כדי למתג את עצמכם כטאלנטים, ולא רק כ"בעלי תפקיד", חשבו מה אתם יודעים לעשות, מהן החוזקות מקצועיות שלכם והפכו את עצמכם לעיקר
הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי מיתוג אישי הוא לא למכור את עצמך בתור משהו שאתה לא, אלא לחזק את המיתוג שלך בתור מי שאתה כן. כלומר, להגדיר את עצמך לפי הכישרון הכי בולט שלך והחוזקות המקצועיות הייחודיות שלך, להפיץ את ההגדרות האלה בהקשר שלך, וכך להיות תמיד נאמן לעצמך.
בעולם התעסוקתי של היום אנשים מחליפים עבודות בכל שנתיים-שלוש. זה נכון לישראל ונכון לרוב הארצות המפותחות. לפי נתונים של משרד העבודה האמריקני העובד הממוצע יחליף 10 עבודות עד הגיעו לגיל 40. אז נכון שהאמריקנים לא עושים צבא ולכן יש להם יותר שנות עבודה עד גיל 40 מאשר לנו, ובכל זאת - אלו נתונים שכדאי לשים לב אליהם.
עוד עולה מהנתונים שהוותק הממוצע של עובדים מדור x (ילידי שנות ה-60 עד תום שנות ה-70) הוא ארבע שנים, ועובדים מדור Y (ילידי תחילת שנות ה-80 עד תום המילניום) יחזיקו רק שנה וחצי עד שלוש שנים במקום עבודה אחד. בנסיבות משתנות ונזילות כל כך, מיתוג אישי יכול לעבוד לטובתכם.
איפה רואים את המיתוג האישי שלכם?
בעיקר באינטרנט. כשמקלידים את השם שלכם בגוגל, או באתר החברה שאתם עובדים בה, או ברשת החברתית שלכם, או ברשת המקצועית שלכם, וכשאתם שולחים לינק ביחד עם חתימת המייל שלכם, המפנה אל הפרופיל האינטרנטי שאותו אתם רוצים להראות. באותם מקומות תופיע בדרך כלל תמונה שלכם, יהיה אזכור של התואר המקצועי שלכם וכותרת המסבירה מה התפקיד שלכם. ויהיו תכנים כאלה ואחרים שהעליתם.
הרשתות הנפוצות ביותר שדרכן אתם יכולים לטפל במיתוג האישי שלכם, ודרכן יכולים מגייסי כוח אדם, הד האנטרים ומעסיקים לאתר אתכם ולהכיר אתכם, הן הרשתות החברתיות. בכל אחת חוקים משלה, לכל אחת אופי משלה, ובכל אחת תוכלו לדאוג לנוכחות אינטרנטית טובה שלכם. איך עושים מיתוג אישי עם פייסבוק ואיך עושים מיתוג אישי עם לינקדאין. מיתוג אישי בקורות חיים תוכלו ללמוד מהמומחים שלנו, בכתבות שהכנו במיוחד בשבילכם.
המיתוג יבוא מכם
מיתוג אישי יכול לחזק את היכולת שלכם להתקדם בשוק העבודה ולהישאר מועסקים במשרות שמתאימות לכם. איך? בכך שסביבתכם המקצועית - במעגלים קרובים ורחוקים יותר - יזהו אתכם עם אותו ידע, כישרון וניסיון שחשוב לכם להיות מזוהים איתו - היוקרה תבוא מכם ולא ממקום העבודה בלבד.
זה מתחיל בהגדרות. תפסיקו להגדיר את עצמכם לפי התפקיד הנוכחי שלכם בעבודה הנוכחית שלכם, אלא לפי המקצוע שלכם, לפי מה שאתם יודעים לעשות. במקום לתאר את עצמכם ככתב או עורך או בלוגר או קופירייטר (בהתאם לתפקיד הנוכחי שלכם) - תעברו לתאר את עצמכם כ"מנהל תוכן". בשלב הבא הקפידו לתאר את עצמכם כך בכל מפגש, בכל פגישת נטוורקינג, בכל אירוע חברתי או מקצועי, בכל עמוד שיש לכם ברשתות חברתיות, בקורות החיים שאתם שולחים, וגם בכרטיס ביקור אם זה אפשרי. כך למעשה מתבצע מיתוג אישי נכון.
אחרי שמספיק אנשים ישמעו את המונח שלכם לאורך זמן, אתם כבר תהיו האדם הראשון שיעלה להם בתודעה אם הם, או מישהו אחר, יצטרכו מומחה לתוכן. בשביל מה? בשביל להיות האיש שיספר את הסיפור של המותג שלהם, החברה שלהם, הארגון שלהם - בכל מדיה שהיא, למשל. ולכל תפקיד רלוונטי אחר.
אותו הדבר יקרה גם שנה-שנתיים אחר כך, כששוב תחפשו עבודה או פרויקט. השם שלכם יעלה כי תהיו ידועים ביכולות שלכם. כי יכירו את התחום שלכם וכי אף אחד לא יחשוב שאתם יודעים לעשות רק דבר אחד (כתב או עורך או מתרגם או בלוגר) אלא מראש יניחו שאתם יודעים לעשות הרבה מאוד.
יש לכם שאלות אלינו? אני וכל המומחים של AllJobs לצידכם, ואנחנו זמינים בכל מקום שבו נוח לכם להיות:בטלפון 077-6-000-000 בפייסבוק, ובאתר.