התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » 5 סיבות שבגללן חייבים להחזיר תשובה למועמדים

5 סיבות שבגללן חייבים להחזיר תשובה למועמדים

גם תשובה קצרה ועניינית היא תשובה: משוב למועמדים מעוגן עתה בחוק, אך הוא גם כלי שיווקי זול שמסייע לתדמית החברה. כדאי לקרוא

מאת: ענת ספיר, מומחית ייעוץ וליווי לבכירים

המועמד לא הרשים אתכם? מרגישים שאין לכם זמן לחזור לכל מועמד ומועמד? כדאי לכם להתחיל לשנות את צורת המחשבה שלכם. מתן משוב כלשהו בכל שלב בתהליך הגיוס משקף התנהלות מנומסת, מכובדת ומכבדת, והכרה במאמצים שהמועמד השקיע מצידו.

 חייבים לחזור למועמדים: לפי חוק

אם עד היום החלטתם לוותר על השלב הזה בתהליך, כדאי שתדעו: החוק הישראלי החליט שעדכון של המועמד לגבי מצבו בתהליך הגיוס אינו אופציונלי יותר. החל מ-31.01.2015, התיקון החדש לחוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), תשס"ב – 2002 מחייב כל מעסיק למסור הודעה בכתב (לרבות באמצעי אלקטרוני או טכנולוגי אחר) למועמד לעבודה על התקדמות הליכי המיון לעבודה.

בנוסף, עליו למסור הודעה אחת לחודשיים מאותו מועד ואילך, אודות מידת התקדמותו בתהליך המיון. 
המעסיק מחוייב גם למסור הודעה בכתב בנוגע לאי קבלתו של המועמד לתפקיד, תוך 14 ימים מהמועד בו המשרה אליה התראיין אויישה. הוראות אלו רלוונטיות לכל הליך גיוס ומיון, בין אם מבוצע על ידי המעסיק במישרין ובין אם המעסיק מסתייע בגורמים חיצוניים, ואף ללא קשר לאורך התהליך.

החובות החדשות יחולו על כל המעסיקים, למעט מעסיקים בענף ההסעדה והמסעדנות ולמעט מעסיקים "קטנים" המעסיקים פחות מ-25 עובדים. כמו כן, הן לא יחולו על גיוסים למשרות זמניות של עד חודש ימים. במידה ומעסיקים פוטנציאלים יפרו את החובות החדשות, המועמדים יוכלו להגיש תביעה לפיצוי כספי, מבלי שיצטרכו להוכיח כי נגרם להם נזק כספי כלשהוא. גובה הפיצוי יהיה נתון לשיקול דעתו של בית הדין.

 

וחוץ מהחובה החוקית: למה חזרה למועמדים היא חיובית?

נכון, התיקון החדש לחוק יגזול מהמגייסים עוד זמן (שכנראה אין להם), ויעמיס על שגרת העבודה שלהם. אך בראייה כוללת, מדובר בברכה. מעבר לפן החוקי המחייב, לעדכון המועמד יתרונות רבים:

1. התנהלות מול המועמדים - ראי להתנהלות החברה

חברות ענק בינלאומיות שלהן סניפים בארץ זוכות למוניטין חיובי בקרב המועמדים. אך מלבד היוקרה הבינלאומית, חברות אלו מתנהלות בצורה מנומסת ודואגות ליידע את המועמדים בכל שלב בתהליך הגיוס. גם כשמדובר בהודעה אוטומטית קצרה -  נהלי עדכון המועמדים בחברה הם פועל יוצא של נימוס בסיסי בין אנשים.

2. נאה דורש, נאה מקיים

אם ידעתם לציין במודעת הדרושים כמה חשובות לכם תכונות כמו התנהלות מנומסת, יכולת עבודה בצוות, יחסי אנוש טובים וכיוב', אשר הן דרישות המשתמעות כמעט בכל תפקיד ובכל חברה - עליכם לשדר את אותן אמות מידה, גם כאשר התהליך מסתיים בהחלטה על דחיית המועמד.

3. מפה לאוזן - מועמדים בונים מוניטין

כשמועמדים חווים משהו בתהליך הגיוס שלא מוצא חן בעיניהם – ההתייחסות של אנשי הגיוס, התנהלות לא מסודרת ברמת ההתכתבות והטלפונים ואפילו  – הם עשויים להסיר את מועמדותם ולספר על כך לחבריהם. מילה מפה לאוזן פועלת גם בעולם הגיוס - אם אנשים עובדים במקום טוב, החברים שלהם רוצים להצטרף ואם הם זוכרים מקום מסוים לרעה הם ידאגו להזהיר את סביבתם ולחלוק עימם את החוויה האישית שלהם. תחזוק הקשר עם המועמדים חשוב גם לכם לבניית מוניטין כמעסיק המתנהל באופן מכובד ומכבד.

4. מיתוג החברה כמקום עבודה נחשק

העובד המודרני מבין שלבחירת מקום עבודה תהיה השפעה רבה על חייו בשנים הבאות - מה שהופך אותו לצרכן בררן של משרות. מלבד תנאי העסקה, העובד בוחן גם את החומר האנושי בארגון, את אופי ההתנהלות ואת היחס. התנהלות אדיבה ומנומסת בתהליך הגיוס היא חלק בלתי נפרד מרושם זה. זכרו: בתחומים רבים ביקוש המשרות רב על ההיצע, והחברות הן אלה שמחפשות עובדים ומחזרות אחריהם. במקרים אלו (ולא רק בהם) התנהלות נאותה תסייע למוניטין החברה ותתרום לגיוס עובדים יעיל ואיכותי בכל זמן.

5. בשורה התחתונה, כולנו בני אדם

קל מאוד להסתתר מאחורי מושגים מופשטים כמו "מועמד", "מעסיק" ו"מדיניות החברה" - אך לא תמיד המועמד תופס את הדברים כך. צריך לזכור שמבחינת המועמד, האנשים עימם הוא בא בקשר מייצגים את החברה ולכן, כמו כל מחלקה אחרת בחברה המתנהלת מול לקוחות, כדאי לאנשי הגיוס בחברה לאמץ גישה ייצוגית. והרי ידוע ש"היום מועמד, מחר לקוח" – ככה זה כשחיים במדינה קטנה.

 

חזרה למועמדים כמהלך שיווקי – כך תעשו זאת בקלות

כיצד חוזרים למועמדים, גם נכון וגם יעיל? הנה 3 טיפים בסיסיים:

1. שלחו הודעה קצרה ועניינית – תמיד

אין דבר השנוא יותר על מחפשי עבודה מחוסר משוב. לא צריך לכתוב באריכות וגם אין צורך לפרט מדוע, העיקר לתת משוב כלשהו הנוגע להתקדמות המועמד בתהליך – די בהודעה קצרה, אדיבה ועניינית.

2. אל תחששו להשתמש בדיוור אוטומטי

בימינו, כשהטכנולוגיה מפותחת, אין תירוצים. בממשקי החברה או באתר הדרושים יש מערכות אוטומטיות, תשתיות דיוור של תבניות למכתבים מוכנים, או בנוסח המתעדכן לפי רצונכם. אולם גם במקרים כאלו כדאי לדעת כיצד להשיב למועמדים באופן נכון.

3. הקפידו על עדכונים רציפים - לאורך כל התהליך 

את העדכון יש לקיים במהלך תהליך הגיוס כולו: אל תסתפקו בדיוור אוטומטי רק לשלב הראשוני של קבלת קורות החיים - כשאתם מעדכנים את המועמד בדבר קבלת קורות החיים שלו, אתם יוצרים אצלו ציפייה להמשך עדכונים. לכן, המשיכו לעמוד בקשר עם המועמד גם לאחר מכן, עד התוצאה הסופית.

 

רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

שירותי מיון והשמה מבוצעים ע"י "AllJobs Match"
חושבים על פרסום מודעת דרושים? לחצו כאן

שתף