היתרון הגדול של רשת Linkedin הוא היותה רשת עסקית. אנשים מסתובבים בלינקדאין מראש כדי לעשות עסקים, לבנות קשרים עסקיים, להתפתח מבחינת הקריירה ולכן היא בהחלט מועדפת על אנשי גיוס ומהווה את הכלי האפקטיבי ביותר בגיוס ביחס לרשתות חברתיות אחרות. עם זאת, עדיין מספר המגייסים שמדווחים על השמות בפועל מלינקדאין קטן.
מסקר שנערך ע"י Zeta tools עבור AllJobs גיוס עולה כי 75% מהמגייסים בישראל מודים כי הם ביצעו פחות מ-10% מההשמות שלהם בשנה האחרונה דרך איזושהי רשת חברתית. רובם (73%) לא מודדים את השקעת הזמן הנדרשת ולא את החזר ההשקעה של הגיוס (ROI).
מתוך ההשמות שכן בוצעו ברשתות החברתיות ניתן לראות יתרון יפה של לינקדאין - 47% מהמגייסים טענו שהיא הרשת החברתית האפקטיבית ביותר, וקצת אחריה פייסבוק עם 40% שמדווחים כי דווקא היא האפקטיבית ביותר.
לינקדאין - ה-Head Hunter של הרשת
לינקדאין, בניגוד לפייסבוק, מחזיקה מנוע חיפוש מפואר, שניתן אף לשדרג בתשלום ולכן היא מאפשרת לכם סוג של הד-האנטינג של מועמדים. יחד עם זאת, כשמגייסים בלינקדאין, צריך לנתח את פרופיל המשרה בצורה מדויקת וחדה מאוד בכדי להגיע למירב האפקטיביות של הרשת, והדבר גם מחייב חשיבה אסטרטגית יותר: מאיזה חברות יגיע המועמד המתאים למשרה? מי מהחברים שלי עשוי להכיר את המועמד המתאים? באיזה קבוצות מקצועיות המועמד המתאים יהיה חבר? בגלל אופי ועומק הגיוס וגם בגלל אופי הרשת הזו, גיוסים של הנהלת ביניים ומעלה, של אנשי IT ולאחרונה גם של עורכי דין ורואי חשבון יתאימו יותר.
דרושים: מועמדים פאסיביים
אחד היתרונות הגדולים הוא היותה לגיטימית גם בקרב אנשים שעובדים, כי האופי העסקי של הרשת מעודד אנשים ליצור קשרים בכל נסיבות הקריירה. לכן עבורנו כמגייסים זו קרקע נפלאה לגיוס מועמדים פאסיביים שעובדים, שלאו דווקא נכנסים לחפש משרות בלוחות דרושים.
עובדים בלינקדאין
כמו כל רשת, גם גיוס באמצעות לינקדאין דורש זמן והשקעה לא מבוטלים. אם אתם מגייסים מעט אנשים אשר גיוס בלינקדאין מתאים להם, חבל על ההשקעה. אם לעומת זאת, אתם יודעים מראש שבמהלך השנה אתם עומדים לגייס הרבה אנשי IT, הנהלת ביניים והנהלה בכירה - שווה לכם להשקיע בפרופיל מעולה שלכם כמגייסים (או בפרופיל חברה), באופטימיזציה של הפרופיל, ביצירת קשרים, בשמירה על קשרים שכבר יצרתם, ביצירת קבוצות ובחברות פעילה בקבוצות שהאנשים שלהן מעניינים אתכם לגיוס.
אם אתם מגייסים רק מעט אנשים בדרגים הגבוהים או ברמות המקצועיות המסוימות הללו בשנה, חבל על ההשקעה. ובכל זאת תוכלו להיעזר בחברות השמה לצורך העניין, וגם אנחנו ב-AllJobs, שעושים גיוסים כאלה במאסות גדולות, עובדים קשה על יצירת מעגלי קשרים רחבים, מקצועיים ומפולחים - יכולים לסייע לכם להגיע לאדם הנכון ברגע הנכון.
החיפוש
כמו שציינתי כבר, כשמחפשים עובדים חדשים דרך Linkedin, כדאי לחשוב בצורה מדויקת על פרופיל המשרה, ועל כל המקורות האפשריים לבדוק בהם אם יש מועמדים מתאימים. זאת משום שהחיפוש הוא מלאכה די סיזיפית: מגדירים מילות חיפוש, מגדירים אזור גיאוגרפי, מגדירים תחומים מקצועיים, מגדירים קבוצות לינקדאין שבהן עשויים להימצא מועמדים מתאימים, מגדירים חברות שבהן יכולים להיות מועסקים שעובדים באותו תפקיד ועשויים להתאים, מגדירים את התחומים המקצועיים הספציפיים שבהם צריכה להיות למועמד השכלה או הסמכה, ואת הדרג שלו. כל אלה הם רק ההתחלה, כי כל חיפוש מניב הרבה מאוד תוצאות, שאותן צריך לצמצם על ידי חידוד והידוק ההגדרות ומילות החיפוש.
לאחר קבלת תוצאות החיפוש - רשימת אנשים שעונים על הגדרות התפקיד - יש לפנות לכל מועמד שנמצא מתאים, או לבקש ממכר משותף (אם יש) שיחבר ביניכם. התהליך דורש זמן, מומחיות, ורשת קשרים רחבה.
היתרון של התהליך הוא כאמור בנגישות לאנשים שלא מחפשים עבודה, ובחדשנות של הכלי הזה, שלא כל חברות ההשמה ולא כל המגייסים יודעים לתפעל. אמנם הוא לא מתקרב עדיין לשיעורי היעילות וההצלחה של לוחות הדרושים באינטרנט, אבל הוא כלי משלים יעיל, למי שיודע להשתמש בו נכונה, או שיודע לתת לגוף מתמחה בתחום לעשות את החיפוש בשבילו.
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!