במקרים רבים אנו מוצאים את עצמנו עובדים בשני מקומות עבודה בו זמנית - משיקולים כאלו ואחרים. על מנת שנפיק את המיטב משני מקומות העבודה גם יחד, שלא נשלם מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי ביתר ושזכויותינו לא יפגעו - עלינו לשים לב לכמה נקודות חשובות. אמיר גבאי, רואה חשבון, נותן דגשים חשובים ועונה לכמה שאלות נפוצות בנושאים אלו.
תאום המס מבוצע על ידי משרדי מס הכנסה (פקיד השומה) אליו אנו שייכים, לפי איזור מגורינו. תאום המס צריך להתייחס גם להפרשות הסוציאליות במקום העבודה החדש ולהטבות המס המגיעות לנו כגון נקודות זיכוי.
איך המעסיק שלנו יכול לדעת שאנו עובדים במקום עבודה נוסף ? יש לשים לב כי במילוי טופס 101 בתחילת כל שנה או בעת הצטרפותנו למקום עבודה חדש אכן ציינו בטופס כנדרש מאיתנו על פי החוק, כי יש לנו הכנסה נוספת.
מה קורה כאשר דיווחנו למעסיק השני שלנו כי אנו עובדים כבר במקום עבודה אחד (ראשון) אך טרם המצאנו עבורו אישור על תאום מס מפקיד השומה? המעסיק השני ינכה ממשכורתנו את שיעור המס השולי המקסימלי החל על יחיד כ-47% (נכון לשנת המס 2008) וזאת עד להמצאת אישור על תאום מס.
מומלץ לבצע בדיקה שנתית להחזרי מס למקרים בהם קיימת סבירות כי נוכה מהכנסותינו מס הכנסה ביתר ו/או לא ביצענו תאום מס בזמן.