בשבוע שחלף
עובדים גויסו
532
התחברות / הרשמה
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
שדה חובה
שכחתי סיסמה
כניסה
מעסיק חדש? כאן נרשמים
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
ניהול גיוסים
פרסום משרה
חבילות ומבצעים
פתרונות הגיוס שלנו
שירותי השמה
שירותי מיון
מוצרי מדיה וכלים ויזואליים
כלי מיתוג מעסיק
חיפוש עבודה
מה מעניין אותך?
חיפוש וגיוס עובדים - פרסום מודעה
|
עולם הגיוס
|
חברות השמה וכח אדם
אולג'ובס
»
עולם העבודה - מאמרים
»
מדור עולם הגיוס
»
מחפש עובדים לעסק קטן/בינוני? 5 אסטרטגיות שימשכו אליך את המועמדים
מחפש עובדים לעסק קטן/בינוני? 5 אסטרטגיות שימשכו אליך את המועמדים
מרגיש שאתה לא מצליח למשוך את תשומת לב המועמדים לעסק שלך? גם אם אתה לא מוכר כמו גוגל - יש כמה דברים שתוכל לעשות כדי למשוך אותם אליך
מאת: בתיה וייסמן
איך חברה קטנה ובינונית יכול להתחרות עם חברת ענק כמו גוגל, יוטיוב או פייסבוק? נראה שהחלום של עובדי ההווה הוא לעבוד באחת מהן. ולמה לא? אותן חברות עושות הכל כדי ליחצ"ן לא רק את השכר, היוקרה והתנאים שבהן, אלא גם את שלל הפינוקים שהן מציעות לעובדיהן: ארוחות צהריים מפוארות, חדרי כושר מושקעים, הסעות, ביטוח שיניים מקיפים ומה לא.
אז נכון, כדאי להגיד את זה כבר עכשיו: אתם כנראה לא יכולים להציע לעובדים שלהם את התנאים של גוגל. מין הסתם, אתם גם לא נמצאים באור הזרקורים כמוה. זה ממש לא אומר שאין ביכולתם למשוך את תשומת ליבם של המועמדים. זה רק אומר שאתם צריכים להשתמש באסטרטגיה נכונה, שמתאימה לסוג העסק שלכם.
אז אם אתה
מחפש עובדים
ל-
SMB
- הנה 5 דברים שאתה יכול לעשות בגיוס שלך כדי להפוך אותו למושך יותר בעיני המועמדים:
טפח את התרבות הארגונית שלכם
סקר שערכנו בראשית 2014 בקרב 920 מחפשי עבודה מישראל העלה כי הדבר שהכי חשוב להם (ליתר דיוק - ל-47% מהם) הוא האווירה החברתית בחברה. ואכן, תרבות ארגונית מוצלחת היא מה שמבדיל בין מקום עבודה שהוא "בסדר"- לבין מקום עבודה טוב. וזה הגיוני, בעצם, כיוון שאנשים רוצים לעבוד בו כיף וטוב להם, ובו הם מוקפים באנשים טובים שגם דומים להם.
אבל אם יש משהו שמשדר תרבות ארגונית כיפית ואותנטית - היא ישירות ושקיפות. היה כנה עם העובדים (וגם עם המועמדים, כמובן). כמו שאתה מרגיש לפעמים שמועמדים "מורחים" אותך, כך גם הם והעובדים בעסק. שיקוף אמיתי של אופי העסק, העקרונות והעשייה שלו יעשה לו רק חסד, וימשוך אליו אנשים שמתחברים למהות שלו באמת.
ערב את העובדים שלך בתהליך הגיוס
ועכשיו משהצלחת במשימה הראשונה - למה שלא למנף אותה כדי להפיץ את הבשורה וכדי להשתמש בה לחיזוק הגיוס? לא רק מודעות דרושים, אלא גם העובדים בעסק הם כלי גיוס רב עוצמה (ובעיקר חינמי), שאפשר להשתמש בו כדי להביא עובדים חדשים לארגון. שיטה זו בעצם תופסת שתי ציפורים במכה, כיוון שהיא גורמת גם לעובדים הקיימים להרגיש חלק אינטגרלי מהחברה.
כמובן שאם אתם עושים את זה נכון, העובדים ישמחו לעשות זאת מרצונם הטוב. אבל כדי לחזק את התהליך - אפשר ורצוי להשתמש גם בתכניות של תגמולים חומריים של "חבר מביא חבר".
אל תחשוש לקחת סיכונים
לכל מגייס יש דעה לגבי שיטות הגיוס הנכונות ביותר. אבל עם כל הכבוד לאמת שלך - לפעמים כדאי לפתוח את הראש, ולהמר - גם על דרכי פעולה שנראות בהתחלה קצת מוזרות ופחות שגרתיות. ייתכן ועליך למצוא כמה כלים טכנולוגיים חדשים שיעזרו לך בכך. הנה רעיון: הפקת סרטוני קריירה. מדובר ברעיון שיכול להתבצע בתקציב צנוע יחסית, אבל התמורה שלו גבוהה מאוד: הוא נותן לך אפשרות לתת הצצה אל הארגון, התרבות הארגונית שלו ובגדול - לעורר חשק לבוא ולעבוד אצלכם. נכון, לא פשוט לקלוע למסר הנכון - אבל אם תצליחו, זה ישתלם לכם בגדול.
הנה דוגמה לסרטון קריירה מדליק של חברת
BambooHR
האמריקאית:
שווק את העסק שלך - בכל הכלים האפשריים
אין שום בושה בלהשוויץ בעסק, הישגיו ואיכויותיו - במיוחד כשיש על מה ובמיוחד כאשר אתה
מחפש עובדים
חדשים לעסק שלך. אתה חייב לספר לעולם שאתם מנצחים, וכל אחד רוצה להיות הרי חלק מצוות מנצח. איך עושים את זה? נצא מנקודת הנחה שלא לכל חברה, ובמיוחד באלו בסדר גודל זה, יש תקציב לחברת/איש יח"צ. כאן האחריות עוברת לכתפיים שלך, ועליך לדאוג להיות תמיד במודעות של המועמדים, כמו גם הלקוחות והקולגות: עם עמוד פייסבוק מתוחזק ומעניין, חשבון טוויטר, בלוג, עמוד קריירה, פרסומי מדיה ו-ווב ממוקדים ואיפה שרק אפשר.
והכי חשוב: תמיד שאף להיות טוב יותר
מחפש את האנשים הכי טובים, מבריקים ושאפתניים? אם אתה רוצה שהם יגיעו אליך - אתה חייב לעמוד בסטנדרט הזה בעצמך. הצוות שלך חייב להיות בעניינים כל הזמן: לנתח את תהליכי העבודה, לחשוב על מה עובד (ומה לא), להיות מסוגל לבצע שינוי כיוון אם צריך וחשוב לא פחות: לחשוב כל הזמן גם איך לשפר גם את תהליך הגיוס.
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור
מדור קריירה ב-ynet
מדור:
עולם הגיוס
כתבות נוספות באותו הנושא:
כיצד טוויטר ישרת את הגיוס שלכם?
הכירו את המגייס: יוגב גולדיס - קבוצת איסתא
שמור על קשר:
077-6-000-000
|
|
|
גיוס עובדים
פרסום מודעת דרושים
כתבות ומדריכים
מחשבון עלות שכר עובדים
מה לשאול את המועמד בראיון עבודה?
איך לנסח מודעת דרושים טובה?
ראיון טלפוני יחסוך לכם כסף
6 דברים שמראיין צריך לבדוק בראיון עבודה
על האתר
שירות לקוחות
מי אנחנו
תנאי שימוש
שאלות נפוצות
רוצה לעבוד ב AllJobs ?
חיפוש עבודה
חיפוש עבודה
הצעות עבודה