כשמעלים משרה לאוויר חשוב להתמקד בה ולא להתפתות ולצרף אליה תפקידים נוספים. מצב בו מודעה אחת מכילה מספר תפקידים - פוגע בהצלחת הפרסום של המשרה ובסופו של דבר מזיק יותר מאשר מועיל.
כשאנו מפרסמים משרה, המטרה ברורה: לקבל כמה שיותר קורות חיים רלבנטיים ממועמדים העונים על דרישות התפקיד. לכן, אם רוצים לאייש מגוון תפקידים - מומלץ לפרסם אותם במשרות נפרדות ולא "לדחוף" את כולם אל תוך מודעה אחת. מיקוד הוא מילת המפתח כאן, שכן לכל תפקיד יש דרישות אחרות וקהל יעד משלו. דחיסה של מספר תפקידים אל תוך משרה אחת - יכולה ליצור בלגן מיותר, להביא לכם מועמדים שלא עונים על פרופיל המשרה ולפגוע בהצלחת הפרסום.
להלן שתי דוגמאות שממחישות מדוע חשוב להתמקד במשרה אחת בכל פעם.
אם מעסיק יפרסם במודעה אחת תפקידים של טבחים, מלצרים וברמנים – הוא יפספס את המטרה, שהרי טבחים עובדים מאחורי הקלעים (במטבח) והם בעלי הכשרה שונה ממלצרים וברמנים, אשר עובדים ב"פרונט" ומספקים ללקוח שירות.
לא כדאי לפרסם מודעה שכוללת בתוכה גם תפקיד ניהולי (למשל - מנהל חנות אופנה) וגם תפקיד של עובד זוטר (למשל - מוכר בחנות אופנה). מדוע? כי הדרישות מכל תפקיד הן אחרות וההכשרה היא שונה. מנהל חנות אופנה נדרש ברוב המקרים לניסיון ניהולי ולמספר שנים בתחום ואילו ממוכר בחנות לרוב לא דורשים ניסיון. בנוסף, קהל היעד של שני התפקידים שונה: תפקיד של מוכר פונה בעיקר לצעירים לעומת מנהל חנות, שמדבר אל קהל יעד מבוגר יותר ובעל ניסיון בשוק העבודה. רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!
חבילות פרידה מעובדים: סיוע לעובדים מפוטרים במציאת עבודה
איתור וגיוס ברשתות חברתיות – האמת שמאחורי הבאזז