מאת: רז מצנע, לשעבר סמנכ"ל שיווק ותוכן ב-AllJobs
כשפרוקטר אנד גמבל ביקשו לגייס עובדים חדשים למטה החברה בסינסינטי, הם ניסו לחשוב על דרכים חדשות להגיע לקהל רחב מחוץ לגבולות העיר או סביבתה – במטרה להרחיב את ההזדמנויות, לפרוש את היריעה ולהגיע ליותר מועמדים טובים. פרוקטר אנד גמבל נקטה במהלך גיוס עובדים חדשני, שהולם את ערכי התקופה בה אנו חיים, והרימו קמפיין המכריז, "Consider Cincinnati" – כלומר, "שקלו את סינסינטי" כמקום לחיות בו. שימו לב: זה קמפיין לגיוס עובדים, שבחזיתו במקום דרישות המשרה ותנאי ההעסקה, מוצב מקום העבודה – העיר סינסינטי – כמקום מגורים אטרקטיבי. הם אף הגדילו לעשות והעלו עמוד בו הציעו לכל גולש: "בחר לך מקום לגור" עם סקירה של השכונות המרכזיות בעיר ואפשרויות הדיור בהן.
לחיות כדי לעבוד או לעבוד כדי לחיות?
פרוקטר אנד גמבל בעצם עונה חד משמעית על השאלה שבכותרת ואומרת למועמד: אנחנו מבינים ומכבדים את החיים הפרטיים שלך ואף אני, פרוקטר אנד גמבל הגדולה והותיקה, מאמינה בזה, ואעזור לך להגשים את זה. זה מסר כובש, שנוגע בבטן של המועמד, ומדבר בשפה שלו. בלי סיסמאות שחוקות.
זוכרים את החדשנות של Apple בגיוס עובדים? Apple מגייסת עובדים במשרה מלאה, ומציעה להם את כל התנאים המפנקים של עובדי Apple - מהבית. כך היא מדלגת מעל המגבלה הפיזית של מקום המגורים של העובד, ופותחת את שעריה לכל אותם כשרונות שלא יכולים או לא מעוניינים לעבוד במשרדי החברה.
"אני המותג"
אם לזקק את הדרך בה חושבים בני הדור הזה – והכוונה היא להוויית התקופה, לא רק לילידי שנות ה-70 של המאה הקודמת – אפשר לומר שהם תופסים את עצמם כמותג. התהליך הזה – של תפיסת האני כמותג – משתקף גם בתופעות חברתיות ותרבותיות כלליות: החל ממיצוב אישי ברשתות חברתיות וכלה בתוכניות ריאליטי. לכן, חברה שרוצה לגייס את הטובים ביותר, חייבת להבין את המועמדים שלה, לחשוב כמו שהם חושבים ולדבר אליהם בשפה שלהם ולהציע להם את מה שמעניין אותם באמת.
דיבור חדיש
איך מתרגמים את המאפיינים של ההוויה של דור ה-Y לגיוס הטובים ביותר?
1. החברה צריכה לשווק למועמד את עצמה ואת המשרה – ולא ההיפך
פעם, וזה לא היה כל כך מזמן, החברה רק הייתה צריכה להציג את תיאור המשרה ותנאי השכר כדי למשוך אליה מועמדים; היום זה פשוט לא מספיק.
2. פרשו, הדגימו ונמקו את האמירות הכלליות
"חברה עם הזדמנויות צמיחה" צריך להיתרגם לסיפורים של האנשים שאכן התקדמו בחברה. אמירות כמו "חברה בצמיחה" או "מובילה בתחומה" צריכות להיות מודגמות בכתבות, גראפיים, סרטים או כל דבר אחר. "אצלנו ניתן לשלב עבודה עם בית" – באמת? איך? למה שנאמין? תראו למועמדים.
3. ותרו על אמירות שאתם לא יכולים להראות
זה הרי סתם טקסט ריק מתוכן ולא מעניין.
רק חברות שיתאימו את תרבות הגיוס שלהן ואת אופן הפנייה למועמדים פוטנציאליים יצליחו בסופו של דבר לגייס את הטובים ביותר לשורותיהן. ואפילו לשנע אותן עד סינסינטי...