מאת ליבי שגיא, מומחית פרסום מודעות דרושים באגף העסקי של AllJobs
שוק העבודה משתנה – הוא דינמי, הוא רווי במשרות ובתחומים רבים התחרות על היצע לא גבוה של מועמדים פוטנציאליים רק הולכת וגוברת. כדי לקבל היענות גבוהה ממועמדים יש להפוך את המשרה לאטרקטיבית ומזמינה עבורם ובעצם, לדעת לשווק אותה.
Apple - חדשנות בגיוס עובדים
נמאס לכם לקבל קורות חיים לא רלוונטיים?
שיווק על רגל אחת
הקו המנחה לשיווק המשרה הוא די פשוט ואם תעקבו אחריו, תגיעו לתוצאות- משרה שלא תדבר על התועלת שגלומה במקום העבודה לא תמשוך אליה מספיק פניות, מה שיקשה על תהליך הגיוס ויאט אותו. איך "נזמין" את המועמדים לשלוח אלינו קורות חיים? הנה 5 כללים למשרה משווקת היטב:
1. אפיון המשרה - בטרם תנסחו את מודעת הדרושים ותעלו אותה על הכתב - חשבו על היתרונות של התפקיד, של החברה, של סביבת העבודה ועל מאפיינים נוספים אשר יכולים לבלוט כיתרונות ממשיים על פני הצעות עבודה אחרות שיושבים על אותה משבצת.
2. הכירו את קהל היעד - אחרי שאפיינתם את המודעה, נסו לאפיין גם את הצד השני – המועמדים. כל קהל יעד מחפש יתרונות אחרים במקום עבודה. המועמדים שלכם הם סטודנטים? הבליטו את היתרונות הסטודנטיאלים כמו שעות עבודה גמישות, סביבת עבודה צעירה והתחשבות במהלך תקופות מבחנים.
המועמדים שלכם מתחילים את דרכם המקצועית אצלכם? הבליטו את היתרונות הגלומים במשרה מבחינת למידת רזי המקצוע והידע שירכשו במהלך העבודה. אפשרויות קידום, יכולות למשוך כמעט את כולם, אך יקסמו פחות לעובדים צעירים שרואים בעבודה מקום זמני ושכר גבוה מהמקובל בשוק, יכול למשוך את כולם.
3. חיים ומוות ביד הכותרת - כותרת מוצלחת שמושכת את עין הגולש, תביא לחשיפה גדולה יותר ולתוצאות טובות. כדאי לשקול היטב את המשפט של הכותרת – משהו שיצליח למשוך את הגולש לקריאה מעמיקה יותר של פרטי המשרה. יש לכם מיתוג קיים? השתמשו בו כדי לשווק את המשרה – זה יעזור למועמדים להבין כבר ממבט ראשון באיזו חברה מדובר.
4. אל תעמיסו – כדי להעביר מסר ברור וכדי שהגולש יזכור את מה שחשוב במודעה לפני שהוא שולח קורות חיים, כדאי לא להלאות אותו עם מודעה ארוכה מדי. בעידן האינטרנט, התנהגות הגולשים מאופיינת בקריאה מרפרפת ולא מעמיקה. לכן, המסר צריך להיות ממוקד, קצר וקולע וחשוב שאורך המודעה כולה לא יעלה על 3-5 שורות.
5. אמת היא חובה – חשוב לדעת לשווק את המשרה במידה ולא להגזים בשיווק יתר או חלילה, בשקרים לבנים. את המציאות לא ניתן לייפות, מהסיבה הפשוטה שכשאין הלימה בין ציפיות המועמד למשרה המדוברת, הוא עשוי להסיר מועמדות או לעזוב זמן קצר לאחר שהתחיל לעבוד. אז איך בכל זאת משווקים משרה? מקפידים על שקיפות בפרסום על ידי הבלטת היתרונות הקיימים – כדי ליצור משרה שתיתפס כאמינה וכדי שיוכל להיבנות דיאלוג אמיתי עם מחפש העבודה.
קראו עוד על פרסום מודעת דרושים
רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת המגייסים של AllJobs בלינקדאין!