בשבוע שחלף
עובדים גויסו
499
התחברות / הרשמה
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
שדה חובה
שכחתי סיסמה
כניסה
מעסיק חדש? כאן נרשמים
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
ניהול גיוסים
פרסום משרה
חבילות ומבצעים
פתרונות הגיוס שלנו
שירותי השמה
שירותי מיון
מוצרי מדיה וכלים ויזואליים
כלי מיתוג מעסיק
חיפוש עבודה
מה מעניין אותך?
חיפוש וגיוס עובדים - פרסום מודעה
|
עולם הגיוס
|
חברות השמה וכח אדם
אולג'ובס
»
עולם העבודה - מאמרים
»
מדור עולם הגיוס
»
10 טיפים שיעזרו לכם למשוך את עובדי ההיי-טק אליכם
10 טיפים שיעזרו לכם למשוך את עובדי ההיי-טק אליכם
בתחום שבו חצי מהעובדים מחפשים עבודה בזמן שהם עובדים - חברות שרוצות לגייס את הטובים ביותר צריכות להיות מדויקות מאוד בתהליך הגיוס שלהן. כך עושים את זה נכון
מאת: בתיה וייסמן
בעולם טכנולוגי ודיגיטלי,
מתכנתים
,
מהנדסים
ומפתחים הפכו ללחמניות החמות ביותר בשוק העבודה. מגזין US News אף הגדיר לאחרונה את "הנדסת התכנה" כמקצוע הטוב והנחשק במשק. מדי שנה נפתחות עוד ועוד חברות היי-טק ומדיה, והביקוש לבעלי מקצוע שיאיישו את התפקידים בארגונים הללו עולה.
אם אתם מגייסים בתחום ההיי-טק, סביר להניח שאתם מרגישים בעצמכם
את המגמה החיובית
בתחום, וגם הנתונים במשק מראים עליה כללית של 6% בכמות המשרות. עיקר העלייה נובעת
מגידול בכמות המשרות בתחום האינטרנט ומשרות בתחום התוכנה
(חורג ממגמה זו הוא
תחום החומרה
).
סקרים שביצענו לאורך השנים האחרונות מראים כי העובדים בו לא נשארים לאורך זמן במקום אחד. נכון להיום, כשהצעות העבודה זמינות ובהישג יד,
קרוב למחצית מעובדי ההיי-טק המועסקים, תרים אחר משרות נחשקות יותר
. עובדי היי-טק לא מרוצים, הם במידה רבה טרף קל למגייסים: אם מציעים להם את הדברים החשובים להם, רבים הסיכויים לגיוס מוצלח ויעיל.
אז איך לגייס אותם?
אספנו עבורכם מספר עצות לגיוס אפקטיבי של בעלי מקצועות בתחום ההיי-טק, כדי להקל על התהליך ולסייע לכם בהשגת העובדים האיכותיים ביותר.
אל תחכו שהם יגיעו אליכם - צודו אותם
מחקר שערכה השנה לינקדאין בקרב משתמשיה, מצא כי
כ-80% מהם בכלל לא מחפשים עבודה באופן אקטיבי
. לכן, מגייסים שמחפשים מועמדים איכותיים עם כישורים ממוקדים בתחום ההיי-טק -
לא יכולים להסתפק בגיוס פאסיבי
, וצריכים להבין שבמקביל לגיוס באפיקים המסורתיים, העובד המודרני חושב שזה לגמרי לגיטימי שימצאו אותו – ולא בהכרח להפך.
הציעו להם את הדברים שהם מחפשים בעבודה
מה חשוב לעובדים אלו? בעיקר
משכורת, אבל גם עניין ואתגר - ואפשרויות קידום
. ולכן, כדי למשוך את תשומת לבו של המועמד, עליכם להציע ולהבליט פרמטרים אלו, כבר בשלב פרסום המשרה. מעבר
לשכר ריאלי והולם לתפקיד שעל הפרק
, חשוב לתאר את האתגרים שיעמדו לפניהם בתפקיד. בנוסף,
כדאי לתאר את אפשרויות הקידום בחברה.
אם יש מדיניות המעודדת קידום בחברה – שתפו אותה (רצוי כולל דוגמאות).
שווקו להם היטב את ההטבות
לא על השכר לבדו יבחרו עובדים במקום עבודה, ובעיקר כשמדובר בהיי-טק. לפעמים תנאים נלווים מהווים יתרון משמעותי, שיכול להיות הגורם המכריע בבחירה במקום עבודה. מציעים אופציות/מניות/רכב חברה? ספרו על כך למועמדים. מאפשרים גמישות בשעות? עבודה מהבית? בתקופה שלנו, עובדים מעוניינים לשמור על איזון בין עבודה לפנאי, ולכן אלו הן הטבות שאי אפשר לזלזל בהן, וחשוב לשווקן כראוי.
שדרו יציבות
חלום האקזיט לא נמוג, אולם הוא טרם החליף לגמרי את הרצון במקום עבודה יציב ונעים. חברה בעלת אופק עסקי מבטיח (הן חברות מבוססות והן חברות סטארט-אפ) תוכל לגייס יותר בקלות – אם רק תדע להציג זאת. הדגישו יכולות ויתרונות - למשל: עולם מוצרים חדשני, מיקום חזק בשוק, מיתוג מנצח, יתרון על פני מתחרים, השקעות בחברה שבוצעו או עומדות להתבצע, פרסים ומוניטין עסקי.
דברו בטרנדים
המועמדים של היום, ובעיקר בתחומים אלו, מושפעים מטרנדים. לכן, כדאי שתכללו טכנולוגיות אקטואליות בתיאור העבודה והפרויקטים, כאופציונאליות או הכרחיות. הדגשת טרנדים אקטואליים תמשוך אליכם מועמדים מוכשרים ואמביציוזיים, בקיאים ומתעניינים.
ספרו על התרבות הארגונית שלכם
סביבת עבודה טובה, נעימה ומקצועית
נחשבת לשיקול חשוב בבחירת מקום עבודה בקרב עובדי היי-טק. לכן, ספרו להם על האווירה בחברה, ותארו איך היא מקדמת אווירת עבודה נעימה:ברמה המקצועית והבין אישית כאחד. הציעו למועמד לשוחח עם עובדים באופן אישי (אפילו, אם אפשר, שלא בנוכחותכם).
צרו אזור קריירה באתר
סקר שערכנו ב-AllJobs, גילה כי
40%
מעובדי ההיי-טק לומדים על מקום עבודה דרך אתר האינטרנט של הארגון. לכן,
אל תסתפקו בפרסום המשרות גרידא. מועמדים רוצים להכיר אתכם מקרוב כעסק וכארגון: מיהם האנשים מאחורי המותג? מה החוויה של העובדים? איזה ייחוד יש לכם?
Make it personal
כל מתכנת יעיד כי הוא קיבל עשרות פניות מחברות גיוס, אשר ברור שנשלחו לתפוצה רחבה ולאו דווקא אישית אליו. נכון, קשה לכתוב באופן אישי לכל מועמד, אך בכל זאת, כדאי לעשות מאמץ משמעותי כדי לשוות לפניות מראה אישי ואמין. הנימה האישית מבליטה את הפניות שלכם מהשאר, מגדילה את הסיכוי למענה, ומקטינה את הסיכוי שהמסר שלכם יתפייד לו מהאינבוקס.
9. הבינו את הפסיכולוגיה שלהם - ופעלו על פיה
הדרך הטובה למשוך מתכנת טוב, היא לחשוב כמו אחד. רובם, במיוחד הטובים ביותר, מאוהבים במה שהם עושים. אז איך מדברים למפתח, למשל? הסבירו את הרעיון הבסיסי של התפקיד, ושאלו כיצד המועמד ייגש אליו מנקודת מבט טכנית. ברגע שהם בונים את התרחיש בראש שלהם, הם כבר צעד אחד קדימה בדרך לרצות להגשים את החזון בחיים האמיתיים. בנוסף, חשוב להראות להם שאתם מתלהבים מהפרויקטים. אם אתם תתלהבו, גם הם כנראה ידבקו בזה.
10. שקפו את המציאות
בעת הגיוס, חשוב להיות מציאותיים לגבי עמדת החברה ולגבי מה שיש לה להציע. אם יש לכם דרך מוכחת להצלחה סביר להניח שתוכלו למשוך אליכם כישרונות. אם אין לכם הרבה ביד, אלא רק רעיון טוב ואמונה, צריך להגיד גם את זה. בסופו של דבר חשוב להציע משכורות גבוהות, אך יחד עם זאת, גם לזכור שבשל אהבת המקצוע, סביר להניח שמה שהכי ישנה למועמד זו העבודה עצמה.
ונקודה למחשבה לסיום:
במצב בו עובדי ההיי-טק לא חוששים לעזוב כשרע להם - חשוב כי לא רק תלמדו כיצד למשוך אותם אל הארגון, אלא גם לשמר אותם. זה אומר שמבחינתכם, חשוב לקיים את כל מה שהבטחתם לעיל, לחשוב על הפיתוח המקצועי שלהם ולא פחות - לתת להם תחושה שיש להם עם מי לדבר.
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור אתר themarker
מדור:
עולם הגיוס
כתבות נוספות באותו הנושא:
10 טיפים לקיום ראיון עבודה מוצלח
איך פותרים את מצוקת הגיוס בהייטק?
שמור על קשר:
077-6-000-000
|
|
|
גיוס עובדים
פרסום מודעת דרושים
כתבות ומדריכים
מחשבון עלות שכר עובדים
מה לשאול את המועמד בראיון עבודה?
איך לנסח מודעת דרושים טובה?
ראיון טלפוני יחסוך לכם כסף
6 דברים שמראיין צריך לבדוק בראיון עבודה
על האתר
שירות לקוחות
מי אנחנו
תנאי שימוש
שאלות נפוצות
רוצה לעבוד ב AllJobs ?
חיפוש עבודה
חיפוש עבודה
הצעות עבודה