"ההייטק – כמייצג של מקצועות העתיד, הוא עדיין שחקן ראשי בשוק והטכנולוגיה היא משהו שדווקא צמח במשבר. מכירות הוא נתח שהכרחי וחיוני לכל פעילות עסקית שוטפת, ולכן תמיד תהיה לו דרישה - גם בתקופת חירום. יצור ותעשיה הוא אחד הענפים ששמרו על יציבות למרות הקורונה. כמעט כל המפעלים בתעשייה הוגדרו חיוניים ונשארו פתוחים במהלך ימי הסגר, אך גם הם מדווחים על מחסור בכוח אדם קיים (בעקבות העלייה בתחלואה והיציאה לבידודים) ועל קושי בגיוס של עובדים חדשים", מסבירה בוימפלד.
"כשבוחנים את התפקידים הכי פופולריים, בולטים בראש מכירות, עבודות משרדיות ואדמיניסטרטיביות, נהגים, מחסנאים. נראה כי ההתעניינות מצד מחפשי העבודה היא בתחומים שרוויים במשרות, וזו התנהגות שתואמת את המגבלות במשק, כאשר אנשים מחפשים לעבוד במשרות שחיוניות במצב החדש. המציאות הכלכלית של היום, והתנודתיות הרבה בשוק, הביאו לכך שהיום העובדים מעוניינים בביטחון וביציבות תעסוקתית ולכן מחפשים לעבוד במקומות מבוססים, שיכולים לשרוד משברים גם בסדר גודל של הקורונה. במצב הנוכחי גם תפקידים שפעם לא באו לחשבון – הופכים פתאום לרלוונטיים, ויש לקוות שעם תום המשבר נראה יותר ויותר ישראלים חוזרים למקצועות "הרגילים" שלהם", מוסיפה עינב.