התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » 5 צעדים שיקדמו את הגיוס שלכם בתקופת החגים המנומנמת

5 צעדים שיקדמו את הגיוס שלכם בתקופת החגים המנומנמת

החגים בפתח, ומגייסי העובדים - במתח. בתקופה בה כל המשק נכנס להאטה, כיצד תנצלו אותה דווקא כדי להעלות את הגיוס שלכם רמה?

מאת: מערכת AllJobs 
 
אנשים יוצאים מוקדם הביתה? עמיתים מנצלים את ימי החופשה שנשארו להם וטסים לחו"ל? משימות גדולות נדחות למועד לא ידוע? אם עניתם על כל השאלות הללו ב"כן", כנראה שהגיע הזמן הקסום בשנה ששמו "תקופת החגים".
 

תקופת החגים בעבודה. עם שמחת החג מגיעה גם הנמנמת

 
אין ספק כי מדובר בתקופה משמחת לכל הדעות – האווירה חגיגית, האוכל טעים ובעיקר - יש הרבה חופש. מצד שני, עבור המגייסים, מדובר באחת התקופות הפחות פעילות בשנה: לא רק שפחות מועמדים מחפשים אחר עבודה, אלא שבאופן טבעי תהליך הגיוס הופך לאיטי ומתמשך יותר, מה שיגרום, לרוב, לתקופת "יובש" מבחינת גיוס.

מלימונים ללימונדה: כך תשתמשו בתקופה איטית לקידום הגיוס שלכם

כיצד ניתן להתמודד עם אתגר זה? איך אפשר להפוך את החיסרון ואת ההאטה הטבעית במשק ליתרון עבורכם? הנה חמישה צעדים, אשר יסייעו לכם לנצל בצורה הטובה ביותר את תקופת החגים, ובסופו של דבר לתרום לתהליך הגיוס הכולל.
 
  1. בצעו הערכה של המאמצים שלכם בשנה החולפת

    מאחר ובאופן טבעי לא תוכלו להמשיך לגייס "בכל הכוח" בתקופה זו, אין סיבה לא לנצל את הזמן שנוצר כדי לבצע בדק בית ולבחון את שיטות הגיוס שלכם מהשנה האחרונה. נסו לזהות מה עבד עבורכם ומה לא. כמה שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם:
    - באילו תקופות הצלחתי לגייס הכי הרבה עובדים, ומדוע?
    - מהם המקורות דרכם השגתי את המועמדים המוצלחים ביותר, וכיצד ניתן להגדיל את השימוש בהם?

    - אחרי אילו ראיונות הרגשתי שהכרתי טוב את המועמד והצלחתי להעריך אותו, ומה שאלתי באותו ריאיון? 
    - איזה גיוס היה בדיעבד לא מוצלח, ומדוע? 
    - האם פרסום מודעה במדיה מסוימת הגדיל משמעותית את בריכת המועמדים שלכם? 

    אל תהססו לשאול עמיתים לעבודה (מי מהם שעדיין נמצא בארץ, כמובן) ולהתייעץ איתם – אם הם עובדים יחד עם המועמדים שגייסתם, סביר להניח שהם ידעו לענות על חלק מהשאלות הללו.
 
  1. השתמשו בנתונים כדי לזהות דפוסים

    מגייסים, מנהלי גיוס ולמעשה כמעט כל בעלי פונקציה עסקית בחברה, אוספים במהלך השנה נתונים רבים במגוון תחומים הנוגעים לתפקיד שלהם. נראה שהחגים הם התקופה המושלמת להשתמש בנתונים שנאספו, לנתח אותם ולהרהר בהם. נסו להסתכל על הסטטיסטיקות שאספתם, ונסו לאתר תבניות. למשל: באיזה רבעון שכרתם הכי הרבה מועמדים עבור מחלקת המכירות? כל כמה זמן נפתחת משרת IT? האם יש עקביות מסוימת בנתונים הללו? התשובה, להפתעתכם, תהיה פעמים רבות "כן". הבנת דפוסים מסוג זה תוכל לסייע לכם באופן משמעותי להכין את עצמכם לשנה הבאה, ואף לשנות את תכנית הגיוס שלכם כך שתהיה יעילה יותר ומתאימה יותר להלכי החברה, גם אם לא הייתם מודעים אליהם עד כה.
 
  1. חשבו על דרכים לשדרוג המותג

    כאשר מגייסים מחליטים ללכת על גישה "שיווקית" יותר בתהליך הגיוס שלהם, הם יגלו שברוב המקרים יותר מועמדים איכותיים זורמים לארגון. מדוע? כי באמצעות שיווק נכון ניתן לבנות מותג שמושך באופן תמידי מועמדים מוכשרים, ללא קשר למשרות הפנויות המוצעות - ממש כפי שאלפי מועמדים מגישים מדי יום מועמדות ל"גוגל" גם אם אין שם כרגע משרות שרלוונטיות להם. מדוע שלא תנצלו את תקופת היובש כדי לשדרג באופן משמעותי את המותג שלכם? השתמשו בזמן הפנוי כדי לחשוב על מהלכי  שיווק חדשים, שיעלו את ערך המותג שלכם בעיני מועמדים לאורך כל השנה. השקיעו בבניית או שדרוג אזור הגיוס באתר החברה, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת נוחות המשתמש. בנוסף, תוכלו להשקיע בסרטוני תדמית, להתפרש ליותר ערוצי מדיה ורשתות חברתיות (או לצמצם את הלא יעילים שביניהם) או לחשוב על דרכים יצירתיות אחרות לפרסם את היתרונות הרבים שמציעה החברה.
 
  1. עדכנו את תיאורי המשרות

    במהלך ההמולה והעבודה הקדחתנית לאורך רוב השנה, דברים רבים עלולים להיות מוזנחים בגלל שיקולי דחיפות. אך לעתים יהיו אלה הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר, כמו למשל תיאור המשרות הפנויות בחברה. וזו בעיה רצינית, כיוון שיותר מכל דבר אחר, תיאור המשרה עשוי להיות הגורם המכריע אשר יגרום למועמד להחליט האם להגיש מועמדות למשרה מסוימת או לא. לכן, מומלץ לנצל את תקופת החגים כדי לעשות זאת.
    נסו לעבור על כל תיאורי העבודה שלכם, ולשאול את עצמכם: האם הם מתארים בצורה מדויקת את המשרה? האם הדרישות המצורפות אליהם נראות כה נוקשות - על גבול המרתיעות? אם אפשר, נסו גם לשאול אנשים אשר מאיישים בפועל משרות אלו האם בעיניהם התיאורים משקפים אותן באופן מדויק, שכן לעתים מעמדת המגייס קשה לענות על שאלות מסוג זה.
 
  1. קבעו מטרות לשנה החדשה

    נסו להשתמש בכל מה שלמדתם דרך הצעדים הנ"ל, כדי להגדיר את יעדי הגיוס אותם תרצו להשיג בשנה הבאה. לא מספיק לחשוב על כך ולשמור את הרעיונות בתוך הראש שלכם. רשמו אותם ביומן, בלו"ז או אפילו הכריזו על כך בפני המנהלים. כמובן שאם ברצונכם להציב יעדים, עליכם לתכנן כיצד תשיגו אותם – כיצד תשמרו את תדמית המותג אשר פיתחתם במהלך החגים? כיצד תדאגו שתיאורי המשרות ימשיכו להתעדכן? כיצד תעבדו את המסקנות מאיסוף הנתונים שלכם ותיישמו אותן כך שתהליכי גיוס יותאמו לתקופות מסוימות בשנה? הגדירו לכם תכנית עבודה מסודרת, אשר מסתמכת על הידע שצברתם במהלך השנה ועל הזמן שנשאר לכם בתקופת החגים. תגלו שתכנון מוקדם ומפורט, גם אם לעתים נראה מוגזם או שאפתני, עשוי למקד אתכם ולהציב מטרה אל מול עיניכם, אותה תשאפו להגשים במהלך השנה.






    לסיכום: תקופת החגים ככל הנראה לא תהיה התקופה הזוהרת בחייו של המגייס. לאחר ימי עבודה קדחתניים מגיע שקט מסוים, ומתפנה זמן שלא היה קיים בחודשים שקדמו לכך. מגייס טוב ידע לנצל את הזמן שהתפנה כדי לעצור ולהבין כיצד ניתן לשפר באופן רחב ומעמיק יותר את תהליך הגיוס. כמובן שהתהליך לא נפסק לחלוטין בתקופת החגים, ולכן נסו להקפיד דווקא בתקופה זו לזרז את תהליך הגיוס של כל מועמד – לקבוע ראיונות במועדים סמוכים, לתת משימות קצרות טווח, ולנסות לא להשאיר מועמדים באפילה למשך זמן ממושך מדי.


    קראו עוד: 10 כללים לניהול חופשת עובדים
שתף