מאת: בתיה וייסמן
במבט ראשון, מודעת הדרושים של מקדונלדס שוודיה היא לא פחות מפוגענית - שלא נאמר שערורייתית. המודעה אומרת: "אנחנו לא מעסיקים תורכים, יוונים, פולנים, הודים, אתיופים, ויאטנמים, סינים או פרואנים".

8אך מבט מדוקדק יותר באותיות הקטנות חושף את המסר האמיתי של המודעה: "אנחנו מעסיקים אנשים. לא אכפת לנו מה שם המשפחה שלך, כי לאמביציה ולנחישות אין שום קשר ללאומיות שלך".
אין ספק שזו הרבה יותר ממודעת דרושים. מדובר בקונספט אמיץ אך מאוד חכם, שמצליח לתפוס מיד את תשומת לב המועמדים.
8
גזענות שמתגלה כפלורליזם. מודעת הדרושים של מקדונלדס שוודיה (DDB)
בעידן בו מחפשי העבודה מוצפים במודעות שנראות כלקוחות מאותו "פס ייצור", לבלוט מתוכן זה כמעט בלתי אפשרי. ומגייס שלא יצליח לבלוט – פשוט לא ישרוד. כיצד עושים זאת? קל זה לא. זה מצריך לא מעט אומץ, רצון "לצאת מהקופסה" וקליעה לקונספט חכם, ייחודי ואפקטיבי בו זמנית.
מה הניבה לנו 2013 בתחום זה? הנה 4 קמפיינים מצטיינים לגיוס מרחבי העולם שעלו בשנה החולפת בכלי המדיה השונים, שהצליחו לעורר הדים, לזכות בפרסים ובעיקר - לגייס מועמדים איכותיים.
ביד יציבה, בזרוע נטויה: מה הקשר בין ברקוד וציור קעקועים?
Berrge Tattoo, סטודיו לקעקועים מאיסטנבול, פרסם מודעות גיוס לאמן קעקועים (בהפקת משרד הפרסום BÜRO) שתפסה שתי ציפורים במכה ושילבה בתוכה גם את שלב הסינון הראשוני.
במודעה הופיע QR Code אותו היו צריכים המועמדים לצייר ואז לסרוק על מנת להגיש את מועמדותם. משימה זו דורשת יד יציבה ודיוק - בדיוק מה שנדרש מאמן קעקועים והמודעה - פשוטה, אך מבריקה, מקורית ומסקרנת.

האם היד שלך יציבה מספיק כדי להתקבל לעבודה אצלנו? מודעת הדרושים של Berrge Tattoo
דרוש/ה: מהנדס/ת (או, אם תרצו - מפענח/ת לצופן דה וינצ'י)
מודעה נוספת ששילבה את שלב הסינון הראשוני באופן מקורי במיוחד שייכת לסוכנות הביון הבריטית, שרצתה לאתר מועמדים מתחום ההנדסה האזרחית לתפקיד מנהלי פרוייקט ביחידה לחומרי נפץ.
המודעה שנראית כבליל אותיות ומספרים חסר פשר לאדם הממוצע, מורכבת מ-4,628 תווים שחוברו יחד כדי ליצור חידת ענק המיועדת למומחים בתחום. פתירתה היוותה, למעשה, תנאי להגשת מועמדות למשרה.

מסוגלים לפענח את הג'יבריש? פנו אלינו. מודעת הדרושים של סוכנות הביון הבריטית
שלב הסינון הזה הוכיח את עצמו - כמות המגיבים למודעה עלה ב-73% ביחס לשנה קודמת, ו-89% מהמועמדים שהגיבו למודעה עברו את שלב הראיון הטלפוני. המודעה זכתה במקום הראשון בתחרות שערך CIPD (הארגון האמריקאי המקצועי לתחום משאבי האנוש).
ליל המגייסים החיים: קמפיין הגיוס שמונע על ידי אימה
מודעת דרושים שמעוצבת כמו פרסומת לסרט אימה? אין ספק שזה קונספט שתופס את העין. המודעה (בהפקת משרד הפרסום TMP Wordwide) פונה לבוגרי בתי ספר לסיעוד באנגליה וקוראת להם להצטרף לפרויקט חדש לבריאות הציבור של בתי החולים האוניברסיטאיים של מנצ'סטר - הכשרה שתהפוך אותם ל-Health visitors & community staff nurses (אחים ואחיות שעובדים בקהילה).

"זה הגיע מעולם אחר!" מודעת הדרושים של ארגון הבריאות הבריטי
המודעה זכתה בפרס ראשון בקטגורית "השימוש הטוב ביותר של פרסום בפרינט" בתחרות RAD Awards 2013 לקמפיינים בתחום הגיוס.
"סליחה, אנחנו יודעים שאתם עסוקים בלשפוט, אבל אנחנו מחפשים אתכם"
לפעמים מה שחשוב הוא איפה אתה מפרסם ובאיזה דיוק אתה מצליח לפנות לקהל היעד שלך, ולא רק איך נראית המודעה. כמו במקרה הבא, בו חברת הפרסום הישראלית LEAD הגישה "עבודה" לקטגורית הדיגיטל בפסטיבל ניו יורק לשיווק.
העבודה הייתה בעצם מודעת דרושים לאנשי קריאייטיב, שפונה אליהם באופן ישיר. וכך, הופצה המודעה באופן ממוקד ל-380 השופטים בתחרות - ריכוז איכותי במיוחד של אנשי קריאייטיב - בדיוק מהסוג שכל משרד בעולם ירצה אצלו.

"אתם בדיוק הכישרונות הקריאטיביים שאנחנו מחפשים". מודעת הדרושים של LEAD
ולסיום, משהו תוצרת כחול לבן: אמנם לא מדובר במודעת דרושים קלאסית, אבל זהו בהחלט מוצר גיוס איכותי ויוצא דופן בנוף הגיוס הישראלי. חברת ההיי-טק הישראלית טלדור החליטה לגייס עובדים בעזרת סרטון ויראלי ביוטיוב. לשם כך הם יצרוtake off לפורמט המוכר והמצליח - "בקיצור" של ארץ נהדרת.
הסרטון "בקיצור - התקבלתי לעבודה", שהופק על ידי Dreams & Magic, צולם במשרדי החברה בהשתתפות עובדי החברה והוא מספר את תלאותיו של איש הייטק בדרכו למשרה הנחשקת. התוצאה: גם מצחיקה, גם אפקטיבית - וגם מצוינת למותג.
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור מדור קריירה ב-ynet
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!