יותר ויותר מעסיקים מבינים ש"חווית מועמד" היא אלמנט שמשפיע על הגיוס, על תדמית הארגון ואפילו על הביצועים ושורת הרווח שלו. מועמד שעובר תהליך גיוס שבו התייחסו אליו בכבוד ובהקשבה, יספר זאת למי שרק ירצה לשמוע - גם אם לא יתקבל. אותו מועמד הוא סוכן השיווק של הארגון. המגייס אולי לא יזכור את המועמד - אבל המועמד יזכור היטב את המגייס. לעומת זאת, חווית גיוס רעה ומסורבלת – עלולה לגרום למועמד להרגיש שמזלזלים בו. אם החוויה שלו אינה טובה – זה לא יישאר בגבולות של עצמו. היום, בעידן המדיה החברתית למוניטין רע יש נטייה לפרוש כנפיים ולהפוך לוויראלי תוך דקות ספורות.
חלק מאותו תהליך גיוס הוא ביצוע של מטלות ומבחנים, אשר באים לבדוק את רמת המקצועיות וההתאמה של המועמד לתפקיד. אבל מדובר בחלק רגיש במיוחד, כי בניגוד לראיון טלפוני או פרונטלי - מטלות עדיין נתפסות בעיניי מחפשי העבודה כ"אקסטרה" או כצעד פחות הכרחי בשרשרת הגיוס.
מדובר אמנם בתופעה שכבר מתקבלת בהבנה אצל חלק גדול מהם, אבל ברגע שהיא נעשית בצורה לא נכונה ולא מידתית – היא יכולה לייצר אנטגוניזם גדול, להשפיע לרעה על החוויה שלהם, וחבל. וזה טבעי, כיוון שבעיניים של המועמד הוא משקיע פה מהזמן ומהאנרגיה שלו – עבור תפקיד שעדיין לא שלו, ועבור ארגון שהוא אפילו לא חלק ממנו. כך שאפשר בהחלט להבין גם את הצד שלו.
צריכים עזרה עם מבחנים מקצועיים למועמדים? אנחנו שמחים לבשר לכם על שיתוף פעולה חדש שלנו שיוצא לדרך עם חברת Canditech. Canditech מאפשרת לחברות להעריך כישורים באמצעות מבחני סימולציה מותאמים אישית המדמים כל תפקיד בארגון: מפיתוח דאטה ועד שירות לקוחות. לפרטים נוספים לחצו כאן >>
מרגישים שאתם צריכים עזרה עם מבחנים מקצועיים למועמדים? אנחנו כאן עבורכם בשיתוף פעולה עם חברת Canditech המאפשרת לחברות להעריך כישורים באמצעות מבחני סימולציה מותאמים אישית המדמים כל תפקיד בארגון: מפיתוח דאטה ועד שירות לקוחות. לפרטים נוספים לחצו כאן >>
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs ופורסמה ב Ynet