התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » איך מנסחים מודעת דרושים?

איך מנסחים מודעת דרושים?

הדרך לגיוס המועמד המתאים מתחילה בניסוח מודעת דרושים מוצלחת. על אילו דברים חשוב להקפיד כשבאים להעלות משרה ואיך מנסחים אותה בצורה שיווקית וקולעת? מדריך

מודעת דרושים מוצלחת, אמורה להכיל את הפרטים החשובים ביותר בצורה קצרה, שיווקית וקולעת ולמשוך כמות גדולה ואיכותית של מועמדים מתאימים. 

 

לפני שמקלידים... 

ראשית, אל תגיעו למעמד העלאת המשרה לא מוכנים. הכינו מראש סקיצה מקדימה, באורך של בין שלוש לחמש שורות, וזכרו שמחפשי העבודה מתרכזים בעיקר בכותרת ובשני המשפטים הראשונים של המודעה.



7 עקרונות לצאת איתם לדרך


1. כותרת מנצחת - אם המשרה שפרסמתם נראית כמו סתם עוד מודעה בלוח, המועמד אליו אתם מכוונים פשוט לא יבחין בכם. המטרה העיקרית של הכותרת היא לגרום לגולש להמשיך ולקרוא את שאר פרטי המשרה. בחירה בכותרת נכונה שמושכת את העין, תביא לחשיפהה גדולה יותר ותעלה את כמות קורות החיים הרלוונטיים שאתם מקבלים. מומלץ להשתמש בנוסח בגובה העיניים, עם פניה אישית למחפש העבודה ולספר לו (או לה) למה כדאי לעבוד דווקא אצלכם.


2. תיאור התפקיד - זה המקום לספר על התפקיד אליו מגייסים, על החברה ועל תחום ההתמחות שלה. בתוך התיאור מומלץ לפרט מהם תחומי האחריות שכולל התפקיד ולדבר על היקף המשרה ועל סביבת העבודה. תיאור נכון של התפקיד – יגדיל את כמות הפניות הרלבנטיות ולכן כדאי להגדיר אותו בצורה מדויקת, ברורה ותמציתית. בחרו בהגדרת תפקיד קיימת ומוכרת, לא צריך להיות מקוריים. פרטו בקצרה מהן שעות העבודה, המיקום וכל מידע רלוונטי אחר שעשוי להיות מהותי עבור המועמד. השכר שווה? השעות גמישות? ציינו זאת!

3. דרישות חובה ויתרון - הגדרת הדרישות היא אולי הצעד הקשה ביותר, כי הוא מאלץ אותנו לחשוב מה אנחנו רוצים מהמועמד, אילו דברים אנחנו מחפשים אצלו ומה חשוב לנו מבחינת השכלה וניסיון. דרישות חובה הן תנאי הסף שעליהם לא תוכלו להתפשר, בעוד שדרישות המוגדרות כיתרון  - הן נתונים שיתקבלו בברכה אך לא יפסלו את המועמד. הגדרת דרישה קריטית כ"חובה", תמנע הצפה של פניות מיותרות. לכם זה יחסוך עבודת סינון ולמועמדים - אכזבות מיותרות.

4. משרה דיסקרטית? אם אין בעיות "פוליטיות" המונעות זאת, עדיף לפרסם את שם החברה. כך תקבלו לא רק מועמדים שרצו את התפקיד, אלא גם כאלה שרוצים לעבוד בחברה שלכם. כ-50% ממחפשי העבודה כבר עובדים – זה אומר שהם חוששים לשלוח קורות חיים למעסיק שלהם, דבר שמונע מהם לפנות למשרות דיסקרטיות, ובצדק.

5. התייחסו לקהל היעד שלכם – ולצרכים שלהם: חיילים משוחררים? הם רוצים לחסוך לטיול ולעבוד עם חברים. סטודנטים? מחפשים משמרות גמישות והתחשבות בתקופות מבחנים. אמהות? גמישות בשעות העבודה. בכירים? רוצים תחומי אחריות ותנאים. עובדי הייטק? שכר גבוה, אפשרויות קידום, חברה יציבה ועוד. נסו לא לחרוג מנושא שיווקי אחד שמתאים לקהל היעד: שכר, תנאים, הכשרה, סביבת עבודה, גודל החברה וכדומה.

6. ללא אפליה – שימו לב לחוקיות של ניסוח המודעה. בדקו שוב כי אין בה אפליה האסורה בחוק, כגון דת, גזע, מין, מגזרים וכדומה. השפה העברית מציבה לנו אתגר נוסף - את לשון המודעה יש לנסח באופן שאינו מפלה נשים, תוך שימוש בלשון רבים, ציון זכר ונקבה גם יחד, או שימוש בלשון ניטראלית ובלתי מגדרית.

7. היו יצירתיים - ובדקו איתנו אפשרויות שונות להבלטת המשרה על ידי הוספת לוגו, הדגשת משרה, פרסום בערוצים נוספים ועוד. תראו מה אפשר לעשות על ידי סרטון וידאו קצר בתוך משרת וידאו, כדי להמחיש למועמדים, איך זה לעבוד אצלכם.

 

 

רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת המגייסים של AllJobs בלינקדאין!

שתף