התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » כך תימנעו מגיוס האדם הלא מתאים

כך תימנעו מגיוס האדם הלא מתאים

החוזה נחתם, הכסף שולם, אך העובד החדש לא משתלב בתוכניות שהכנתם עבורו. כשגיוס כושל לאחר תקופה קצרה, אתם לא יכולים שלא לתהות - איפה טעיתם? כך תוודאו שגיוס יאריך ימים

על פניו, הכול נראה תקין: למועמד היו את קורות החיים המבטיחים ביותר, הוא צלח את כל שלבי המיון, הביע מוטיבציה רבה לאורך הדרך ולבסוף - עזב לאחר קצת יותר משבוע.

גיוס עובדים אינו מדע מדויק, אך על טעויות שנעשות במהלכו משלמים. איך? במחיר עלות הגיוס שכשל, בתוספת הגיוס החדש שצריך להתחיל במקומו וזאת כמובן בלי להתייחס לחפיפה, אם הייתה כזו כמובן.

חשיבותו של תהליך מיון עובדים איכותי

חושבים שיש לכם תחושת בטן לגבי אנשים? יכול להיות שאתם צודקים, שצברתם ניסיון רב באבחון של בני אדם ושאתם יודעים לגייס עובדים ולהתאים אותם כמו כפפה לתפקיד המבוקש. עם זאת, יכולות אלה חייבות לצעוד יד ביד עם תהליכי גיוס איכותיים ומעמיקים.


האם ניתן להבטיח גיוס שיאריך ימים?


3 טיפים לגיוס מוצלח ויציב

1. השקיעו גם בגיוס איכותי לתפקידים זוטרים

דווקא אלה שווים את ההשקעה האמורה, מכיוון שלעובדים באותם דרגים יש פחות "מה להפסיד" במידה ויחליטו לעזוב לאחר תקופה קצרה. לא כדאי להירתע מתהליך גיוס ארוך יותר, הכולל ראיונות עומק שמטרתם לאבחן את אישיות המועמדים, לברר את ציפיותיהם ממקום העבודה ועמוד על תכונותיהם האישיות. ראיון עומק כזה, מסייע לעמוד על טיבם של המועמדים ועדיף על פני טעויות שעלולות לגרום למגייס לחזור לנקודת האפס ולהתחיל לגייס מחדש.

2. אל תמכרו למועמדים "חתול בשק"

לפני קבלת ההחלטה לגבי מידת התאמתו של העובד לתפקיד, כדאי לוודא שהעובד לא מצייר לעצמו תמונה ורודה מדי של המציאות בעבודה היומיומית שלו. אין הכוונה להרתיע את המועמד, אלא רק להיות בטוחים ששני הצדדים מבינים היטב את הדרך שאליה פניהם מועדות: אופי התפקיד, רמת התובענות שלו, שעות העבודה הדרושות למילויו ועוד.

הבעיה טמונה בכך שמגייסים רבים מוצאים את עצמם אוחזים בשני כובעים – כובע המגייס וכובע של איש מכירות. כתוצאה מכך הם משקיעים רבות ב"מכירת" המשרה למועמד ובשכנועו כי מדובר במשרה אטרקטיבית. אך זו לא חוכמה לשווק את המשרה באופן שחוטא לאמת, מכיוון שהעובד יבחין במהרה שלא הגיע למחוז חפצו ואם הוא רק החל לעבוד – זה בדיוק הזמן לעזוב. עדיף תמיד לנקוט בשקיפות מלאה מול המועמד, להציע לו סיור בחברה, לערוך לו היכרות קלילה עם הנפשות הפועלות ואף להראות לו את עמדתו העתידית.

3. השקיעו במיתוג החברה כאסטרטגיית גיוס נוספת

חברות נוהגות להשקיע בתהליכי גיוס עובדים ולרוב מדובר בהשקעה לטווח קצר, כגון פנייה אל מכוני מיון חיצוניים, יועצים למיניהם והטמעת שיטות שונות. יחד עם השקעה מסוג זה, חשוב להתייחס לפן נוסף שגורם לעובדים להימשך לארגונים מסוימים, להעדיף אותם על פני אחרים ולשאוף להחזיק בתפקידם למשך תקופה ארוכה – השקעה במותג. כיום שווה למעסיק השואף לגייס בקלות עובדים איכותיים, להשקיע באופן שבו נתפש הארגון שלו בקרב המועמדים הפוטנציאלים. לביסוס מוניטין החברה כמקום עבודה נחשק נלווים יתרונות נוספים, כגון הגדלת קורות החיים שיתקבלו במשרדי החברה, הגעה של מועמדים איכותיים יותר, קבלת תנאי העבודה המוצעים בקלות רבה יותר ולבסוף - גם עובדים מרוצים יותר.

רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

שירותי מיון והשמה מבוצעים ע"י "AllJobs Match"

מחפש עובדים? לחץ כאן

שתף