התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » איתור וגיוס ברשתות חברתיות – האמת שמאחורי הבאזז

איתור וגיוס ברשתות חברתיות – האמת שמאחורי הבאזז

מדברים הרבה על איתור ברשתות חברתיות. אנחנו בדקנו עד כמה באמת משתמשים מנהלי משאבי אנוש, ומגייסים, בכלי הזה לאיתור וגיוס מועמדים.

איתור מועמדים לתפקיד הוא משימה מורכבת, ותמיד אפשר לשפר את התוצאות שלו. שני אמצעים לחזק ולשפר את תוצאות החיפוש שלכם מצויות באינטרנט:

האחת, איתור ברשתות חברתיות (פייסבוק, לינקדאין וכו') - כלי משלים נוסף בשביל למצוא מועמדים שלא בהכרח מחפשים עבודה ולא שולחים קורות חיים.

השנייה, חיפוש מידע בגוגל על המועמד שנבחר לתפקיד, בכדי לבדוק אם יש שם מידע מועיל אודותיו.

בכדי לברר עד כמה נעשה שימוש בכלים האינטרנטיים הללו מצד מנהלי משאבי אנוש, יצאנו בסקר עומק שבדק את עמדותיהם כלפי גיוס עובדים באינטרנט.

אז עד כמה מגייסים משתמשים בכלי הזה?

כמחצית מהמגייסים (48.4%) בכלל לא בודקים באינטרנט פרטים על המועמד שלהם. אבל מחצית 52% מהם בודקים ברשת ועוד איך. רבע (24%) מהם אומר שהם חורשים את האינטרנט (כלומר, "מחפשים מידע בכל מקום אפשרי"), ו-17% נוספים מחפשים "רק בגוגל". כך שבסך הכל בהחלט נעשה שימוש בכלי הזה של חיפוש ברשת.

גיוס ברשת -  כמה באמת מגייסים באמצעות חיפוש אינטרנטי?

ברוב הגדול של המקרים (75%), אמרו מגייסים כי פחות מ-10% מה השמות שביצעו נעשו רק באמצעות רשתות חברתיות. רק 6% מהמגייסים דיווחו כי הם גייסו מעל 40% מהמועמדים שלהם, באמצעות רשתות חברתיות. כנראה, למרות הבאזז סביב גיוס ברשתות חברתיות, בפועל שיעור ההשמות שבוצע דרך רשתות חברתיות נמוך.

ומי שמשתמש ברשת חברתית - איזו היא המועדפת?

כמעט מחצית מהמגייסים השיבו כי Linkedin היא הרשת האפקטיבית ביותר לגיוס,מבחינתם. לצידם, 40% רואים בפייסבוק את רשת האיתור והגיוס העיקרית. ולמרות הבאזז, אף אחד לא מתייחס לטוויטר כמקור לגיוס.

בהקשר זה, ניתן לראות חילוקי דעות בין גברים לנשים בנושא: בקרב גברים פייסבוק מובילה משמעותית על Linkedin בעוד אצל נשים התפיסה הפוכה.

(בתמונה: פרופיל Linkedin, הרשת המועדפת):

ובכל זאת, מה היתרון של גיוס ברשת?

כאן התגובות מגוונות, ומתברר שאנשי גיוס רואים לא מעט יתרונות: 27% מהמגייסים אמרו שכך הם מגיעים למועמדים שאחרת הם לא היו מוצאים - משום שאלו לא מחפשים עבודה ולא שולחים קורות חיים. 17% מהמגייסים דיברו על מהירות ונוחות הגיוס ברשת, ו-23% על כך שזהו גיוס ללא עלות.

מידע מעניין נוסף הוא העובדה כי כמעט רבע ממנהלי משאבי אנוש ביצעו בשנה האחרונה גיוס באמצעות רשתות חברתיות בלבד: 22% מהם השיבו שאכן, יצא להם לבצע גיוס כזה בשנה האחרונה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

שתף