אם טוב לעבוד אצלך, אם החברה שלך מספקת סביבת עבודה נעימה, מעשירה ומשתלמת, ואם העובדים שלך שמחים שהם עובדים דווקא אצלך ולא אצל המתחרים – כדאי שיידעו את זה.
מיתוג תעסוקתי הוא כלי משמעותי בגיוס טאלנטים. ובמיוחד היום, כשארגונים גדולים מתחרים ביניהם על אנשים מוכשרים שמהווים את היתרון התחרותי שלהם. לא רק זאת – מיתוג תעסוקתי נכון גם מקדם את הדימוי הכללי של החברה, ומחזק את המותג הכללי שלה בקרב הקהל הרחב.
סרטון וידיאו לגיוס - שיקוף של רוח החברה שלכם
אז איך מספרים לעולם שאצלכם יש עובדים מחייכים, אווירת עשייה ומוטיבציה, משרדים מעוצבים, ציוד נוח, ותחושה של שייכות ומטרה? איך תגרמו לטאלנטים ולמחפשי עבודה לרצות לעבוד אצלכם? איך תחזקו את המותג שלכם בקרב הקהל הרחב, כחברה שטוב לעבוד בה?
האמצעי היעיל והרלוונטי ביותר למיתוג תעסוקתי הוא סרטון וידיאו תדמיתי, שישמש אתכם להצגה-עצמית מול הקהל הרחב, ויעורר טאלנטים ובעלי מומחיות לרצות להשתייך דווקא לחברה שלכם ולא לחברה מתחרה.
סרטון וידיאו יכול להיות ייצוגי. הוא יכול להיות חדשני. הוא יכול להיות מיינסטרים. הוא יכול להיות מקורי. יש הרבה דרכים להביע את עצמכם. השאלה היא מה מתאים לכם ומה אתם רוצים להגיד.
פייסבוק, החדשנית, הפיקה סרטון שבו אנחנו מקבלים מבט מבפנים על החברה – מנקודת מבטו של מפתח תוכנה שרוכב במסדרונותיה על סקייטבורד. הסרטון מוצלח מאוד, משך המון תגובות ועניין, והוא גורם למתבונן לחשוב באופן חיובי על החברה ועל עבודה בתוכה למרות שאף מילה לא נאמרת, ולמרות שהמשרדים המצולמים – ריקים. צפו בסרטון.
למעלה: מתוך הסרטון של פייסבוק: סיור על סקייטבורד בחלל המשרדים
סלקום הישראלית עשתה סרטון שבו עובדי החברה מספרים על חוויית העבודה בתוכה, כאשר המצלמה מציגה את משרדי המטה ואת אווירת העבודה. סרטונים כאלה נותנים תחושה של שקיפות, של צפייה באנשים האמיתיים שעובדים במקום אמיתי, ובכך מחזקים אמינות ותחושת שייכות.
AllJobs הפיקה סרטון חדשני ולא-פורמלי, שנותן תחושה טובה של רוח החברה, אווירת העבודה בתוכה והאיכות האנושית שלה. אנחנו חברת אינטרנט ולכן סגנון פחות פורמלי מתאים לשוק שבו אנחנו פועלים.
חברות רבות עשו זאת, כל אחת בדרכה ולפי רוחה. ביניהן Yes, פרטנר, גוגל – ואפילו הצבא האמריקאי, שמנסה לגייס את הטובים ביותר בעזרת חיזוק המיתוג התעסוקתי שלו, הפיק סרטון גיוס לחיל האוויר וסרטון גיוס לחיל הים.
ההמלצות שלנו
- היום מעריכים שקיפות ופתיחות. לא צריך שכל המסרים ישמעו כאילו נכתבו על ידי משרד יח"צ. גולשים מעריכים כנות ומבינים שאף חברה לא מושלמת.
- חשבו היכן ניתן להציג את הסרטון: אם כבר השקעתם – אז כדאי שהרבה אנשים יראו אותו. אנחנו ב-AllJobs העלינו את הסרטון לערוץ Youtube שלנו, ועובדי החברה הפיצו אותו לחבריהם באמצעות פייסבוק.
- הציגו בסרטון את החברה, האנשים שלה והפעילות שלה.
- חשבו מהם המסרים שהכי חשוב לחברה להעביר, כמקום עבודה, והציגו אותם בתוך התסריט.
- בחרו מתוך עובדי החברה את האנשים שמתאימים לייצג אותה, וצלמו אותם מדברים למצלמה לפי התסריט.
- צלמו בתוך החברה עצמה, כך שמי שצופה יוכל לקבל תחושה אמיתית של המקום.
צריכים עזרה? אנחנו לרשותכם – צרו קשר!
רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!