יצאנו לפגוש את מגייס החודש והצגנו לו את השאלות שמעסיקות את כולנו - החל מהקשיים הנוגעים לתחום הגיוס וכלה בדילמות איתן הוא מתמודד יום יום בעבודתו. הנה תשובותיו:
שם: עידו ברנע
תפקיד: מנהל כוח אדם בחברת מנו איתור, גיוס והכוונה
איך הגעת לעולם של הגיוס?
לאחר שירות קרבי של כ-9 שנים בצבא, עברתי לעולם הביטחון האזרחי, לתפקיד מאבטח אניות. לאחר שמילאתי שורה של תפקידים בתחום (מאבטח אניות, ראש צוות אבטחת, רש"צ בכיר) הוצע לי התפקיד של מנהל כ"א לגיוס המאבטחים, על סמך הנסיון האישי הצבאי שלי ועל סמך הניסיון שלי באניות וההיכרות הטובה עם צרכי המערכת.
עד כמה הגיוס מהווה חלק משמעותי מהתפקיד שלך?
חלק משמעותי מאוד, 75% מהזמן מוקדש לנושא הגיוס. בין אם זה איתור מועמדים פוטנציאלים, קיום ראיונות מקצועיים עם מועמדים, ניהול יח"צ ברשתות החברתיות וניהול בלוג העוסק בנושא.
לאיזה תפקיד הכי קשה לך לגייס?
אין תפקיד שקשה לגייס אליו באופן עקרוני, היות וקהל היעד שלנו הוא מאוד ספציפי, והפניות לתפקידים השונים הוא נרחב באופן יחסי. על פניו אנחנו מרגישים כי עלינו לסנן מבין המועמדים את הטובים והמתאימים ביותר. עם זאת, ישנן תקופות בהן קשה יותר לגייס, שוב, בעיקר מהסיבה של קהל היעד. היות וקהל היעד העיקרי הוא חיילים משוחררים, תקופות הביניים, אלה שבין מחזורי השחרור מאופיינות בירידה מסוימת במועמדים פוטנציאלים.

עידו ברנע, מנהל כוח אדם בחברת "מנו איתור גיוס והכוונה"
מה הדבר הכי טיפשי שאמרו לך בראיון עבודה?
בזמן ראיון עבודה שאל אותי מועמד "למה אתה שואל את כל השאלות האלה, זה נשמע כאילו אנחנו בדייט או שאתה רוצה להתחיל איתי..."
אם היית מראיין את ראש הממשלה מה השאלה הראשונה שהיית שואל?
איך הוא רואה את העתיד של שוק העבודה לאנשים מעל גיל 40? איך, כראש ממשלה, הוא יכול ליצור מערכת אשר מתייחסת בשוויון לגילאים אלו.
מה היה מעניין אותך לדעת אצל מגייסים אחרים?
איך הם מתמודדים בפועל עם המחסור התמידי בכוח אדם. בעולם האבטחה יש כל הזמן מצב של חוסר והיה מעניין אותי לראות איך מגייסים אחרים מספקים את המענה הכי טוב בהקשר הזה. הייתי רוצה לדעת מה האתגרים העיקריים שחווים מגייסים אחרים, על מה בתפקיד הם שמים דגש ועל מה פחות. איך הם מתעדפים לקוחות ובוחרים למי להעביר מועמדים קודם.
מה טוב לך בעבודה מול אולג'ובס ומה פחות?
החיובי:
1. ממוצע גבוה של קורות חיים.
2. אחוזי התאמה גבוהים יחסית (15%- 20% בערך עומדים בדרישות).
3. שירות ויחס מצוין מצד מנהלי תיקי הלקוחות.
4. ממשק ניהול פשוט ויעיל.
שלילי:
חוסר היכולת לסנן קורות חיים ממועמדים השולחים ללא הפסקה. במילים אחרות כפילות מועמדים.
ולסיום - טיפ אחד למגייס המתחיל:
לא לקחת כל ראיון עבודה ללב. לתפקיד ספציפי צריך X אנשים, ולתפקיד זה יש לבחור את המועמד המתאים ביותר מתוך כל הקבוצה. אם מתחילים לשלב רגש בהחלטה שכלית – יכולות להיווצר בעיות.
גם אתם רוצים להופיע במדור? לחצו כאן וספרו לנו על זה!
רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!