מאת: שמואל הנדלר, מאמן אישי
"אם הייתי צריך להצביע על תכונה אחת המשותפת לכל המצליחנים האמיתיים שפגשתי בימי חיי, הייתי אומר שזו היכולת לטוות רשת קשרים ולטפח אותה . לא חשוב כמה שאתם חכמים וכמה שאתם מוכשרים: לעולם לא תוכלו לעשות את זה לבד" אומר הארווי מקיי
לאחרונה נוצר טרנד חדש במחוזותינו – קבוצות נטוורקינג - קבוצות אלו מהוות מגמה ארוכת טווח שתופסת תאוצה הולכת וגוברת. זוהי שיטה שפועלת בעולם כבר כשני עשורים ובישראל כשש שנים. הקבוצות מהוות מקום מפגש עבור אנשי עסקים שבו הם מחליפים בינם לבין עצמם הפניות של לקוחות פוטנציאליים.
איך מתארגנת הקבוצה?
הקבוצה מתגבשת סביב מאמן אישי או קאוצ'ר שמשתמש בכישוריו ליצור קבוצות ולייעץ לחבריהן. החזון של אימון עסקי הוא ליצור אוירה של שיתוף פעולה מניב כאשר חברי הקבוצה יודעים למקסם תוצאות ולפעול ביעילות.
איך נראה המפגש?
כל חבר בקבוצה מציג את השירותים שמציע העסק שלו בשישים שניות בצורה תמציתית ותוך הימנעות מטכניקות מכירות. לאחר מכן ניתן זמן לחברי הקבוצה להכיר אחד את השני וליצור קשרים. מדובר כאן במגע אנושי וב"קליק" בין אנשים. במידה שבעל עסק מסוגל לספק הפניות, חברים בקבוצה יחזירו טובה על ידי הפניות משלהם. המקור לרוב ההפניות הוא מכרים, ידידים ובני משפחה. ככל שבעל עסק מוכיח לחברי הקבוצה שניתן לסמוך עליו להביא הפניות ושלקוחות המופנים אליו יהיו מרוצים, ככה הוא יזכה ביותר ויותר הפניות. נוצרת דינאמיקה מאד חיובית והקבוצות הופכות למקור עשיר לייעוץ, תמיכה וקשרים עסקיים.
ניתן להצטרף לקבוצה כאורחים כדי לגלות את הפוטנציאל הטמון בה מיד ראשונה לפני שמצטרפים. עצמאיים שיתנו שירותים אמינים יצליחו להתקדם בצורה אופטימאלית. כאשר ישנה תלונה כנגד חבר בקבוצה הוא יכול להיות מודח. חברי הקבוצה חייבים להיות פעילים ואטרקטיביים כדי להישאר בקבוצה. בדרך זו המאמן האישי מבטיח איכות ושפע עסקי. בנוסף, המאמן האישי בונה קבוצות סביב מקצועות מסוימים כדי לאפשר הפניות יעילות. דרך אגב, קבוצות רבות נפגשות בבקרים וגם בערבים.
מה הפוטנציאל?
הפוטנציאל הטמון במפגשים הללו הוא אדיר. לפעמים מייד אחרי הפרזנטציה הראשונית של 60 שניות ניגשים אנשים מתוך הקבוצה ומזמינים שירותים. חברים אחרים מצליחים למצוא משקיעים, לקוחות, ספקים וכדומה. העיסוק הקבוצתי מקל על הבידוד הרב שמרגישים אנשי עסקים רבים ועוזר להם למנף את העסק שלהם ביתר קלות. החזון הוא להגיע למצב שבו עד 40% מהלקוחות מגיעים מההשתתפות בקבוצה.
פתרון שיווקי לעצמאים
קבוצות נטוורקינג מהוות פיתרון שיווקי חשוב עבור עצמאיים שנדרשים להתחרות בתוך קלחת עצומה של פרסומות כמעט בכל אפיק, ושהמחזור שלהם קטן מכדי להצדיק פרסום באפיקים המרכזיים כמו פרסומת בטלוויזיה וברדיו.
המאמן האישי מדריך את מערכת הפרסום-מפה-לפה הזו כדי שתתפקד ביעילות. בדרך כלל מומלץ ליצור כמה קשרים בודדים בפגישה אשר מהם באמת יגיעו הפניות מאשר להסתובב בין כל חברי הקבוצה ולחלק כרטיסי ביקור מבלי ליצור קשר אמיתי. שיטת האימון האישי מאפשרת לבעל עסק עצמאי לפתח לעצמו רשת של יחצ"נים: אנשים שלמדו מן המאמן האישי כיצד לפרסם ולמנף את העסק שלו בעבורו בצורה יעילה. בתמורה בעל העסק צריך לעסוק גם הוא כאיש יחסי ציבור עבור חברי קבוצה אחרים.
קבוצות נטוורקינג למציאת עבודה
ישנן קבוצות נטוורקינג רבות ומגוונות: קבוצות עבור אנשי מקצוע המחפשים מעסיק חדש כדי להקל על תהליך חיפוש עבודה, קבוצות מקצועיות שבהם חברי הקבוצה מחליפים ביניהם מידע וסודות מקצועיים, קבוצות מקצועיות לנשים שהן קבוצות עסקיות שגם עוסקות בהכשרה מקצועית והתפתחות מקצועית. יש קבוצות שמתפרסות על כל מדינת ישראל ופותחות אפשריות רחבות מאוד לבעלי העסקים.
מי שמחפש שינוי בעסק שלו ואסטרטגיות חדשות להתמודדות והצלחה בחיים, כדאי לפנות למאמן אישי ולהתחיל בתהליך הטרנספורמציה.
בהתליך מציאת עבודה חשוב להגיע לכל האינפורמציה על הצעות עבודה שמתפרסמות, כמו גם לכל הצעות העבודה שלא מתפרסמות אלא עוברות מפה לאוזן, נטוורקינג ושימוש בקבוצות נטוורקינג הן בהחלט כלי יעיל לעשות זאת.
הכתבה נכתבה ע"י שמואל הנדלר, מאמן אישי ועסקי www.sh-h.co.il