בימינו, כמעט כל אחד מאיתנו כותב פוסטים, מצייץ טוויטים או מעלה תמונות באינסטגרם - ואפילו במקביל. לכן, לא פלא שהמדיה החברתית משמשת מגייסים רבים לא רק לאיתור של כישרונות ולתקשורת עמם - אלא גם ככלי להערכת כישוריהם, או לקבלת מושג כללי על אופיים (וכמובן, לזיהוי של מועמדים ״בעייתיים״).
החלטתם לנצל אפיק זה לבדיקה של מועמדים? ג׳וש טולן, מנכ״ל חברת ראיונות הוידאו "Spark Hire", אסף כמה סימני אזהרה בפרופילי רשתות חברתיות של מועמדים פוטנציאליים, אליהם כדאי לשים לב:
עם זאת, חשוב להפעיל שיקול דעת בבואכם להעריך מועמדים אשר מוחים כנגד עבודתם ברשתות החברתיות – לא כל עובד שמתלונן יהיה בהכרח עובד אשר יפגע גם בחברה שלכם. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולזכור גם שעובדים שנלחמים על הדברים אשר חשובים להם עשויים להתגלות כעובדים מוצלחים בהרבה מכאלה שלא מפגינים כל עניין בסביבת העבודה.
לסיכום חשוב לציין: קשה להצביע על מאפיין מסוים ברשתות החברתיות אשר יעיד באופן חותך על כך שהמועמד לא ראוי להעסקתכם. לכל אחד מותר לפרוק לחצים, ואין זה מגדיר אותו אוטומטית כ"בעייתי" ולא ראוי לארגון שלכם. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולזכור שכמו כולם, גם המועמדים לא תמיד מציגים ברשתות החברתיות פרסונה אשר תואמת לחלוטין לזו שבחיים האמיתיים. ולכן, אם אתם בוחרים להשתמש בה בתהליך הגיוס שלכם – עשו זאת בחכמה.
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור מדור קריירה ב-ynet