התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » דברו דוגרי: גיוס נטול קלישאות

דברו דוגרי: גיוס נטול קלישאות

רוצים לכבוש את לב המועמד? שדרו ישירות ושקיפות - החל ממודעת הדרושים ועד לראיונות הצפויים לו וצפי לגבי מועד קבלת החלטה

מאת: רז מצנע

"סביבת עבודה צעירה ודינמית"... "תנאים מעולים למתאימים"... מי לא נתקל בסלוגנים המוכרים שכמעט כל חברה חוטאת בהם במטרה לצוד את עיני המועמדים? הבעיה היא - שגם המועמדים רגילים להיתקל בהם.

מדוע להמשיך להשתמש בסיסמאות משומשות?

סיסמאות שגורות לא יצליחו לצוד התייחסות מיוחדת מהמועמדים - זאת מכיוון שהן בדיוק מה שכל אחד מהם מצפה למצוא במודעת דרושים ממוצעת. וכשכל חברה עושה שימוש באותן סיסמאות, המסר נשחק ואין מה שעוזר למועמד להבחין בין הייחוד שלכם לבין ייחודה של החברה היריבה שלכם - זו שמתחרה בכם על אותם המועמדים.

היו מקוריים: דברו דוגרי עם המועמדים והשיגו את תשומת ליבם

יש מעסיקים שמצליחים לצאת מהשבלונה המוכרת של פרסום מודעת דרושים: חלקם מאפשרים הצצה לתוך הארגון על ידי סרטוני וידאו וחלקם פשוט מגוונים את המסרים שלהם. רענון האופן שבו אתם פונים לקהל מחפשי העבודה הוא דבר מבורך, אך בתוך זאת חשוב להבין את האיזון העדין שבין הרצוי למצוי, כי המועמדים יודעים להבחין מתי מוצג בפניהם יתרון יחסי ומתי מדובר פשוט בהגזמה.

 דברו דוגרי במודעות הדרושים

המדריך לגיוס חדשני: איך מדברים דוגרי עם המועמדים?

1. אל תנסו למכור להם את העבודה המושלמת - מטבע המציאות, העובדים יודעים שאין חיה כזאת "עבודה מושלמת". הם יודעים לאמוד את היתרונות היחסיים של המשרה מול החסרונות שבה ולכן קשה למכור להם מציאות מדומה. אבל מי אמר שהעסק שלכם חייב להיות מושלם כדי להיות אטרקטיבי? חשוב יותר שתדעו להציג את הדברים באופן אותנטי ולהבליט בתוך כך את מה שיש לכם שהופך את המשרה לכדאית. 

2. דברו איתם על מה שמעניין אותם באמת - מעסיקים לא נוהגים לפרסם במודעת הדרושים את גובה השכר המוצע . אך מדוע לא? בסך הכל, לכם יש בוודאי תקציב מסוים למשרה וגם למועמד יש טווח של סכומים שאליהם הוא מכוון. בשורה התחתונה, אין טעם למשוך מועמדים למשרה, כאשר גובה השכר לא מדבר אליהם ואם זה מושך התעניינות רלוונטית למודעה - הרווח כולו שלכם. כבר במהלך הגיוס אפשר לפרסם את טווח המשכורת, ואם התקציב שלכם מוגבל, פשוט נקבו בסכום.

3. בצעו תהליך גיוס ישיר ושקוף - שתפו את המועמד בהמשך התהליך; הראיונות הנוספים שצפויים לו, השלבים הבאים בתהליך ומתי אתם צפויים לקבל החלטה. תנו לו אפשרות להתרשם באופן אישי מהחברה - הציעו לו לשוחח עם עובדים אחרים או אפילו להגיע ליום התנסות, או תצפית. חשוב שתהיה למועמד האפשרות להחליט בעצמו, ללא תיווך המידע שלכם. זכרו - שקיפות יוצרת תיאום ציפיות - דבר שימנע בזבוז זמן יקר עבור שני הצדדים וגיוס שיניב תוצאות ארוכות טווח ועובד מרוצה שיתחיל את עבודתו מבלי לגלות עובדות מאכזבות שלא שוקפו לו בתהליך הגיוס.

4. פרשו והדגימו אמירות כלליות - במודעת הדרושים, תרגמו את האמירות הכלליות בדוגמאות מוחשיות. למשל, אמירה כמו "חברה עם הזדמנויות צמיחה" צריכה להיתרגם לסיפורים של האנשים שאכן התקדמו בחברה. אמירות שאינכם יכולים להדגים הופכות לטקסט ריק מתוכן שלא מושך תשומת לב ולא מעורר אמון או כמיהה בלב המועמדים.

רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

שתף