אז הבינה המלאכותית אולי פרצה לתודעה שלנו בשנת 2023, אבל שנת 2024 היא השנה שבה היא הוטמעה לשימוש נרחב וחברות התחילו להפיק ממנה ערך עסקי.
75% מהמנכ"לים סבורים ש- AI ישנה משמעותית את הארגון שלהם במהלך 3 השנים הקרובות.
42% מהמעסיקים יתנו עדיפות להכשרת עובדים בבינה מלאכותית עד 2027. מעסיקים שלא יכשירו את עובדיהם עלולים למצוא את עצמם בנחיתות מול המתחרים שלהם.
המקצוע עם הגידול המשמעותי ביותר במשרות בשנים הקרובות יהיה "מומחה בינה מלאכותית", מגמה שגם אנחנו ב-AllJobs מזהים.
למרות התנופה העולמית של ה- AI, בישראל התהליך מתקדם בקצב מתון יותר. על אף שאנו ידועים כאומת הסטארט-אפ והחדשנות, השנה האחרונה הציבה בפנינו אתגרים חסרי תקדים. כתוצאה מכך, ארגונים רבים נאלצו להסיט את תשומת הלב והמשאבים שלהם לסוגיות דחופות אחרות, מה שמאט את קצב האימוץ של טכנולוגיות חדשות.
מתוך אלו שהעידו שהם כן עושים שימוש ב-AI, רק כ-40% עושים זאת לצרכי עבודה.
עם זאת, 93% מהם העידו כי הפרודוקטיביות שלהם בעבודה עלתה כתוצאה מכך.
כ-70% היו רוצים לעשות שימוש נרחב יותר בבינה מלאכותית, אבל לא עושים זאת בשל קושי טכני, חוסר אמון או אי הבנה של יכולות הטכנולוגיה.
נתון נוסף שצריך לקחת לתשומת לבנו הוא שרק כ-8% מהמשיבים העידו שמקום העבודה דואג להעביר להם ידע בנושא בינה מלאכותית.
אז איך הם בכל זאת לומדים? מרבית העובדים לומדים עצמאית דרך התנסות עם הכלים או קוראים מאמרים ובלוגים בנושא.
לשאלה 'האם הארגון שבו אתם עובדים עושה שימוש בבינה מלאכותית' - מעל 50% העידו שלא.
מתוך הסקר, אנחנו מבינים שקיים עניין וסקרנות בקרב העובדים בכל הנוגע לשימוש ב AI הם פתוחים לאמץ את הטכנולוגיה ואף מעידים שהיא מייעלת את העבודה שלהם. עם זאת, לא מעט מהארגונים עדיין לא השכילו להטמיע או להכשיר עובדים לעבודה עם כלי בינה מלאכותית. אחת הדרכים להטמיע שימוש בבינה מלאכותית בארגון היא למנות ראש תחום AI, תפקידו לזהות הזדמנויות לשילוב טכנולוגיות AI ולהכשיר את העובדים לשימוש בהן. זהו צעד הכרחי בעולם שבו AI הופך למרכזי, כי כמו שראינו, העובדים מעוניינים להתפתח וארגונים יכולים להפיק מזה תועלת משמעותית.
רבים מהארגונים טרם השכילו להטמיע או להכשיר את עובדיהם לשימוש בכלי AI. חשוב שנזכור שאימוץ בינה מלאכותית אינו רק בגדר יתרון תחרותי מול מתחרים בשוק, אלא גם אמצעי רב-עוצמה להעצמת היכולות וייעול תהליכים ברמה הפנים-ארגונית. הגיע הזמן לגשר על הפער ולרתום את עוצמת ה- AI לטובת הצמיחה וההתייעלות שלכם.