מאת ליבי שגיא
אם המודעה שפרסמתם נראית כמו עוד טיפה בים של לוח המשרות, המועמד אליו אתם מנסים לכוון פשוט לא יבחין בכם. בשוק התחרותי של היום מחפשי העבודה רואים עצמם כלקוחות לכל דבר ולכן עליכם לבדל את עצמכם ולבלוט - כבר משלב המודעה.
המפתח למודעת דרושים מוצלחת, טמון בפנייה אישית לקהל היעד. תכנון מראש וניסוח נכון של המודעה יגדילו את מספר הפניות ויסייעו לכם להגיע אל המועמדים המתאימים ביותר למשרה שפרסמתם.
טיפ 1: הגדירו את מי אתם מחפשים והתאימו את הדיבור אליו
כל קבוצה באוכלוסייה מחפשת דברים אחרים במקום העבודה ועל הדברים הללו יש לשים את הדגש כשבאים לנסח את המודעה. איך עושים זאת בפועל? מתמקדים בקהל היעד, בשפה, בצרכים שלו ובעולם המושגים שהוא מכיר. לדוגמה:
· סטודנטים - הבליטו יתרונות כגמישות בשעות העבודה והתחשבות בתקופות מבחנים
· הורים לילדים קטנים - דברו על נתונים הנוגעים להיקף המשרה ושעות העבודה
· חיילים משוחררים - רוצים לחסוך לטיול ולעבוד עם חברים, להם הדגישו את השכר
· בכירים - הדגישו את תחומי האחריות של התפקיד ואת התנאים
· עובדי הייטק - דברו בעיקר על שכר גבוה, אפשרויות קידום, ויציבות החברה
בשורה התחתונה: הבינו מה מניע את קהל היעד שלכם והכניסו את המידע הזה לתוך המודעה.
טיפ שני: ערכו אופטימיזציה למודעה לפני שאתם מעלים אותה
כדי לקבל כמה שיותר קורות חיים רלוונטיים עלינו לשים לב לשני מישורים במודעה: קטלוג וניסוח. חשוב מאוד לקטלג את המשרה באופן נכון, כדי שהמועמדים שמחפשים אותה – ימצאו אותה בקלות בקטגוריה המתאימה לה.
בנוסף, כדאי לסמן גם את סוג המשרה ואת ההיקף שלה, מפני שאנשים רבים מחפשים עבודה דרך הרובריקות האלו. בחלק מהמקרים רצוי אף לציין במפורש את האוכלוסייה שאליה פונה המשרה ("מתאים לסטודנטים/אמהות" וכדומה) מאחר וזה מגדיל את מספר הפניות.
מבחינת ניסוח, כדאי לזהות מה שונה במשרה ומייחד אותה – ואותו לשווק החוצה. זכרו כי מחפשי העבודה נתקלים בעשרות מודעות דרושים והם רוצים לדעת, במהירות האפשרית, מה מיוחד במשרה המוצעת.
דוגמא לאופטימיזציה של משרה: מודעה שפרסמה חברת 'קרוקס' הגיעה אלי לצורך ביצוע שיפורים. החברה גייסה לאחרונה מוכרים לשורותיה והשתמשה בכותרת השחוקה "דרושים מוכרים". לפני השינוי התקבלו 54 קורות חיים למשרה.
לשיפור התוצאות, בחרתי בכותרת אטרקטיבית יותר ("להיות חלק ממותג מוביל") ובשתי השורות הראשונות הדגשתי את החוויה הצעירה שבסביבת העבודה.התוצאה: לאחר שיפור זה קיבלה המשרה 244 קורות חיים.
בהמשך, כיוון שהמשרה נועדה לקהל צעיר הוחלט להוסיף לה גם לוגו וסרטון וידאו קצר שממחיש למועמד איך נראית העבודה מבפנים. הסלוגן שליווה את הסרט היה "אצלנו לא מקפלים בגדים" והרעיון שעמד מאחוריו היה לבדל את המשרה מיתר המשרות בתחום החנויות והמכירות ולהבליט את השוני והייחודיות שלה.
התוצאה: המשרה קיבלה הפעם 618 קורות חיים!
טיפ שלישי: כל המוסיף גורע
חשוב לשים לב שאתם פונים לקהל יעד עיקרי ולא משלבים יותר מנושא שיווקי אחד שמתאים לו. דייקו בתיאורי התפקיד והתמקדו בנושא שמשווק את המשרה באופן הטוב ביותר (שכר, תנאים, סביבת עבודה וכדומה). בסופו של דבר המודעה צריכה לספר סיפור ולא להישמע כמו תוכן שיווקי מוגזם.
שלושת המכות הגדולות של המגייסים