עולם העבודה - מאמרים » מדור ראיון עבודה » אתם שאלתם, אנחנו ענינו: 4 שאלות נפוצות בנושא מרכזי הערכה

אתם שאלתם, אנחנו ענינו: 4 שאלות נפוצות בנושא מרכזי הערכה

אתם שאלתם שאלות בנושא מרכזי הערכה. יעל פרימק, מומחית הצלחה בראיונות עבודה ומרכזי הערכה התגייסה לענות

חברות גדולות שמגייסות הרבה מאוד עובדים כל הזמן, מזמינות את המועמדים למרכז הערכה כי זה הליך גיוס נוח עבורן. הבעיה היא כי התהליך מרתיע ומפחיד מועמדים רבים, אשר לעיתים אף מעדיפים לוותר על התפקיד בגללו.

כדי שלא נילחץ מיום מיונים ומרכז הערכה - חשוב כי נבין מה כולל התהליך, מה מצופה מאיתנו בו וגם מדוע הוא מתקיים מלכתחילה.



רוצה להיות נציג שירות לקוחות. איך אדע מה לומר בסימולציה?

 

כדי לעשות זאת, אספנו 4 שאלות נפוצות וחשובות שאתם שאלתם אותנו בנושא מרכזי הערכה - וענינו עליהן:

 

1. "אני לא מבין למה צריך מרכזי הערכה. מה, כבר אי אפשר לראיין?" (אורן, בת ים)

 

מרכז הערכה מאפשר לבדוק מיומנויות ויכולות של מועמד שלפעמים קשה יותר לבדוק במהלך ראיון עבודה "רגיל", למשל התנהלות בקבוצה, יכולת הקשבה, יכולת הובלה של אנשים.

נתון מעניין שקיבלתי מחברת סלקום, שמגייסת הרבה דרך מרכזי הערכה, הוא ש-25% ממי שמגיע למרכזי הערכה מתקבל לעבודה. זה נתון מעניין ואולי גם מפתיע, שמשמעותות היא שאחוז האנשים שעוברים מרכזי הערכה דומה לאחוז האנשים שעוברים ראיון עבודה.

 

2. "אין לי ניסיון במכירות ואני רוצה להיות נציגת מכירות. איך אדע מה לומר בסימולציה?" (אורנית, קריית אונו)

 

להרבה מהמועמדים שמגיעים למרכז הערכה אין רקע במכירות. מה שהמראיין בודק בסימולציה זה את הדרך בה את חושבת ואת הדרך בה את פונה ללקוח. למשל, תתבקשי למכור מוצר מסויים, המראיין יבדוק האם את יודעת להציג את המוצר, האם את יודעת לענות לשאלות של הלקוח והאם יש בך נחישות למכור - גם אם הלקוח מתווכח או אומר שהמוצר יקר לו. מה שצריך לעשות בסימולציות זה להיות נחושים להשיג את המטרה שמוצבת על ידי המנחה (למשל למכור) ואפילו להרשות לעצמך להמציא דברים, כי מה שבודקים זה לא ידע אלא התנהלות.

 

3. "קשה לי לדבר בקבוצה לכן אני לא ניגשת לתפקידים שיש בהם מרכז הערכה. למרות זאת, אני מאוד רוצה להיות נציגת שירות לקוחות ואני יודעת שאהיה טובה בתפקיד. מה לעשות?" (דפנה, כרמיאל)

 

מרכז הערכה בודק את הכישורים שלך בהתאם לתפקיד אליו את פונה, כנציגת שירות מצופה ממך להיות אדיבה, בעלת יכולת ביטוי, יכולת הקשבה, יכולת עבודה עם ממשקי מחשב, יכולת עמידה ביעדים.

את לא אמורה להיות שחקנית במה ולדבר מול הרבה אנשים, ומרכז ההערכה מתנהל בהתאם לכך. במרכז ההערכה יש מספר שלבים בהם יש לך הזדמנות להראות את מי שאת: שלב הצגה עצמית, שלב שאלה חופשית, שלב של דינמיקה קבוצתית, ושלב סימולציות. גם בדינמיקה הקבוצתית המנחה מפנה שאלות לאנשים השקטים על מנת לתת להם במה לשיחה.

אני מציעה לך לא לפחד. גשי למרכז הערכה, נסי להשתתף כמה שיותר וסמכי על המנחה שהוא מספיק מקצועי ושיוכל לראות בך את מה שאת יכולה להביא לחברה.

 

4. האם למה שאני לובש למרכז הערכה יש חשיבות? (רועי, חדרה)

 

כן, זה חשוב. תגיע בלבוש מסודר, רצוי נעליים סגורות, מכנסי בד וחולצה מכופתרת והקפד על הגיינה אישית - גילוח וציחצוח נעליים. גם אם התפקיד אליו אתה מתמודד לא דורש עבודה פרונטאלית מול אנשים, לבוש מסודר עושה רושם ראשוני טוב. בנוסף, זה גם ייתן  לך הרגשה טובה ובטחון פנימי.

רוצים לראות איך מתנהל מרכז הערכה? הכנו עבורכם ארבעה סרטונים, המדמים את כל חוויית מרכז הערכה.

זומנת למרכז הערכה? הכנה תשפר את סיכוייך להתקבל!

למציאת עבודה ראשונה ללא ניסיון, לחצו כאן>>>

שתף