עולם העבודה - מאמרים » מדור בכירים » שינוי קריירה - כדאי להיות יועץ עצמאי?

שינוי קריירה - כדאי להיות יועץ עצמאי?

בכירים רבים מתקשים למצוא עבודה, גם אחרי קריירה מפוארת. אולי עדיף להם לתעל את האנרגיה והמאמצים לקריירה עצמאית?

מאת: ענת ספיר, מומחית ייעוץ וליווי לבכירים

מדוע מועמדים מנוסים ובעלי שם בתחומם; כאלה שצברו ידע בתחומים מאוד ספציפיים, עבדו בחברות גדולות ומכובדות, הכשירו דורות צעירים של עובדים בתחומם ואפילו הרצו בכנסים ואירועים בארץ ובחו'ל - יוצאים לשוק העבודה ולא מצליחים למצוא תפקיד חדש?

קורות החיים שלהם כתובים היטב ומשווקים אותם כראוי, הם בעלי יוזמה, אנרגטיים וחדורי מוטיבציה, התנהגות בראיון ללא דופי, ובנוסף, יש להם קשרים בענף. אז מה הבעיה?

בכירים בעולם התעסוקה

במקרים אלה, הסירובים שמגיעים לאחר ראיון טוב לא מעידים על טיב המועמדים, אלא על הבעייתיות שבעולם התעסוקתי של הבכירים. ידוע שהיצע המשרות הולך וקטן ככל שמטפסים לקצה הפירמידה, אך זה אינו המכשול היחיד. מדובר בשוק שמאופיין בנישות מאוד ספציפיות ולמרות שהחברות מחפשות מומחים ממוקדים ומקצועיים, הן מעדיפות שלא להתחייב. ההיצע קיים, אך החברות מעדיפות לשכור את שירותיו של מומחה שיוביל עבורן פרויקט מסוים עד להצלחה ואינן מוכנות להתחייבות ארוכת טווח עימו. מסיבות רבות, המשך הקריירה לא ממתין בהכרח באותו מסלול ידוע ומוכר, אלא שזה הזמן לשנות כיוון.

מבכיר ליועץ עצמאי – פחדים וקשיים

רבים נרתעים מאוד מעצם המחשבה על עצמאות. פתיחת תיק מול הרשויות, שיווק עצמי, אחריות מלאה על הפרנסה ופשוט, להתמודד לבד. מניסיוני, מדובר במחסום פסיכולוגי שצריך וכדאי לפרוץ. נכון, שום דבר לא קל בעסקים, אבל שינוי החשיבה הוא המפתח להצלחה!

כל הקשור בניהול עסק עצמאי קטן, איננו מורכב ומסובך כמו שחושבים - כל רואה חשבון  או יועץ פיננסי יוכל להנחות צעד צעד בפתיחת תיק ובעבודה מול הרשויות. עיקר הפעילות ותשומת הלב מופנות לבניית מערך שיווקי, שהוא המפתח להצלחה. ואם בחיפוש עבודה עוסקים בשיווק עצמי, פתיחת דלתות והתמודדות מקצועית כל כך,  יתכן שכדאי לשקול להפנות את כל המאמצים השיווקיים לפתיחת משרד יעוץ עצמאי.

עדיף להשקיע בשיווק עצמי ובבניית מוניטין.

תחשבו על זה: במילא מושקעים זמן וכוח בשיווק עצמי, הצגה עצמית, שכנוע, איתור חברות ואנשי קשר שצריך לפנות אליהם להציע את השרות, ניהול משא ומתן. לא עדיף להפנות את כל אלה לבניית מאגר לקוחות כדי להיות יועץ חיצוני עצמאי, מקצועי ובעל שם? כך תוכלו להציע יעוץ  לעסקים בתחום שזקוקים לשירות ושישלמו עבור העבודה, יעריכו את המקצועיות וגם ימליצו לאחרים בענף. הרי שבסופו של דבר, בהיותכם שכירים אינכם חוסכים מאמץ - העבודה השיווקית וההתמודדות נעשות בכל מקרה!

בנוסף, קחו בחשבון את ההיבט התדמיתי, המקצועי, שבצידו גם היבט כספי מתפתח. מניסיוני, במקרים רבים השינוי הניב תוצאות עסקיות  מבורכות וסיפוק אישי מתעצם.

מידע נוסף - מסלול ליווי וייעוץ לבכירים

כתבות נוספות:
שתף