היום
עובדים גויסו
28
התחברות / הרשמה
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
שדה חובה
שכחתי סיסמה
כניסה
מעסיק חדש? כאן נרשמים
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
ניהול גיוסים
פרסום משרה
חבילות ומבצעים
פתרונות הגיוס שלנו
שירותי השמה
שירותי מיון
מוצרי מדיה וכלים ויזואליים
כלי מיתוג מעסיק
שירותים נוספים
בדיקות מהימנות דיגיטליות
חיפוש עבודה
מה מעניין אותך?
חיפוש וגיוס עובדים - פרסום מודעה
|
עולם הגיוס
|
חברות השמה וכח אדם
אולג'ובס
»
עולם העבודה - מאמרים
»
מדור עולם הגיוס
»
6 תכונות שחייבות להיות לכל מגייס/ת מוצלח/ת
6 תכונות שחייבות להיות לכל מגייס/ת מוצלח/ת
מה הקשר בין יכולת לראות את העתיד לבין גיוס מוצלח? שני מומחי גיוס חושבים שיש כזה, ומספרים על 6 תכונות חשובות שצריכות להיות לכל מגייס שמכבד את עצמו. כמה מהן יש לכם?
מאת: בתיה וייסמן
גיוס עובדים הוא מקצוע, ולא אחד פשוט. אין ספק שכדי להיות מגייס מוצלח ומצליח, יש ללמוד, להתנסות ולהתמקצע. אולם האם מעבר לכל זה, ישנן גם תכונות מהותיות שחייבות להיות לכל מגייס מצטיין?
פרחאן פארוקי, נשיא ומנכ׳ל HR Milieu (ספקית שירותי ייעוץ גיוס) טוען כי מיומנויות ״רכות״ כמו הקשבה, תקשורת, ביטחון, כישורי ניהול זמן ויכולת ל"משחק קבוצתי" הן התכונות שמרכיבות מגייס מוצלח.
אם אתם עובדים כמגייסים, סביר להניח כי אתם מחזיקים במרבית התכונות שצוינו, אחרת ככל הנראה כלל לא הייתם מגיעים מראש לתפקיד שכזה.
בין שירות לקוחות לתחרותיות: התכונות שעליכם לגייס לעצמכם
אך
מהן התכונות החשובות ביותר עבור מגייס?
אילו מיומנויות עליכם לשפר כדי להבטיח שתהיו המגייסים הכי טובים שאפשר? או, אם אתם מחפשים להעסיק מגייסים חדשים בחברה שלכם, אילו תכונות אתם צריכים לחפש? הנה 6 כאלו, עליהן עמדו פארוקי וטוני סורנסן, מנכ"ל חברתVersique לייעוץ וחיפושים בתחום הגיוס:
הבנה עמוקה של העסק ושל הדנ"א שלו
לא מספיק שמגייס ינהל קשר שוטף עם מנהלי הגיוס וכוח האדם, אלא הוא צריך להבין את העסק לעומק ולדעת לאן המועמד הכי יתאים. ומדוע? כיוון שהמגייסים הם אלו שצריכים לצייר עבור המועמדים
תמונה מציאותית של התפקיד
, ואת סגנון הניהול בו יצטרכו המועמדים לעבוד. כפי שיצוין בהמשך, הגיוס עצמו הוא לא הכל, והתהליך לא נגמר ברגע שהמועמד חותם על החוזה. לכן, באחריות המגייס לדאוג כי המועמד ידע בדיוק לאיזו סביבה הוא נכנס, ולשם כך עליו להכיר בעצמו באופן מושלם את המשרה ואת תנאיה.
גישה לטכנולוגיה
חיפוש בגוגל הוא מנהג שכדאי שכל מגייס יאמץ לעצמו, אך לא די בכך. חלפו הימים בהם פייסבוק או יישומי אינטרנט אחרים נחשבו לטאבו במקום העבודה. כיום, מגייס צריך לדעת כיצד לבחון מועמד מזוויות רבות, כולל מהרשתות החברתיות. שימוש נכון וחכם באינטרנט הוא בגדר חובה עבור מגייס. ציוצי טוויטר, התנהלות בפייסבוק ונוכחות בלינקדאין הפכו להכרחיים בכל הקשור להפצה מוצלחת של הצעות עבודה, ובעיקר כאשר מדובר
באיתור של טאלנטים.
מעבר לרשתות החברתיות, מגייס מוצלח יהיה חייב גם להתמצא היטב במערכת הגיוס שאיתן הוא עובד, בממשקי גיוס, בבלוגים, בפורומים ובעצם - בכל הפלטפורמות הדיגיטליות שפרושות בפניו למטרה זו. ובקיצור: אם אתם טכנופוביים, כדאי שתתחילו לפעול בנושא...
ראייה אל העתיד הרחוק
מגייסים רבים מסתכלים על גיוס כמטלה נקודתית. הם מסמנים ״וי״ ברגע ההעסקה, וממשיכים לפרויקט הבא. אך כדאי לזכור כי ההצלחה העתידית של המועמד במקום העבודה היא חיונית מאוד לכל תהליך גיוס עתידי. יש חשיבות גדולה בשמירה על קשר רציף עם המגויסים השונים. לא רק כי הם עשויים להוות מקור חשוב למציאת כשרונות נוספים, אלא כי קשר רציף איתם עשוי לפתח את המיומנויות של המגייס עצמו. ״
אנו נוהגים להתקשר למועמד אחר 90 יום בתפקיד, ולשאול אותו שאלה פשוטה: ׳האם משרה זו היא המשרה שתיארתי לך במהלך הריאיון?׳ אם התשובה היא לא - למגייס יש מה ללמוד בנוגע לגיוסים עתידיים ולתקשורת נכונה מול המועמד",
מעיד פארוקי.
שירותיות - גם (ואולי בעיקר) כלפי המועמדים
הנקודה האחרונה של פארוקי (אך אולי החשובה מכולן) קשורה דווקא לחוויה של המועמד עצמו. ״
אני חסיד גדול של מתן חוויה ברמה גבוהה לכל מי שמגלה עניין בכל משרה״,
מספר המנכ״ל. גם אם המועמד התקבל וגם אם לא, המגייס צריך להקדיש
תשומת לב מיוחדת לכל מועמד ומועמד
.
גיוס מוצלח יהיה כזה שיחזק את המוניטין של המגייס עצמו, אשר תלוי מן הסתם גם בחווייתו של המועמד מהתהליך. החוכמה היא לא מה שיגידו עליך ועל החברה שלך המועמדים שגויסו, אלא מה יגידו אלה שלא נבחרו בסופו של דבר, על המקצועיות שלך ועל תהליך הגיוס והראיונות. האם המועמד שלא נבחר ישמח לעבוד בתפקיד אחר בחברה? האם יסכים לבוא בהמשך לראיון נוסף? זה המבחן האמיתי של יחסי האנוש ושירות הלקוחות של המגייס
.
יחסי אנוש מצוינים
לפי סורנסן, תכונה חיונית נוספת למגייס היא היכולת לטפח יחסים טובים ולשמור על קשרים משמעותיים. ״
בעוד שמגייסים רבים ינסו להתחבר ברמה שטחית יחסית עם אנשים רבים ככל האפשר, דווקא הקשרים המועטים אך העמוקים יאפשרו למגייסים מוצלחים למצוא את המועמד המתאים ביותר למשרה
״ מספר סורנסן. ״
המוניטין שלך כמגייס יהיה טוב בהרבה אם תבנה קשרים אמיתיים ותצליח לשמור עליהם לאורך זמן
״, הוא טוען. מיותר לציין כי תכונה זו מעולה גם
ליצירת נטוורקינג
ולחשיפה אל הזדמנויות עסקיות חדשות באופן מתמיד.
תחרותיות
תחום הגיוס הופך עם השנים ליותר ויותר תחרותי, כאשר בכל יום נפתחות אלפי חברות שונות ברחבי העולם. זהו ענף הישגי, עם אנשים אשר שואפים להצטיין ולגייס את המועמדים הטובים ביותר. לכן, אחת מהתכונות החשובות ביותר עבור מגייס, על פי סורנסן, היא תחרותיות. ״
מגייס טוב צריך רצון עז לסייע ללקוח לשכור את הכישרונות הטובים ביותר, ולמועמד להשיג את המשרה הטובה ביותר
״, הוא אומר.
האם אתם מרגישים שאתם עונים על הסעיפים הנ"ל? גם אם אתם לא עונים על כולם, זה לא בהכרח אומר שאינכם מגייסים טובים. קחו את זה כיעד לשיפור יכולות - בעיקר עבור עצמכם, אבל גם עבור איכות הגיוסים שלכם והמשכיות הקריירה שלכם בתחום לאורך זמן.
הכתבה נכתבה על ידי AllJobs עבור
מדור קריירה ב-ynet
מדור:
עולם הגיוס
כתבות נוספות באותו הנושא:
גיוס עם Linkedin
מגייסים להייטק? 5 תכונות אופי שכדאי לחפש (דווקא) במתכנתים
שמור על קשר:
077-6-000-000
|
|
|
גיוס עובדים
פרסום מודעת דרושים
כתבות ומדריכים
מחשבון עלות שכר עובדים
מה לשאול את המועמד בראיון עבודה?
איך לנסח מודעת דרושים טובה?
ראיון טלפוני יחסוך לכם כסף
6 דברים שמראיין צריך לבדוק בראיון עבודה
על האתר
שירות לקוחות
מי אנחנו
תנאי שימוש
שאלות נפוצות
רוצה לעבוד ב AllJobs ?
מעסיקים ממליצים
חיפוש עבודה
חיפוש עבודה
הצעות עבודה