מאת: רז מצנע
דפוסי התעסוקה משתנים בהתאם לזמן, לתקופה ולשינויים בקצב החיים ובנורמות החברתיות. בעולם התחרותי של היום, מחפשי העבודה מתוחכמים יותר ומכריחים את המגייסים לחפש דרכים מקוריות ולחשוב "מחוץ לקופסה" כשהמטרה היא: גיוס איכותי של מועמדים מנצחים.
איך עושים את זה ?
מעבר לים כבר מאמצים שיטות גיוס שיווקיות ופרסומיות הנהוגות בעולם העסקי, תוך התייחסות לקהל המועמדים הפוטנציאליים כאל שוק יעד. התוצאה: קמפיינים שיווקיים מהוקצעים ומודעות פרסום מושחזות אשר הופכים לחלק בלתי נפרד ממיזמי גיוס לעסקים.
אז הנה טעימה קטנה ממודעות פרסום מוצלחות ומקוריות שכל עניינן – גיוס עובדים איכותיים.
פונים למועמדים בהומור: אף אחד לא אוהב לעבוד
כולם מקטרים על העבודה שלהם, אז במקום להסתתר מאחורי אמירות מתייפייפות, אפשר לומר את הדברים בקול רם: עבודה זה לא כיף. אף אחד לא רוצה לעשות אותה. וגם אם כן – היא כר פורה לתחושת מסכנות, התמרמרות וקיטורים. מודעות שמדברות אל ליבם של מחפשי העבודה - מעוררות תמיד אמינות והזדהות.
הנה מודעה שאומרת בריש גלי: "רוצה עבודה נוספת להתלונן עליה?"

או איום ידידותי בנוסח "הצטרף אלינו או תמות"

מדברים על מה שמעניין: כולם רוצים להרוויח עוד כסף!
מי לא רוצה שכר גבוה? הבטחה של משכורת נאה כבר במודעת הדרושים היא צעד קצת מסוכן, אבל אם עושים את זה נכון ובצורה יצירתית – זה ללא ספק תופס את תשומת לב מחפש העבודה.
מודעה לאתר דרושים המתמחה במשרות לבכירים:

והנה שימוש גראפי לסלנג: בצק, באנגלית dough, הוא ביטוי סלנג לכסף. המודעה הזאת שואלת: רוצה עוד כסף?

פניה ויזואלית למחפשי העבודה: אסתטיקה כובשת
אומרים "שקר החן והבל היופי". אז אומרים! צבעוניות מדויקת ועיצוב מרגש מושכים את עין המועמדים וקוסמים להם. הנה דוגמאות שעשויות להצית את הדמיון.


התמונות בכתבה לקוחות מתוך: JobMob
רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!