץ של Google ישראל המכיל סרטונים על כל העולמות של החברה, וביניהם: מוצרים חדשים, הדרכות, כנסים והופעות בתקשורת.

2.מקור החיפוש היעיל ביותר – אתרי דרושים

56% מעובדי ההייטק מגדירים את אתרי הדרושים באינטרנט כערוץ היעיל ביותר למציאת עבודה

גם בעיני המועמדים האיכותיים ביותר – מחפשי עבודה אקטיביים ואנשים עובדים שרק "בודקים את השטח" – אתרי הדרושים באינטרנט הם זירת החיפוש הטובה ביותר.

אז מה עושים? משתמשים נכון באתרי הדרושים כדי לא לפספס מועמדים טובים

נוכחות קבועה וממותגת באתרי הדרושים תביא לחשיפה קבועה בקרב העובדים הפוטנציאליים שלכם: מחוסרי עבודה לצד אותו קהל גדול ואיכותי של מחפשי עבודה תוך כדי עבודה.

אמנם טרנד חיפוש העבודה ברשתות חברתיות גדל – אך אל תסתפקו באפיק זה בלבד כדי להגיע למאסה של מחפשים, כדי לא להסתכן בהחמצה של מועמדים טובים.

3.קנו את לב המועמד על-ידי הגשמת רצונותיו

אחרי השכר – אלה 3 השיקולים לעבודה טובה בעיני עובדי הייטק:

·         אפשרויות קידום

·         יציבות תעסוקתית

·         יחסי עבודה

איפה עובדי הייטק רוצים לעבוד?

66% מעדיפים לעבוד בחברה גדולה ומבוססת - בינלאומית או ישראלית

רק 15% מעדיפים חברת סטארט-אפ ישראלית וצעירה 

 

עובדי הייטק לא מרוצים, הם במידה רבה טרף קל למגייסים: אם מציעים להם את הדברים החשובים להם, רבים הסיכויים לגיוס מוצלח ויעיל. מסתבר שתעשיית ההייטק התבגרה בגילה ובתפיסתה, וחלום האקזיט וחבילת המניות הדשנה הוחלף ברצון במקום עבודה יציב ונעים. הנתונים מדברים בעד עצמם: אם בראשית העשור שיח התעסוקה בהייטק סבב סביב אקזיט מתגמל, אופציות ומניות, עם התנפצות בועת ההייטק התנפצו עוד כמה אשליות ואמונות בפתרונות קסם: היום עובדים מעוניינים בביטחון ויציבות תעסוקתית.

אז מה עושים?משתמשים במידע כדי לגייס את העובדים המתאימים לכם

תארו את אפשרויות הקידום הרוחבי או האנכי בחברה. ספרו על עובדים אחרים שהתקדמו בחברה. אם יש מדיניות המעודדת קידום בחברה – שתפו את העובד.

יציבות תעסוקתית. מועסקים יודעים שהיום אין חוזים ארוכי טווח, אך חברה בעלת אופק עסקי מבטיח תוכל לגייס יותר בקלות – אם רק תדע להציג זאת. הדגישו יכולות ויתרונות - למשל:  

  • עולם מוצרים חדשני
  • מיקום חזק בשוק
  • מיתוג מנצח
  • יתרון על פני מתחרים
  • השקעות בחברה שבוצעו או עומדות להתבצע
  • פרסים ומוניטין עסקי

חברות מבוססות, בינלאומיות או נסחרות. יש לכם עדיפות ברורה בקרב מחפשי העבודה ההייטקיסטים. הציגו זאת בראש רשימת ה"טיזרים" ל"מכירת" המשרה למועמד מועדף.

חברות סטארט-אפ. המציאות יותר מאתגרת אך לא בלתי אפשרית: מחד, חשוב לתאם ציפיות עם המועמדים כדי להבטיח שהם מבינים לאיזו הרפתקה הם נכנסים ומה המשמעויות. מאידך, שימו לב: 15% מהייטקיסטים רוצים לעבוד בחברת סטארט-אפ. הם אלה שמוכנים לצמוח יחד עם החברה. אתרו אותם.

יחסי עבודה. ספרו על האווירה בחברה, ותארו איך החברה מקדמת אווירת עבודה נעימה: ברמה המקצועית והבינאישית כאחד. הציעו למועמד לשוחח עם עובדים באופן אישי (אפילו, אם אפשר, שלא בנוכחותכם).

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

 

שתף