מגייסים רבים מעדיפים שלא לחשוף את שם החברה בפני המועמדים. הסיבות הנפוצות: רצון למנוע אפשרות יצירת קשר ישיר עם החברה או מצב המחייב דיסקרטיות, כמו למשל החלפת עובד קיים.
אם אלה המניעים שלכם המגייסים, המשיכו להסתיר. אבל בכל מקרה אחר – התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן: חשפו את שם החברה. מדוע? הנה 6 סיבות טובות שיתמכו במודעת דרושים גלויה:
1. המודעה שפרסמתם תזכה ליותר פניות ממועמדים
מבדיקות שערכנו באתר גילינו שמי שלא מפרסם את השם זוכה ל-30% פחות פניות, לעומת מפרסמים אחרים. למה? כי אנשים מחפשים שקיפות וודאות בצד השני. זה נכון תמיד בנוגע לתקשורת בין בני אדם, וגם ביחסים שבין מחפש העבודה למגייס.
2. המועמדים רוצים לדעת עם מי הם מדברים
כלומר, מודעות דרושים שלא מעוררות חשש ומאפשרות שקיפות מלאה. חשבו על המועמדים כעל צרכנים מתוחכמים, שיוצאים למסע "שופינג" בין הצעות העבודה. במקום לקנות חתול בשק, הם יעדיפו להתחיל את התהליך ולשלוח קורות חיים לחברה שהם יודעים מי היא, ויכולים לשפוט אם הם מעוניינים לעבוד בה.
3. המועמדים רוצים לדעת על מה הם מדברים
מגזין ההייטק והחדשנות TechCrunch פרסם לאחרונה כתבה בעניין מה כובש את לב מחפשי העבודה, ובין היתר גילה שככל שהתיאורים מדוייקים יותר באשר לתפקיד ולהטבות הנלוות – מספר הפניות של המועמדים גדל משמעותית.
4. המועמדים רוצים לדעת לאן קורות החיים שלהם התגלגלו
שימו לב: הצורך בידיעה ובשליטה מתחדד נוכח העובדה שכמחצית ממחפשי העבודה ב-AllJobs הינם מועסקים. מדובר באנשים שמחפשים עבודה תוך כדי עבודה או פשוט כאלה שרוצים "להישאר בעניינים" ולדעת אילו משרות מוצעות בשוק העבודה וכמה הם שווים. מחפשי עבודה כאלה, חוששים (ובצדק) שקורות החיים שלהם יגיעו לגורם בחברה בה הם עובדים, או לגורם המקושר אליה – דבר שיגרום לאי נעימות.
5. זה יעזור במיתוג ונראות החברה ברשת
בימינו, למיתוג ולנראות העסק יש חשיבות רבה. גם כמעסיק, חשוב להשקיע במוניטין של מקום עבודה נחשק. מסקר שהעברנו בקרב עובדי הייטק נענינו כי מוניטין החברה הינו אחד השיקולים הבולטים של עובדי הייטק בהגשת מועמדות. כמו כן, גיוס ברשת יוצר נוכחות של החברה המגייסת ומפיץ מסר ברור לגבי חוסן החברה "אנחנו מגייסים" משמע, "אנחנו צומחים".
6. המועמדים יפיצו את הבשורה, מפה לאוזן
דיאלוג חיובי עם המועמדים, יעביר את המסר שלכם הלאה – ובחינם. למועמדים יש חברים ומכרים שיתוודעו אליכם כמחפשי עובדים ועל כן גם חשוב לשמור על חווית גיוס נעימה כלפי המועמדים, לכל אורך התהליך.
ובהיעדר ברירה אחרת...
עם כל הרצון הטוב, יתכן שאתם מנועים מלפרסם את שם החברה, אך גם אם זה המצב, אין זה אומר שלא תוכלו לתבל את מודעת הדרושים ברמיזה שיווקית. הוסיפו משפט קצר בתחילת המודעה, המרמז על אופי והתמחות החברה: "לחברה מובילה המתמחה במתן פתרונות תקשורת מתקדמים בתחום אבטחת מידע ותקשורת מחשבים דרוש /ה ...."
רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת המגייסים של AllJobs בלינקדאין!