עולם העבודה - מאמרים » מדור חיפוש עבודה Ynet דרושים » מחפשים עובדים ברשת - אז כדאי שתהיו שם

מחפשים עובדים ברשת - אז כדאי שתהיו שם

גיוס עובדים ברשת הוא כלי גיוס יעיל. כדאי לכם להיות שם, כדי שיוכלו לפנות אליכם ולא תפספסו הזדמנויות

בעשור האחרון עיקר פעילות איתור מועמדים לעבודה וגיוס מועמדים, מתמקד באינטרנט. ובזמן האחרון התפתח מאוד התחום של איתור מועמדים גם ברשתות חברתיות, ובעיקר לינקדאין ופייסבוק.

אז למה אתם, כמחפשי עבודה, צריכים להיות שם?

כי אנשי גיוס, ומעסיקים, בכל הרמות והדרגות -מחפשים מידע ברשת על המועמדים לתפקיד. לפי סקר חברת המחקר Zeta-Tools בשיתוף עם אתר AllJobs דרושים, בדקנו את העמדות של מנהלי משאבי אנוש כלפי נוכחות מחפשי עבודה ברשת.

התוצאות מראות שיש לכם, מחפשי העבודה, הרבה סיבות להיות נגישים באינטרנט:

52% ממנהלי משאבי אנוש מחפשים מידע בגוגל על מועמדים.

24% ממנהלי משאבי אנוש מחפשים מידע "בכל המקומות האפשריים ברשת".

לעומת זאת, בקושי 20% ממחפשי העבודה מודעים לכך שמישהו עושה עליהם גוגל בכלל. ואלה שלא יודעים שמחפשים את שמם בגוגל, מפסידים הזדמנויות.

איך זה עובד?

לפי סקר מקיף מארה"ב, 34% מהמגייסים בארה"ב הסירו מועמד מהרשימה עוד לפני שפגשו אותו, בהתבסס על מה שמצאו ברשת.

24% מהמגייסים דווקא גילו דברים שעזרו להם להחליט בעד מועמד

1. מה שגרם למגייסים לדחות מועמדים היו שלושה דברים בעיקר:

41% מהמועמדים העלו תכנים שבהם היה אזכור של שימוש בסמים או באלכוהול.
40% מהמועמדים פירסמו מידע (טקסט או תמונות) שהיה פרובוקטיבי או פוגעני באופן כלשהו.
29% מהמועמדים הפגינו כישורי ביטוי ותקשורת גרועים.

 2. מה, לעומת זאת, עזר למגייסים להחליט לטובת מועמד?

אמינות: ב- 48% מהמקרים, זה היה בזכות זה שהמידע שהופיע ברשת תאם את מה שהמועמדים מסרו ב
קורות חיים.

תקשורתיות: ב-43% מהמקרים, זה היה בזכות כישורי התקשורת והביטוי הטובים, שהופגנו ברשת מצד המועמדים.
תאימות: ב- 40% מהמקרים, המגייסים הרגישו שהמועמדים "תואמים" את התרבות והערכים של הארגון, לפי התכנים ואופני הביטוי שלהם ברשת.

מקצועיות: ב-36% מהמקרים, המועמדים נראו מאוד מקצועיים ברשת.

גיוון בתחומי עניין: וב-30% מהמקרים, המועמדים הראו תחומי עניין מגוונים, באמצעות תכנים רלוונטיים שהעלו, וזה מה שמצא חן בעיני המגייסים.

כך שלפעמים מספיק להתגלות כבעל תכונה אחת "חיובית", כמו אמינות, או כבעל תחום עניין מיוחד, בכדי להתבלט מעל למועמדים האחרים.

אז מחפשי עבודה, כדאי לכם לתת סיכוי לפרופיל שלכם באינטרנט - ובעיקר ב-לינקדאין לעבוד בשבילכם ולמצוא לכם עבודה.

 

 

כתבות נוספות:
שתף