בשבוע שחלף
עובדים גויסו
750
התחברות / הרשמה
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
שדה חובה
שכחתי סיסמה
כניסה
מעסיק חדש? כאן נרשמים
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
ניהול גיוסים
פרסום משרה
חבילות ומבצעים
פתרונות הגיוס שלנו
שירותי השמה
שירותי מיון
מוצרי מדיה וכלים ויזואליים
כלי מיתוג מעסיק
חיפוש עבודה
מה מעניין אותך?
חיפוש וגיוס עובדים - פרסום מודעה
|
עולם הגיוס
|
חברות השמה וכח אדם
אולג'ובס
»
עולם העבודה - מאמרים
»
מדור עולם הגיוס
»
6 מיומנויות שיהפכו אותך למנהל משאבי אנוש מוצלח
6 מיומנויות שיהפכו אותך למנהל משאבי אנוש מוצלח
אילו תכונות ומיומנויות כדאי לאמץ כדי להצליח בתחום משאבי אנוש? ולא פחות חשוב, האם זה בכלל נחשב למקצוע משתלם?
מאת מערכת
AllJobs
בשוק העבודה הסוער של ימינו, קשה למצוא חברה גדולה אשר לא משתמשת בשירותיו של מנהל משאבי אנוש. תפקידו של מנהל משאבי האנוש הוא תפקיד אסטרטגי, ויש שיגידו שהוא אחד מאנשי המקצוע החשובים והמהותיים ביותר בארגון. מדובר באדם אשר עובד עבור ארגון מסוים, ואחראי במגוון דרכים על ניהול, גיוס, ושימור כוח האדם של אותו הארגון.
למעשה, הגדרת המקצוע הנ״ל לוקחת בחשבון כי עובדי החברה הם משאב, ממש כמו שאר משאבי הארגון, ועל כן יש לנהלו בצורה יעילה, כלכלית ומקצועית – ממש כפי שמנהלים כספים בחברה, למשל.
האם בשוק העבודה של היום, משתלם להיות מנהל/ת משאבי אנוש?
על פי נתונים שהשיק משרד הכלכלה, המציגים שכר וביקושים בשלל מקצועות במשק, ניהול משאבי אנוש עשויה להיות עבודה משתלמת מאוד מבחינה כלכלית – עם משכורת שיכולה להגיע ל-14,197 ש״ח (עבור מנהל מתחיל בישראל).
ומה לגבי ביקוש בשוק?
בדיקה שערכנו מעלה כי תחום ניהול משאבי האנוש שומר בשנתיים האחרונות על יציבות יחסית מבחינת היצע המשרות בו. הגיוני, כי כמעט כל ארגון בינוני-גדול צריך פונקציה כזו, שתנהל את המשאבים שבו.
חוץ מזה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה״ב, בין 2012 ל-2022 צפוי גידול של 10.8% בכוח האדם במשק, ובהתאם לכך עולה כי
הביקוש למנהלי
משאבי אנוש
בכל התחומים יעלה בצורה משמעותית – 13%. בנוסף, תפקיד זה נכלל ברשימת עשר המשרות הטובות ביותר בארה״ב לשנת 2012
.
מה יהפוך אתכם למנהלי משאבי אנוש מוצלחים?
על פי סורש אמארה, מומחה בתחום משאבי האנוש ומייסד חברת Nrusimha Software
,
המתמחה בפיתוח תוכנה ושירותים בתחום משאבי האנוש ובייעוץ ניהולי, קיימות מספר מיומנויות אשר טיפוחן עשוי להפוך אתכם למנהלי משאבי אנוש טובים יותר:
יכולת תקשורת והקשבה
תקשורת בין אישית מהווה חלק משמעותי בכל ארגון, ומנהל משאבי האנוש לוקח בכך תפקיד נכבד. עובדים שונים עשויים לפנות למנהל משאבי האנוש בסוגיות שונות ומגוונות, ועל מנהל משאבי האנוש לדעת לספק להם לא רק את התשובות הנכונות אלא הקשבה אמיתית ואמפתיה. לא משנה כמה תהיו בקיאים במקצוע ומוכשרים, על מנת להיות מנהלי משאבי אנוש באמת מצוינים עליכם לשים דגש רב על פיתוח מיומנויות בין-אישיות, ועל יכולת ההקשבה וההכלה. לכן, אם ניגש אליכם עובד על מנת לדון בסוגיה כלשהי, נסו להתאמן על יכולת ההקשבה שלכם – חכו עד שיסיים את כל מה שברצונו לומר, בלי לקטוע ולמהר לייעץ, ולהפגין התעניינות כנה בדבריו. תופתעו לגלות כמה תשתפר בצורה זו התקשורת בינכם לבין העובדים. נסו להקפיד על נגישות ועל מדיניות ״דלת פתוחה״, מה שיגרום לעובדים לפתח אמון ולהרגיש בנוח לפנות אליכם בסוגיות שונות.
ניסיון, ורצון ללמוד ולהתפתח
מובן מאליו ככל שזה יישמע,
מנהל משאבי אנוש
צריך לדעת את רזי המקצוע, ולדעת אותם טוב. יותר מכך, לא מספיק לעמוד על בסיס איתן של ידע ולעבוד באמצעותו. כדי להיות מנהל משאבי אנוש טוב באמת הוא צריך להיות בעל להט לעדכון בסיס הידע שלו בפרקטיקות חדשות, על בסיס קבוע. מאחר ותחום משאבי האנוש הוא אחד מהתחומים החשובים ביותר עבור כל ארגון, מדובר בתחום מושקע ומתפתח, ומי שירצה לתפקד בצורה הטובה ביותר יצטרך לעקוב באופן קבוע אחר התפתחויות המקצוע, האתגרים החדשים, הטכנולוגיות המעודכנות – ולדעת גם ליישם אותן
.
יכולת עמידה מול קהל
מרצה טוב הוא כזה שיודע למשוך את תשומת לב הקהל, להשאיר אותם מרוכזים לאורך כל ההרצאה ולהעביר את המסר בצורה חיובית. כישורים מסוג זה מהותיים אם ברצונכם להיות
מנהלי משאבי אנוש
מוצלחים, שכן במסגרת התפקיד יידרש מכם לא פעם להעביר רעיונות אסטרטגיים שונים לקבוצות שונות של אנשים, ולעמוד בסיטואציות בהן עליכם לגרום למנהלים, דירקטורים ועובדי החברה להקשיב לכם. לכן, פחד קהל איננו בא בחשבון כאשר מדובר בתפקיד זה, ואף מומלץ כדי לשפר את כישוריכם להתאמן ולקחת קורסים או הכשרות בנושא, על מנת שתוכלו לעמוד בביטחון ולהציג את רעיונותיכם בצורה המיטבית - מה שיטיב גם עם הארגון, כמובן
.
חדשנות ויצירתיות
כמובן שמנהל משאבי אנוש, מתוקף עבודתו היומיומית מול אנשים שונים עם דעות ורצונות שונים, עשוי להיתקל בשלל בעיות, גדולות וקטנות, על בסיס קבוע. לא כל בעיה אשר תתקלו בה תוכל להיפתר בדרך קלה ומוכנה מראש, ולעתים יהיה עליכם להפעיל דרכים יצירתיות למגוון בעיות שיצוצו בדרכיכם, הקשורות לעובדים, כוח אדם, כספים, חופשות, מחלות, ועוד. נסו לאמץ חשיבה ״מחוץ לקופסה״ החורגת מגבולותיהם של הפתרונות המוכרים. זכרו שכאשר אתם עובדים עם אנשים, אין נוסחת קסם שמתאימה לכל אחד, ועליכם להיות יצירתיים כל פעם מחדש.
משמעת עצמית וניהול זמן
כמעט כמו כל תפקיד ניהולי אחר, מנהל משאבי אנוש לא ״זוכה״ לבוס קשוח אשר ממטיר עליו הוראות ופקודות מדי יום, אלא מנהל את ענייניו באופן כמעט עצמאי, ומכתיב בתחומים מסוימים את המדיניות בדרכו שלו. לכן, מנהל משאבי אנוש מוצלח צריך לפתח משמעת עצמית ויכולת ניהול זמן מצוינת, אשר תאפשר לו לא רק להשלים את משימותיו הקבועות אלא גם להתמודד עם אירועים לא צפויים, וכפי שצוין בסעיף הקודם – סביר להניח שיהיו הרבה כאלה.
מוכנות להאצלת סמכויות
כמובן, שכמה שלא יתאמץ, מנהל משאבי אנוש יחיד לא יוכל לטפל בעצמו בכל סוגיות משאבי האנוש בארגון. מנהל משאבי אנוש מוצלח יבין כי יש מקומות בהם צריך ״לשחרר״, ולתת לעובדים אחרים לבצע חלק מהעבודה. על מנהל משאבי אנוש לדעת לעבוד בשיתוף עם חברי הצוות שלהם, כך שגם הם יצליחו להתפתח מבחינה מקצועית, ויותר מכל – כדי שהמנהל יוכל להתמקד בשכבות האסטרטגיות של המשימות, כלומר בניהול עצמו.
לסיכום:
אין ספק כי יש תכונות מולדות אשר יוכלו לסייע לכם להפוך ולהיות מנהלי משאבי אנוש מצוינים. אך יש גם פעולות אקטיביות אשר יוכלו לשפר את תפקודכם ולהפוך אתכם למנהלי משאבי אנוש מוצלחים. זה לא יקרה ביום אחד, אבל אם אתם מעוניינים בקריירה ארוכת טווח בתחום - ההשקעה תשתלם לכם.
מדור:
עולם הגיוס
כתבות נוספות באותו הנושא:
גיוס עם פייסבוק - שפת גיוס אחרת
מעיין הנעורים: הכירו את הקלף בשרוול של החברות המובילות בעולם
שמור על קשר:
077-6-000-000
|
|
|
גיוס עובדים
פרסום מודעת דרושים
כתבות ומדריכים
מחשבון עלות שכר עובדים
מה לשאול את המועמד בראיון עבודה?
איך לנסח מודעת דרושים טובה?
ראיון טלפוני יחסוך לכם כסף
6 דברים שמראיין צריך לבדוק בראיון עבודה
על האתר
שירות לקוחות
מי אנחנו
תנאי שימוש
שאלות נפוצות
רוצה לעבוד ב AllJobs ?
חיפוש עבודה
חיפוש עבודה
הצעות עבודה